Hoi Ik heb ineens sinds een paar dagen z'n zin in melk. Terwijl ik echt nooit melk dronk. Vond het nooit lekker. en mijn keel ging er altijd van kriebelen als ik het weleens probeerde. Maar dat was heel lang geleden. Maar nu heb ik z'n trek erin haha. En heb ook geen kriebel meer in me keel ervan. Koop wel de biologische. Zijn dit nu de hormonen? of geeft je lijf nu gewoon aan waar het meer behoefte aan heeft?
Waarschijnlijk heeft je lijf inderdaad behoefte aan wat extra calcium, dus melk Ik dronk normaal ook nooit melk, maar merk net zoals jij dat ik er zin in heb en het me ook goed smaakt. Zelfde heb ik met pindakaas (dus mijn lichaam/ de kleine heeft wrs behoefte aan extra eiwitten en vetten).
Ah, hier is ook een grappig artikeltje wat ik er over heb gelezen: Zwangerschaps-lusten - Zwanger zijn - week 5 | Ouders van Nu
Vorige zwangerschap liters gedronken! Had er inderdaad de tweede helft van de zwangerschap zo'n zin in. Ik stelde mezelf wel een limit van 3 grote glazen per dag.... dat was nog afzien. Deze keer nog niks geen melk behoefte maar kan nog komen
Ik dacht dat ik na mijn 1e zwangerschap nooit meer melk zou drinken, ik heb echt liters gedronken toen (vanwege maagzuur en reflux). Maar sinds 3 dagen heb ik er ook weer zo'n zin in! Toevallig ben ik ook 19 weken en 2 dagen zwanger
Haha grappig zeg ik heb het ook! Drink iedere dag wel een glas maar nu zijn de kannen melk niet aan te slepen! Ik zag ook iemand met pinda kaas? Hihi Elke dag op brood naar me werk haha
Getverdemme, nu niet nooit niet. Heb al medelijden met de baby dat ze dat straks moet drinken... Mijn behoefte naar zuivel is wel toegenomen. Flink aan de kwark en joghurt. Denk dat lichaam die voedingsstoffen nodig heeft en daar behoefte vandaan komt.
Jahoor de melk is niet aan te slepen hier. Vorige zwangerschap was dat ook zo, heerlijk! Soms zelfs midden in de nacht m'n bed uit voor een glaasje melk 😊
Lekker genieten. Ik ben gek op zuivel, maar een glas melk of kommetje yoghurt komt er zo weer uit helaas.
Jaaaaaaa! Koude melk... Heeeerlijk!! Wat zijn we raar hè als we zwanger zijn! Ik heb dat ook met appelsap😃
Hahahh wat grappig. Ik heb dit ook opeens. Wat smaakt koude melk mij nu goed. Heerlijk. Gek wat een zwangerschap kan doen.
ik denk ook de calcium behoefte idd dat hebben zwangere vrouwen extra nodig nu toch. ik heb zin in chocomelk want gewone melk ben ik nooit zo dol op geweest
hahaha zo grappig, ik had bij m'n vorige zwangerschap ook zo'n zin in melk. Maar alleen Arla melk, liefste volle. Er gingen 7 pakken per week doorheen en dan hield ik me nog in. Ik zette een pak op tafel en die was zo leeg Het was zelfs zo erg dat ik op straat een pak van een liter zo leeg dronk... een vriendin van me zei ook "dit mogen alleen bouwvakkers en zwangere vrouwen doen, een pak melk op straat leeg lurken"
Ik heb het de eerste maanden van deze zwangerschap ook gehad, melk en kaas waren niet aan te dragen. Bij de eerste had ik het ook. Bij de tweede niet en hij heeft een koemelk allergie, ik vraag me wel eens af of dat toeval is.
Ik dronk ook zelden tot nooit melk en had er in de eerste weken ook zoooo'n ontzettende drang naar, zo erg zelfs dat ik het nog voor ik naar mijn werk ging ben gaan halen hahaha. Pindakaas zag ik hier ook voorbij komen. Had ik ook. Boterhammen met pindakaas en grote glazen melk zijn er veel in gegaan de eerste weken. Nu is het weer wat minder. Het veranderd regelmatig hihi...lekker aan toegeven tenzij je de hele dag zin hebt in ongezonde dingen, daar moet je wel mee uitkijken!
dat je lichaam vraagt wat ie nodig heeft is niet perse waar hoor. Ik heb echt enorme drang naar alles dat zoet is. Maar ik heb diabetes dus helemaal niet goed voor mijn lichaam. Ik hou ook erg van zout. Mijn bloeddruk is gewoon normaal, niet laag of iets.
Ik ben onwijs verslaafd aan melk! Al vanaf het eerste trimester en nu nog steeds. Zelfs toen ik in de eerste weken toen ik spuugde was melk en water het enige wat ik wou drinken. De gyn verklaarde mij voor gek toen ik zei dat melk mij,ondanks dat het er uit kwam,toch erg smaakte en ik het gewoon niet kon weerstaan haha. Nu beperk ik mij toch wel echt tot 2 a 3 glazen melk per dag. Soms een dagje geen melk. Maar moet mij echt inhouden als ik het pak melk zo in de koelkast zie staan haha. Verder heb ik alleen een verslaving aan meloen. Had ik bij mijn andere 3 dochtertjes ook,en nu weer zwanger van een meisje en weer elke dag meloen eten
O ja, hier ook bij de eerste. Liters zijn er doorheen gegaan! En op dit moment heb ik ongelooflijke chocomel tic! Normaal heel af en toe een klein glaasje, maar nu.....