O jee wat nu? Kan dit kwaad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Caruli, 26 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi meiden,

Ik heb net zonder erbij stil te staan een broodje met biefstukworst op...
    Had het echt niet door totdat mijn man net vroeg wie die worst open had gemaakt.
    Oh wat voel ik menu slecht.. Kan dit nu erg kwaad?
    Heb heel de zwangerschap nog niks op wat niet mag en nu pak ik dit zonder erbij na te denken.. Pff hoe dom ook he!

Hebben jullie dat ook een keer gehad?
    Hoop echt dat het geen kwaad kan.

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Een keer kan vast geen kwaad. Er kan een parasiet in zitten die schadelijk is voor je kindje maar die zit er natuurlijk niet altijd in.
    Als je je goed voelt lijkt het me geen probleem.

3. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Lijkt me dat 1x zondigen ook niet meteen schadelijk is voor je baby. Heeft het broodje wel lekker gesmaakt? ;)

4. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Het is een kansberekening. Die is met 1 broodje natuurlijk erg klein. Je kan niet meer dan afwachten... Het is nu eenmaal in het verleden en kan het niet terugdraaien.

Hoop wel dat het heerlijk heeft gesmaakt!

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Oh ecgt ik voel me zo slecht! Nu snap ik waarom t zo lekker was... Heb het al maanden niet meer op. man snapt niet waarom ik het niet door had.. Pff ik eigenlijk ook niet

6. Jasjeinkwadraat

21 jun 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er KAN een parasiet inzitten, dan is het schadelijk. Maar in werkelijkheid zit die parasiet er bijna nooit in omdat in nl het eten erg goed wordt gecontroleerd. Dus de kans dat jij nu met 1 broodje net die parasiet te pakken hebt is super klein... Ga maar eens na: hoeveel mensen ken je die ooit een parasiet hebben opgelopen uit eten uit een Nederlandse supermarkt?

Gewoon alert zijn mocht je je ziek gaat voelen, verder niet teveel zorgen maken hoor. Waarschijnlijk is er niks aan de hand!

7. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Ik snap niet dat iedereen dat zegt....?! Het kán wel degelijk kwaad. Dat wil niet zeggen dat het nu ook fout zal gaan, maar die kans is er natuurlijk wel.
    Gelukkig geen grote kans, maar het advies omtrent oxoplasmose en listeriose is er niet voor niks. Dat advies is er omdat het in het verleden zieke (en erger heeft opgeleverd).
    Nu snap ik wel dat jij het per ongeluk hebt gedaan, en misschien heb ik het ook wel ooit fout gedaan? Ik denk ook dat je er vanuit moet gaan dat het niks zal zijn, maar hou rekening met de mogelijkheid zodat er snel gereageerd kan worden? Of overleg (de volgende keer dat je er toch bent) met je vk.
    Het kan 100 x worst goed gaan, maar ook 1x worst fout gaan. Ik duim voor je mee. Succes.

8. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Dat wordt toch ook niet ontkent? Maar paniekerig reageren heeft na de gebeurtenis ook geen zin meer. De kansberekening dat het daadwerkelijk fout gaat is gewoon heel klein. We letten er met zijn allen op omdat we de kans dat het daadwerkelijk mis gaat niet willen meemaken.

Goed op je lichaam letten is wel heel belangrijk na dezen. En ik denk dat TS wel 10x nadenkt wat ze de volgende keer op brood doet.

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja idd ik ga nog beter opletten.
    En tot nu toe gaat t goed.

Bedankt voor jullie reacties ;)

10. Porsche

Porsche Niet meer actief

hey meid

ik weet hoe je je voelt

ik heb in mijn 1e zwangerschap per ongeluk een carpaccio op gegeten ..
    totaal niet bij na gedacht dat het rauw vlees was ...
    heb de vk gebeld, en die zei kalm niet meer doen maar denk niet dat het heel veel kwaad kan ...

hopelijk was het wel lekker :D

Deel Deze Pagina