Hi Meiden, Ik twijfel heel erg. Wij willen heel graag trouwen dat sowieso, alleen zit ik in dubio wanneer precies. Natuurlijk wil ik zoals bijna elk meisje een mooie grote jurk aan, en een feestje geven. Aan de andere kant denk ik nu, om gewoon om een maandagmorgen nu te trouwen, zodat mijn vriend meteen de rechten heeft over het kindje, en dat ik dezelfde achternaam draag als mijn vriend. En dat we het daarna (als we gespaard hebben etc) het nog een keer goed overdoen. Of is dit nu een heel stom idee? Hoe denken jullie hierover?
Wij zouden eerst niet gaan trouwen, maar toen ik zwanger was wilde mijn 'vriend' wel ineens trouwen. Maar ik wilde niet met een dikke buik, dus we hebben alles in 6 weken geregeld!! We zijn getrouwd toen ik 10wk zwanger was, in het stadhuis op een donderdag in een witte jurk en een prachtig bruidsboeket. Zelfs de hond had dezelfde bloemen om zijn nek hihi Als je snel beslissingen kunt nemen kun je een bruiloft heel snel geregeld hebben hoor! En het is wel een stuk makkelijker als je al getrouwd bent... En, het hoeft niet veel te kosten hoor
Het is natuurlijk je eigen keus en je moet doen waar je je goed bij voelt. Als jij het fijn vindt om eerst te trouwen voordat de kleine er is dan is het idd een optie om dat samen te doen en dan later voor familie/vrienden een feest te geven als de kleine geboren is. Ik ben vlak voordat ik zwanger raakte ten huwelijk gevraagd en de bedoeling was in de eerste instantie om volgend jaar te gaan trouwen. Dit hebben we nu nog een een jaartje opgeschoven naar 2012 omdat we graag een grote bruiloft willen. Voor ons is het niet belangrijk om getrouwd te zijn als de kleine geboren wordt dus vinden we het leuker als we straks onze eigen bruidsjongen hebben De kleine krijgt nu de achternaam van mijn vriend en ik neem die later aan als we gaan trouwen.
Wij wilden niet trouwen, maar hebben dit uiteindelijk toch gedaan omdat het makkelijker is met erkennen, aangeven, ouderschap en dergelijke. Wij zijn op een dinsdagochtend snel getrouwd, hebben met familie wat gegeten en doen het volgend jaar nog goed over met een feest omdat we dan ook 10 jaar samen zijn. Succes met je beslissing!
We wilden sowieso al trouwen...heel graag zelfs...maar ja het kost nogal wat...nou willen wij het best intiem vieren...dus valt op zich wel mee...ik wil geen echte bruidsjurk a la wit met onwijze dingen...maar goed...toen gingen we verhuizen, wat een hoop kostte + de kleine die eraan komt...dus ja dan is de keus snel gemaakt..aangezien het trouwen tja meer voor de buitenwereld is... Maar wij hebben het er nu wel steeds vaker over...om maar gewoon te gaan met zn 2en en 2 getuigen...hup trouwen en dan komt het feestje later wel...Gewoon voor ons zelf...maarja ook nog in dubio...vind het niet raar of een stom idee.. Wel als je het alleen zou oen OMDAT j een kind krijgt...dan slaat het naar mijn idee nergens op..
Wij zijn ook tijdens mijn zwangerschap getrouwd, wij hebben het wel gelijk goed gedaan, met alles erop en eraan. Ik was 24 weken zwanger toen we trouwden, maar in mijn trouwjurk zag je er bijna niks van!!! Het huwelijksaanzoek kwam trouwens voor ik zwanger was, 2 dagen na het aanzoek testte ik positief!!! Toen wilden we eigenlijk wel getrouwd zijn voor de baby kwam, dus hebben we alles even versneld.
als je echt wil trouwen met een witte jurk enzo... dan zou ik nu niet op een maandagochtend trouwen denk ik. 'later een feestje geven' komt er vaak niet van denk ik persoonlijk. Met een kindje zijn er vaak ook andere dingen waar het geld naartoe gaat. En als het er wel van komt, dan is het een feestje en waarschijnlijk niet zoals je altijd droomde van je bruiloft... Dus ik zou zelf wachten denk ik.. en het plannen in het 1e jaar na de geboorte van je kleintje...
Wat toevallig!! Wij zitten precies hetzelfde erover te denken! Ik wilde altijd al een bruiloft in het wit.. kerk.. veel mensen.. feest enz enz. Gewoon huge Maar nu hoeft het niet meer en vindt ik het belangrijker dat de zaken goed zijn geregeld Hihihi zijn dat dan toch de hormonen die het overnemen Wij gaan waarschijnlijk lekker op maandagochtend trouwen voordat de kleine er is en dan later over een paar jaar wanneer er genoeg geld is doen we het over
ik geef je helemaal gelijk zoals jij het wil doen. toen ik ongeveer 8 a 9 weken zwanger was zijn we ook op een dinsdag morgen gratis getrouwd. we hebben ook samen een koop woning maar we hadden geen samenlevings contract etc. nu hebben we alles in 1 keer geregeld voor ons gezinnetje straks! en een feestje komt er nooit, mijn mannetje houd er absoluut niet van om in het middel punt te staan.... wij hebben er tot op de dag van vandaag nog nooit geen spijt van gehad dat we het zo hebben gedaan.
