hoe veel drinkt baby van 13 weken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door lauraatje, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    hallo,

ik zit een baby in me maag met het voedingspatroon van mijn zoontje en vroeg me af of dat terecht is.
    hij is nu 3 maanden en drinkt nog steeds niet volle flessen. ik maak flesjes van 120 ml en die drinkt hij bijna nooit helemaal leeg. meestal 110 maar soms heeft ie na 70 al genoeg op. het nadeel daarvan is is dat ie na 2 uur weer wil eten maar dan weer niet een volle fles. hij krijgt sochtends en svonds nog de borst een keer en die vullen wel goed. voor het slapen gaan de borst en dan slaapt ie zo'n 6 uurtjes. dan snachts krijgt ie de fles, die drinkt hij wel leeg, maar dan is het na 3 uur weer brullen. zo km ik dus 2 keer per nacht aan de fles.
    de meeste tijd valt hij ook aan de fles in slaap waardoor hij niet opgaat. is dit normaal? hoeveel mag hij eten, volgnes het pak zo'n 900 ml per dag. en is het normaal dat ie nog geen 180 ml drinkt"?

2. p1982

p1982 Niet meer actief

me dochtertje is 3,5 maand en drinkt 5 flessen van 180 cc en 6 schepjes en die komen bijna allemaal op

3. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    mijn zoontje is bijna 13weken en eet overdag 130cc, 3uur ertussen en snachts 120cc, maar ook soms 150cc en soms 110 cc, dus ook lang geen 180cc

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    een baby van 13 weken drinkt gewoon precies wat hij nodig heeft,als hij genoeg heeft heeft hij genoeg. indien hij natuurlijk gewoon aankomt,je kan wel gaan proppen en uitstellen maar dat levert alleen maar een hoop stress op en gehuil.

mijn zoontje dronk bij 8 weken al 200 cc,en mn dochtertje zit nu ook op ongeveer 120 cc per fles,de ene keer 80 de andere keer 160.

wat zegt het cb?

5. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Als hij al zo snel weer komt, en maar een klein beetje drinkt is zijn maag natuurlijk ook weer sneller leeg. Wij hadden dat ook een tijdje. Als hij na 4 uur kwam, dronk hij zijn fles wel helemaal leeg. Toen had hij daar na een tijdje ook niet meer genoeg aan. Wij mengen de flesvoeding. Flessen met 180 ml water, 5 schepjes nutrilon standaard en 1 nutrilon forte. Dan blijft het net wat langer in zijn maag en komt hij netjes om de 4 uur en drinkt hij heel zijn fles leeg.
    Succes!

6. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Daan drinkt om de 4 uur 200cc.

Ik zou proberen om het na 2 uur een uurtje te rekken, zodat er dus 3 uur tussen zit. Bied hem dan 150+5 aan en als hij die helemaal leegdrinkt, zal ie ook minder snel voor de volgende fles komen.

Onze ka heeft mij met klem aangeraden om niet sneller dan2,5 uur te voeden. In het begin wel ff puzzelen. Paar daagjes gerommeld,maar nu laat daan er makkelijk 4 uur tussen.

Anders moet je ff het cb bellen en om advies vragen. Succes.

7. Pipske

Pipske Niet meer actief

Herkenbaar hoor, onze meid dringt ook niet in 1 keer haar fles leeg. Ik stop dan gewoon, ga even wat anders met haar doen en dan geef ik haar nogmaals de fles. Dan drinkt ze het vaak wel op.

8. MvN

MvN Niet meer actief

Hier zijn we overgegaan op 4 flessen omdat zze het nooit helemaal opdronk en vaak met 5 flessen op nog minder uitkwam dan 4. Ze drinkt meestal zo'n 600 per dag. Maar ze groeit super dus heeft meer neit nodig

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Snap dat het zo een heel gepuzzel voor je is.
    Je schrijft dat je in de nacht wel 2x een fles moet geven en dat hij in de ochtend en avond na de borst goed tevreden is. Waarom geef je dan in de nacht ook niet gewoon borst? Is voor jezelf toch ook veel minder werk, en je wordt er minder wakker van, waardoor je lekkerder slaapt.

Ik elk geval weet je zoontje bij de fles heel goed aan te geven wanneer hij vol zit. En dat is belangrijk, want een te volle buik voelt heel vervelend voor een baby.

Deel Deze Pagina