Ik geef BV en voedt op verzoek. Mn ventje is nu al bijna 9 maanden en het bevalt ons perfect. Een schema hebben we niet, maar er zit toch een zekere regelmaat in de voedingstijden: 5 uur 8 uur 13 uur (klein beetje) 15 uur 20 uur pap (van BV) Daarnaast krijgt hij 3 keer op een dag zn vaste voedsel en af en toe een tussendoortje. Kleine krijgt dus nog 5 keer bv op een dag. Al is die voeding om 13 uur maar een kleine, want dat is meer een slokje na de boterham. Toch vind ik het heel veel. Maar ik blijf geven wanneer hij aangeeft trek te hebben, want ja, ik voed op verzoek he. Maar nu dus mijn vraagjes: Tot wanneer mag je op verzoek voeden? Geef ik hem te veel? Wanneer zal het aantal Borstvoedingen op een dag af gaan nemen?
1. Je kunt voeden op verzoek tot wanneer jullie willen 2. Je geeft m niet te veel. 3. Dat wisselt, sommige kindjes stoppen zelf met BV bijvoorbeeld rond 1e verjaardag, andere gaan door tot Sint J. *** Mirre is nu 14 maanden en krijgt nu BV om 7u - 12u - 19u - avond/nachtvoeding(en), meestal 1 soms meer, heeeeeel soms niet ... Tot een maand of 9/10 kreeg ze ook in de namiddag nog BV. En tot niet zo lang geleden standaard een avondvoeding rond 23u. Dus als je Mirre als vergelijkingsmateriaal neemt drinkt jouw zoontje minder . En het hangt natuurlijk af van wat jij wilt. Mirre vraagt soms tussendoor om tiet. Maar is dan ook tevreden met water, fruit, boterham, ... Dus ik voed niet meer echt op verzoek. Gewoon omdat ik daar zelf geen zin meer in heb en ze heeft genoeg alternatief dat ze ook prima vindt .
Dankjewel voor je reactie. Soms heb ik echt het idee hij nog veel te veel BV krijgt. Maar jouw verhaal stelt me al weer een stuk gerust.
Hier voed ik ook nog steeds op verzoek tenminste op de dagen dat ik thuis ben dan he, vaste voedingen zijn om 7uur-12uur-15uur-18uur-20uur soms dan ook nog om 23uur en de laatste tijd is de nachtvoeding eraf :-D. Daarbij komt ze soms tussendoor nog voor een slok maar dat is dan letterlijk maar 1 slok . Dus wat dat betreft zitten we hier ook nog aan redelijk wat voedingen! Van borstvoeding krijgt een kindje volgens mij niet zo snel "teveel" binnen, ze geven vanzelf wel aan wanneer ze toe zijn aan minder (of juist weer meer, hier was een tijdje de voeding van 12uur weggevallen maar die is na een maand weer terug gekomen )
mijn zoontje is straks 2 jaar en ik voed nog op verzoek. Merk dat hij nu zelf zijn ritme maakt. Teveel binnenkrijgen? daar hoef je echt neit bang voor te zijn. Ik geef overigens het vast voedsel ook op verzoek, maar gelukkig gaat dat gewoon goed met onze etenstijden...maar tussendoortjes lust hij soms eerder, soms later. Maar volgens mij zijn volwassenen toch ook zo...soms eerder soms later, soms meer, soms minder!