Zindelijk

Discussion in 'Baby en dreumes' started by flixbilly, Sep 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    Hoi,

Ons zoontje van 21 maanden kwam mij 18 september halen, omdat hij op het potje wilde. Hij had toen ook geplast.
    De rest van de dag in zijn onderbroek laten lopen. 6 ongelukjes en 2 keer op het potje.

Gisteren ook de hele dag in zijn onderbroek en toen heeft hij 5 keer heel veel op het potje geplast en maar 4 ongelukjes.
    Vandaag is hij om 8.30 uit bed gekomen en heeft tot nu toe al vier keer in zijn onderbroek geplast en wilt niet op het potje gaan zitten.

Gebeurt dit vaker dat kinderen de ene dag meer op het potje plassen dan andere dagen?

Als hij op het potje heeft geplast wordt hij beloond met een applaus en hij is dan erg trots.

Groetjes,
    Sabrina

2. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Mijn nichtje heeft ook een periode gehad toen ze nog geen 2 was dat ze geiteresserd was is de wc en het potje enzo, en ineens was dat over en nu met 3,5 is ze wel echt serieus aan het leren en nu houd ze ook vol.
    Dus kan een fase zijn, maar wie weet zet het dadelijk ook wel gewoon door. Ieder kind is toch anders wat dat betreft.

3. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Hoi, ik heb een kleintje van een half jaar, dus aan mij heb je niets;)

Maar iets anders, een applaus en belonen en zo als hij geplast heeft, is dat wel zo handig? Je maakt er dan zo'n "ding" van, terwijl het eigenlijk een normaal iets moet worden toch?
    Ik weet niet hoor, val me er niet op aan, maar ik dacht het zo.
    Wij moeten er straks ook aan natuurlijk, dus ik ben wel geïnteresseerd in de methodes van anderen...:D

4. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

Sep 30, 2009
    1,269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook zo'n fase gehad en nu 3 maanden later is ze al 1 maanden 100% dag en nacht zindelijk.

En belonen is juist goed hoor. Zeggen hoe groot hij wel niet is, stickertje geven etc. Maar geen drama van maken als het niet lukt.

Hij is nog erg jong en moet het zelf lukken. Mijn jongens waren een stuk later (2.6 jr).

Succes

5. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    Zo doen wij het ook met een stickertje plakken.
    Het gaat nu alweer beter het is alweer een paar keer goed gegaan.
    Als het fout ga zeg ik o o en dat zegt hij nu zelf ook. Ik maak er juist geen drama van. Pak de dweil en ruim het op.

Ik begrijp dat hij nog jong is en we dwingen hem nergens toe lukt het niet dan is dat maar zo. We zullen afwachten of het een fase is of dat het doorzet. Ik heb geduld.

Bedankt voor de antwoorden.

6. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Als je thuis bent gewoon door zetten!
    Mijn dochter wilde het ook ineens uit zichzelf met 23 maanden, en met 2 dagen was ze gewoon zindelijk, eigenlijk geen ongelukjes gehad.. Nu is ze dus alweer een maand of 7 zindelijk. Heeft wel 1 x een terugval gehad maar kwam ook vanzelf weer goed.

7. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    Dan was jouw dochter er ook zo vroeg bij.
    Ik zal doorzetten, want het gaat steeds beter. En hij heeft een :D op zijn gezicht als hij aan het plassen is. Zo leuk om te zien.

Wat goed van jouw dochter dat ze geen enkel ongelukje heb gehad. Knap hoor! Om de hoeveel tijd zette je haar op het potje/toilet?

Groeten,
    Sabrina

Share This Page