2 dagen na menstruatie al ovulatie pijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marlee16, 18 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Ik zit nu op de tweede dag na mijn laatste menstruatie.
    Ik verwacht mijn eitje eigenlijk niet ZO snel. En heb ook even geen testen in huis😣. Ik heb echt dat eisprong gevoel...menstruatiekrampachtig. Kan dat al zo kort na mijn menstruatie...1 dag erna eigenlijk dus je ei? Of kan je al een paar dagen voor je ei last hebben van kramp? Ik had afgelopen maand wel een hele korte cyclus:22 dagen.

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik heb wel eens dat ik dat inderdaad ook vanaf de menstruatie heb. Ik denk dat je eitje dan gewoon langzaam weer aan het groeien is... Dus kan best hoor. Maar hoeft nog zeker niet je ovulatie zijn.

Je kunt wel al starten met testen met ovulatietesten als je dat wil.

3. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Dus je kan het groeien van het eitje ook voelen als menstruatie achtige pijn?🤔😁 lijkt me logischer dan een eisprong al ja. Ik wist dat niet dat je de "groei" ook kon voelen ik dacht alleen de daadwerkelijke "sprong" en dan erna nog even

4. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    Taj dat kan denk ik wel. Ligt eraan hoelang je menstrueert.
    Ik heb al eens gehad dat ik op dag 12 m'n eisprong had (via echo's gevolgd)
    dat was 3 dagen na m'n laatste menstruatie dag (gemiddeld 8/9 dagen ongesteld helaas)

5. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Ik menstrueer 5 dagen...zit nu op dag 7😱

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Buikpijn kan duiden op het groeien van een follikel in je eierstok. Hoe groter deze wordt, hoe beter je het soms voelt. Die groeipijn kan inderdaad voelen als menstruatiepijn, of een drukkend zwaar gevoel aan één kant ter hoogte van je liezen/eierstokken. Als je vroeg in je cyclus een eisprong hebt, kan het zeker zo zijn dat je dat op dag zeven al voelt. Wanneer verwacht je je eisprong?

7. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    als ik van mijn vorige cylcus uit ga ( 22 dagen was deze keer 3 dagen te vroeg) dan moet eitje ongeveer morgen komen:D Volgens mijn cyclus normaal ( 25dagen) dan maandag. Ik heb de pijn nu nog steeds. Klinkt heel logisch wat je zegt! Ik wist echt niet dat je dat groeien kon voelen, en volgens mij ook niet eerder gehad:D

8. sssilly

sssilly Lid

13 jan 2017
    62
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb ook weleens rond de eisprong lichte menstruatiekrampjes. Heb ze nu heel licht sinds gisteren, gisterochtend een ovulatietest gedaan en licht 2e streepje dus negatief, vandaag die krampjes ook nog steeds en had vanochtend 2 duidelijke strepen dus positief :)

Wij zitten in een traject voor kunstmatige inseminatie en zijn dus afhankelijk van de kliniek. Vanochtend positief getest en dus gelijk gebeld en afspraak gemaakt voor morgen. Toch is er altijd twijfel... zijn die krampjes niet al mn eisprong, zijn we nog wel op tijd? Je maakt je ook gek met van alles wat je leest, de een zegt eisprong binnen 12 uur na piek, dan weer tussen 24 en 36 na piek... maar geen enkel lichaam is hetzelfde en de kliniek geeft aan je bent prima op tijd dus daar leggen we ons bij neer haha.

Ik ga er dus ook vanuit dat die krampjes mijn eierstokken of baarmoeder zijn die groeien/zich voorbereiden op de eisprong!

Moet wel zeggen dat ik met het begin van mijn menstruatie ook altijd veel pijn heb, dus het zal bij mij allemaal wel gevoeliger zijn, wellicht dat jullie dat ook hebben?

9. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ja dat bad ik ook deze maand zelfs naar de hap gegaan deed ontiegelijk pijn en toen zwanger 3 weken erna

Deel Deze Pagina