Ik moest op donderdag 6 september om 8.00 in het ziekenhuis zijn. De vk van het ziekenhuis legde alles uit en mocht mijn pyama aantrekken, wiegje en spulletjes stonden al klaar! Nog even naast het wiegje gestaan en mehmet heeft toen een laatste buikfoto gemaakt. Toen werd ik aan het CTG gelegt, daarna keek ze nog even hoeveel ontsluiting ik had (dinsdag had ik 2 cm) en nu had ik 3 cm, dus nog een hele weg te gaan. Toen kreeg ik de gel ingebracht, en wachten maar... Maar dat hoefde niet want een half uur later kwamen ze al om de vier min, kon ze toen makkelijk opvangen op een stoel, had rugweeen dus mehmet wreef over m'n rug, en ik puffen. Dat ging zo door, tot een uur of half elf, toen werden ze al weer wat heftiger, en heb toen nog even gedouchet was erg lekker! Toen kwam de vk weer om te toucheren, 5 cm, maar ze kwamer nu sneller achter elkaar en kreeg ook weeen onderin m'n buik. Toen weer op bed aan het CTG, maar dat hield ik niet uit, dus op bed op m'n knieen kont omhoog niks kon me meer schelen, wat een helse pijn, in m'n rug en onderbuik, mehmet bleef maar wrijven over m'n rug dat hielp wel. Mijn eigen vk kwam ook nog even kijken, en ze wilde er graag bij zijn (moest weer weg, maar ze moesten haar bellen) Toen hield ik het echt niet meer, weer getoucheert en 7 cm ontsluiting! Ik werd gek van de pijn ze kwamen zo ongeloofelijk snel dat ik geen tijd had om bij te komen, de ene na de andere kwam... Heel af en toe zakte ik weg, maar hup daar kwam er weer een. Als ik soms naar de tv keek naar de bevalling en een vrouw zag die aan het gillen was, dacht ik moet dat nou, maar ooo wat heb ik gegild en gekreund! Ik hield het gewoon niet meer, er stonden ook nog eens vijf mensen aan je bed, je man, twee vk's een stagaire en nog een die af en toe in en uit liep, en maar praten en grapjes maken, ik wilde rust... Op een gegeven moment zei mehmet, probeer op je rug te liggen, aan de ene kant was het wel fijn zo, maar m'n knieen gingen ook zeer doen. Dus ik op m'n rug, en toen kreeg ik me toch de drang om te poepen. Dus de stagaire drukte snel op de knop om de vk op te roepen (was even voor tweeen)ze konden nog snel de handschoenen aan trekken! Moest m'n benen pakken en persen (tegelijk poepen) en na drie persweeen is Ayla geboren. Het eerste wat ik riep was ik ben er weer vanaf, het is gebeurd! Alles bij elkaar heeft het 6 uur geduurd, en de uitdrijving 4 minuten! Gelukkig niet uitgescheurd, de placenta kwam ook snel daarna, en je zag indd maar twee vaten, maar verder was alles goed. Ayla had een apgarscore van een 9/10, moesten nog even op de kinderarts wachten, en mocht de volgende dag naar huis. Als ik had geweten dat inleiden zo heftig was.... Maar heb in iedergeval een heerlijk meissie, nu lekker genieten met z'n vieren! jessica
Jessica bij deze nog een keer van harte met jullie dochtertje. Geniet nu maar lekker met z'n 4tjes, dat hebben jullie verdiend. Veel liefs, Patries
Nog eens proficiat met Ayla, probeer er lekker van te genieten, ook al gaat het momenteel niet super door omstandigheden! X
Ik ben echt veel te laat maar ik wil je toch nog feliciteren met jullie dochter! En een prachtige naam Ayla die staat boven aan ons lijstje