geen idee eingelijk, onze zoon is 2 en zit nog voorin. het zitje kan een gewicht tot 18 kilo aan en zolang ik het ook aankan mag hij voorin. ik denk dat 1 jaar nog we te jong is daarvoor eerlijk gezegd.
De zitjes van bobike gaan achter ook vanaf 9 maanden dus wanneer jij het prettig vind...hier vorige week een achterzitje aangeschaft
als je een tweeling hebt, kun je niet anders dan 1 voor, 1 achter. dus ik zou denken: 9mnd, net als voor. maar toch heb ik een voorzitje gekocht, vind het een veel fijner idee dat ik hem in de gaten kan houden.
De stoeltjes gaan meestal vanaf 9 maand achterop. Maar dan zou ik het echt nog niet doen. Die stoelen zijn groter, dus ze wiebelen ook veel sneller dan voorop. Ik denk dat je even naar de kindje moet kijken, en wat je zelf wil. Mijn jochie was ruim 2 en 14,5 kg toen hij naar achteren ging. Tot die tijd was het voorop lekker gezellig. Maar het voorstoeltje ging maar tot 15 kg..
Het mag idd meteen allebei. De meeste mensen vinden voorop gewoon prettiger in het begin (ik ook) maar ken ook een mama die haar kindje meteen achterop heeft gezet. Gaat prima hoor.
Ben het met bovenstaande reacties eens.... Ook gewoon vanaf 9 maanden, maar dan wel even goed kijken naar het stoeltje wat je hebt of koopt of die geschikt is voor die leeftijd. Zelf probeer ik mijn dochter zo lang mogelijk voorop de fiets te houden, is wel zo leuk voor haar en gezellig natuurlijk! Heb nu sinds 2 weken een moederstuur op mijn fiets laten zetten, dat is helemaal ideaal! Als je twee kindjes hebt die mee moeten op de fiets gaat dat natuurlijk niet en zal er een achterop moeten.