Ja precies!! Alleen mijn vriend wilt mijn zó graag vragen. Ouderwets maar wel romantisch.. en nu is het dan zo gepland... hahaha pfff zo moeilijk!! Maar denk dat wij het ook gewoon op een maandagmorgen doen.. Kost allemaal al genoeg hé?!
Ik was in september ten huwelijk gevraagd. We zouden gaan trouwen in pril op de dag dat we 10 jaar samen zouden zijn.Maar 3maanden na september had ik een positieve test. Ik was gewoon aan d epil, dus TOTAAL niet mee bezig. Drie dagen voor de positieve test ha dik mn trouwjurk besteld en een aanbetaling gedaan. Omdat we echt nog bezig waren met kiezen van restaurant, fotograaf, feestlocatie ed konden we dus alles nog heel makkelijk afzeggen. Ik zou ongeveer 7maanden zwanger zijn geweest. Niet dat ik het erg vind om met een dikke buik te trouwen, maar ik wist totaal niet hoe ik me zou voelen die dag. En omdat zo'n dag een hele hoop geld kost, wil ik er wel van kunnen genieten en niet 's ochtends wakker worden en denken gedver dan moet ik nog de hele dag. In plaats daarvan hebben we die dag in april een "pre-wedding party" gegeven voor familei en vrienden om toch die dag een beetje te vieren. Tycho heeft mijn vriend zn achternama gekregen bij erkenning en als we gaan trouwen ( ergens volgend jaar) neem ik zijn achternaam aan. xxx sas
vorig jaar ook getrouwd eerder dan gepland was.. met 36 weken zwangerschap in het gratis half uurtje van gemeente. (waar trouwens niets van te merken was, ambtenaar maakte het heel persoonlijk en nam er echt de tijd voor). Er wel een leuke dag van gemaakt met taart en etentje voor fam. Het was ook om zo alles meteen geregeld te krijgen voor kleine meid..
Ja echt wel!! Is zo duur! Van me vriend hoefde het gelukkig allemaal niet en hij was super verbaasd dat ik opeens er zo over dacht Hihihi Soms geloofd hij het nog steeds niet. Ik wil ook liever het geld in ons nieuwe koophuis en de baby steken Maar ik vindt je gedachten dus helemaal niet raar!
Wij willen ook graag trouwen. Maar dan wel trouwen, zoals we het beiden in ons hoofd hadden van tevoren: Groot feest enzo. Wij willen ook niet het idee hebben dat het een "moetje" is. Daarom trouwen wij pas over een jaar of 2. Nu gaan we eerst om alles voor de kleine goed te regelen geregistreerd partnerschap aan. (is toch ook eigenlijk zowat hetzelfde als trouwen en dan hoeft het geen maandagmorgen trouwerij te worden). De dingen die dan eventueel nog niet helemaal goed geregeld zijn laten we registreren bij de notaris zodat alles is geregeld voor de kleine straks. Hij/zij zal de achternaam van mijn vriend krijgen die ik later bij het trouwen ook erbij zal aannemen.
Nee ik zou nooit trouwen als ik zwanger ben Dat heb ik altijd geroepen, het voelt mij als een moetje en bovendien wil ik lekker feesten op mijn bruiloft. Maar goed dat komt ook omdat ik van mening ben dat het niet nodig is om alles goed te regelen. Het is één keer extra naar het gemeentehuis ergens in je zwangerschap (erkennen) bij de geboorteaangifte (die moet toch regel je het juridisch ouderschap. Wij willen dan ook een testament aan laten maken. Nou, voor die paar dingetjes laat ik mijn droomfeest niet schieten Ik kan het me wel goed voorstellen hoor, dat je twijfelt. En ik snap ook heel goed dat anderen wel die keuze maken, het is alleen niet de mijne
Precies dat vindt ik ook dan is het zo`n moetje... Daarbij vindt ik trouwen te bijzonder voor op een maandagmorgen!! Ik wil trouwen omdat ik van mijn vent hou en zijn achternaam wil, een gezinnnetje zijn en niet voor mijn kind dan kun je ook andere dingen doen... En we willen een groot feest hahahahaha
Je moet doen wat je zelf graag zou willen Wij zijn van te voren getrouwd en ook op een gratis dag, omdat voor ons het papiertje niet belangrijk was zeg maar. De vrijdag erop hadden we het feest, inclusief jurk, taart en alles, en waar het ons om ging, het trouwen in de kerk. Het is wat jullie graag willen, en daarom gewoon even goed over nadenken
Ik ben 2 weken geleden gevraagd door mijn vriend dus we zijn nu verloofd! Ik had het niet aan zien komen hoor. Mijn vriend heeft altijd gezegd dat ie niet wilde trouwen maar is toch om! Wij wachten wel toch na de zwangerschap, wil wel mijn figuurtje terug voor de mooie jurk! Ja...ik wil wel een echte bruiloft met alles erop en eraan. Dus moeten we gaan sparen! Ik vind het ook wel leuk als ons meisje in een schattig bruidsjurkje aan komt lopen met de ringen....ik zie het al helemaal voor me!
@Guusje dan moet je toch nog een paar jaartjes wachten... Hebben wij hier dus ook als nm 2 kan lopen dan willen we graag trouwen en dan ondertussen even de loterij winnen hahahaha