Binnenkort wil ik het sporten weer een beetje oppakken, een avond in de week. Nou wil een nichtje van vriendlief wel oppassen. Ze is 17. Lieve meid die ik volkomen vertrouw, maar wat betaal je zo'n meisje per uur? Ik heb geen flauw idee... Het is gewoon oppassen, verder hoeft ze niets te doen. De kleine slaapt dan wel. Het gaat om ongeveer 3 uurtjes hooguit.
Ik 'verdiende' zo'n 2,50 of 3 euro per uur. Soms spraken we een vast bedrag zoals 7,50 of 10,- per avond af.
Ik heb ook altijd veel opgepassen. Ik kreeg toen 7,50 euro voor een avondje. Overdag als de kinderen thuis waren kreeg ik 3 euro per uur. Gr Karin
Ik zou gewoon een bedrag per avond afspreken, en niet per uur, lijkt mij veel handiger. En dan bijv. 7,50 of 10 euro. Zelf zou ik denk ik 10 euro geven, omdat ze natuurlijk wel d'r hele avond kwijt is, ook al gaat 't maar om 3 uurtjes, ze kan dan niks anders meer plannen.
Wij betalen 4, per uur (Randstad), mannetje slaapt dan al, dus eigenlijk wel heel makkelijk verdiend .
Hoi, Wij hebben ook een nichtje die oppast, als de kids in bed liggen. Wij geven haar 10,- per avond (2,5-3 uur). Groetjes, Happymam
Wij betalen 2,50 per uur en we hebben afgesproken dat als het een tijdje goed gaat we naar 3 euro gaan. Maar ze komen altijd te laat dus wacht nog even met "loonsverhoging" Zijn 2 vriendinnen die altijd samen komen. Ben heel tevreden maar is zo irritant dat ze altijd net te laat komen, zelfs als ik expliciet zeg dat we de trein moeten halen.. Oh ja ze krijgen dus samen 2,50 per uur he. Dat delen ze dan denk ik.
gewoon zeggen dat je 6 uur wegmoet dan komen ze om 5 over 6 en jij gaat pas om half zeven de deur uit. sommige mensen hebben dat nu eenmaal nodig. en je irritatie is ook weg
Ja maar dan mag je wel een half uur extra betalen. Ontopic; wij hebben een inwonende oppas, maar anders zou ik 5 euro per uur betalen, het is toch een behoorlijke verantwoordelijkheid!
Ik pas zelf 1x per maand ongeveer op, 3 kindjes: 7, 3 en 1 jr oud. Krijg hier 5 euro per uur en 10 euro voor de reiskosten, moet ook een eindje rijden. Toen ik 15 was, deed ik 't voor 5 euro per avond. Ik denk dat 10 euro per avond prima is.
Hier past een nichtje op. Geven 'r E 10,- per avond, of we nou 2 uurtjes weg zijn, of 4 uur. We laten vooraf natuurlijk wel weten wat de plannen zijn en hoe laat 't ongeveer gaat worden. Zou 't nachtwerk worden, dan krijgt ze wel extra. Ze is er tevreden mee en wij houden 'r graag te vriend... altijd handig een oppas! Overigens hoefde ze hier steeds niks te doen (dochter lag al op bed), maar de laatste keer heeft ze d'r naar bed gebracht toen wij al weg waren. Volgens mij vond ze dat geen reden voor 'salarisverhoging', ze vond 't gewoon al geweldig dat ze dat mocht doen.
Ik zou ook niet op tijd komen voor 1,25 per uur Intrinsieke motivatie bij een oppasbaantje is vaak toch al ver te zoeken en in dit geval geldt hetzelfde voor de extrinsieke motivatie. Maar goed, ik snap ook wel dat je niet voor 2 meiden gaat betalen als er ook net zo goed eentje had kunnen komen oppassen Ik zou trouwens ook een vast totaal bedrag afspreken. Lijkt me een stuk handiger. Ik verkeer in de luxepositie dat ik psychologie studeer en dus gratis psychologen in wording kan laten oppassen Ik zou zelfs een wachtlijst kunnen opstellen haha.
ik krijg bij de een 3.50 per uur voor 2 kinderen (zwart) en bij de andere via n gastouder bureau 13,50 per uur voor 3 kinderen (wit)
wij betalen 3,50 per uur en ik hoor van gezinnen om ons heen dat ze dta ook betalen, of tot 5 euro per uur maximaal...met veel sjippies en cola en snoepies in huis voor de oppas...hoort erbij?
Mijn oppas ( een goede vriendin ) doet het gratis, Heb wel koek/snoep/chips en drinken in huis voor hoor..... Mijn nichtjes passen ook wel eens op en die betaal ik dn 10 euro. Maar dan liggen de kids ook vaak al op bed.
mijn neef krijgt 10 euro voor een avondje oppassen (op de hond van mijn ouders hahaha. jankte de hele flat altijd bij elkaar als hij alleen is in het donker ) hij zou hier hetzelfde krijgen denk ik. plus natuurlijk cola en chips!