s'nachts dorst

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovely83, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hoi!
    Nana is op zich een hele goede slaper, ze ligt om 20uur al op bed en krijgt om 23uur nog een fles melk.Meestal sliep ze daarna door tot de volgende ochtend 7uur.
    Maar sinds een paar weken word ze elke nacht standaard om 4uur wakker omdat ze nog wat water wil drinken. Maar nu vraag ik me af, of dit nu niet gewoon een ritme is geworden in plaats van echte dorst. Wat denken jullie?
    Groetjes!

2. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ik denk en weet wel zeker GEWOONTE!!!!

nee hoor ik weet het niet zeker, mijn dochter is vanaf haar 11de maand ongeveer hier ook mee begonnen, ik koos altijd de weg van de minste weerstand en gaf haar dus ook te drinken, daarmee is de "ellende" begonnen, kan er nu elke nacht op dezelfde tijd uit, het begint om half 11, daarna om 2 uur en daarna om 5 uur, mevrouw accepteerd haar speen meestal niet en wil perse iets te drinken. Als ze dit niet krijgt begint ze te huilen, het begint me nu aardig te irriteren en ik wil haar er af krijgen, heb net vandaag weer een topic hierover geopend, en de tip is toch om haar te laten huilen en niks te geven, ik vindt dat erg moeilijk en zielig maar ik vindt ook dat ik telkens mijn bed uit moet ook best zielig! :D

Henriette

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je kindje overdag voldoende vocht binnenkrijgt is het gewoonte. Wat niet wil zeggen dat ze niet ook wat dorst heeft. De vraag is alleen of je haar wilt leren dat er 's nachts ook drinken is. Volgens mij wil je graag dat ze overdag datgene tot zich neemt wat ze nodig heeft. Oftewel: 's avonds niets aanbieden (wel even opletten dat het niet iets anders is zoals bijvoorbeeld keelpijn ofzo)

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ze krijgt overdag zeker voldoende vocht binnen. Ik weet wel toen ze ermee begon dat ze een beetje verkouden was, dus inderdaad een droge keel. Maar die verkoudheid is nu alweer helemaal over. Ik denk haast dat het gewoonte is,maar durf haar ook niet te laten huilen, wat als ze wel echt dorst heeft?

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dorst tja, dat is vervelend maar het is natuurlijk geen echte erge dorst. Geef je kindje voor het slapen gaan anders nog een beetje water.

6. mamaflower

mamaflower Actief lid

3 mrt 2009
    133
    0
    0
    gastouder
    Ik heb een zoontje van 13 maanden.
    Ik moet elke avond rond half 12 mijn bed uit.
    Dan wil hij ook drinken.als ik hem geen drinken geef blijft hij huilen en daar kan mij man niet tegen.dus dan maar me bed weer uit.dit doet hij al vanaf zijn 6 maand.en is dus een gewoonte.er is een maand geweest dat hij door slaapt maar nu.elke dag het zelfde liedje.helaas.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

stuur je man eens een weekje op reis... en laat hem dan huilen! Voor beide een opluchting! Sterkte ermee enne... laat je man lekker opstaan om half 12 als hij er niet tegen kan ;)

8. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Bij mijn ukkie was het geen gewoonte. Begon rond een maand of 10 tot voor kort. Ik heb het me ook afgevraagd. Soms was het met een speen op te lossen, maar ze had ineens 's nachts weer een fles nodig. Erg vermoeiend, omdat ik bij 2,5 maanden dacht er van af te zijn. En ze sliep echt pas weer na melk gedronken te hebben. Ik heb geprobeerd haar niets te geven, maar dan sliep ze na 2,5 uur nog niet en trok ik het zelf niet meer. En geprobeerd haar water te geven, maar had ook geen effect. En nog 1001 andere truc.
    Wellicht had ze gewoon een groeispurt en had ze het even een tijdje nodig. Soms lijkt het weer even een tijdje weg te zijn, dan heeft ze het even niet nodig, en dan weer wel. Ik heb alles geprobeerd, maar als ze 's nachts extra voeding nodig heeft heeft ze 's nachts extra voeding nodig, of ik dat nou goed vind of niet...

9. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Ik heb ook geprobeerd om s'nachts melk te geven omdat ik dacht dat ze weer voeding nodig was maar dat wilde ze helemaal niet, ze wilde wat kouds te drinken.
    Ook hier begonnen bij verkoudheid met ongeveer 11 maanden, ze is nu 14 maanden en wil nog steeds s'nachts drinken.

Ik ben nu sinds twee nachten bezig om het af te bouwen, de eerste nacht 1 keer drinken geven en afgelopen nacht geen drinken, tja ze heeft wel even geprotesterd hoor, het ging niet gemakkelijk maar afgelopen nacht heeft ze dus niks gekregen en kwam ook direct 1x minder s'nachts, dus ik ga het even doorzetten!
    Moet wel eerlijk zeggen dat ik vannacht wel met een flesje drinken voor haar deur stond hoor, maar heb het niet gegeven! Stoer vond ik dat van mezelf!!

Ik laat haar niet hysterisch worden hoor, maar als ze moppert geef ik haar niks!!

succes
    henriette

Deel Deze Pagina