O meid, ik ben zo spriritueel als het maar wezen kan maar dat neemt niet weg dat ik ook mijn gezonde verstand nog weleens laat ratelen en door mijn opleiding en achtergrond gek ben op wetenschappelijke feiten en meningen. Ik ken de holistische denkwijze niet precies, maar wij lopen wel met z'n allen bij een antroposfisch arts. Als je die benadering kent, zal je ook weten dat die tak van de gezondheidszorg erg terughoudend is met enten. Ik heb overigens nergens gezegd dat ik mijn kindje ga enten als ik een oproep zou krijgen. Daar zijn wij nog niet over uit. Mijn man zegt daar pas over na te gaan denken als de oproep er ligt. Ach, als mijn ouders geen kleinkind hadden gehad, hadden ze zich echt niet laten enten, de normale griepprik hebben ze ook nog nooit gehaald. Maar mijn moeder zei dat ze het zichzelf nooit zou vergeven als ze mijn zoontje van 6 maanden aan zouden steken en hij zou er ernstig ziek of nog erger van geraken. Dat besef groeide wel toen er bekend werd dat er binnen twee weken kinderen van 14, 11, 6 en 3 jaar aan de Mex.griep waren overleden.
Stellen ze het weer 4 dagen uit. Misschien kunnen ze met die beslissing wachten totdat de Mex. griep is "overgewaaid"? Maakt het wel een stuk makkelijker, hoef je tenminste nergens over na te denken.
zogelukkig, ik heb niet bedoeld te zeggen dat je je kindje gaat enten. misschien heb je dat verkeerd begrepen. excuses iig. ik heb overigens nog een 'gewone' huisarts, maar zit er wel over te denken om over te stappen naar een antroposofische. ik ben me iig bewust van de voors en tegens van vaccinatie. mijn dochtertje krijgt ze overigens wel allemaal hoor. he toch wel grappig om te zien dat we niet zoveel verschillen! op het gegeven na dan dat jij van wetenschap houdt. spirituele homie!
Zou het vandaag al bekent gemaakt worden? Nou dan is het allemaal ook niet al te ernstig he gezien ze nog wel even kunnen wachten en moeten beraden. Zou indd een stuk makkelijker zijn om de keuze te maken als de mex griep is overgewaaid haha
Nou ik ben er over uit. Gisteravond met mijn man een flink gesprek gehad over de enting. Ons zoontje wordt niet ingeent. Zolang er niet bekend is wat de eventuele gevolgen zijn op langer termijn (schrijf ik dat goed?), wordt hij niet ingeent. Zelf kan ik de vaccinatie via mijn werk krijgen, ben groepsleider. Dat doe ik niet, als ik het wil moet ik er ook flink achteraan. Ik werk voor een antroposofische organisatie en die vinden dat je lichaam in staat is om deze ziekte aan te kunnen. Wat ik wel lastig vind is "wat als clienten het krijgen?" Ik zal ze dan moeten verzorgen. Wat voor maatregelen zijn er als iemand het heeft? (monkapjes, enz) Kan ik het weigeren? Mag ik dat weigeren? Geen idee, volgende week vergadering en dit is een vergaderpunt.
Machtelt, heeft jouw instelling geen draaiboek gemaakt? Ik heb zelf ook het vaccin geweigerd maar kon hem wel gemakkelijk krijgen aangezien ik niet voor een antroposofische instelling werk.
Ik werk ook in de zorg en het vaccin is voor iedereen beschikbaar gesteld, weet nog niet zo zeker of ik het zelf wel ga halen aangezien ik ook een kantoorfunctie heb..
ja dat snap ik, maar ik heb ook niet gezegt dat mijn ha het nooit zou geven. Hij geeft advies en zijn mening, dat bedoelde ikermee dat mijn ha er geen voorstander voor is.
Ik heb ook een oproep gehad, werk ook in de zorg Ik ga hem wel halen, niet voor mij zelf maar voor Quinn, ondanks dat hij zelf geënt wordt. Voorzorg voor alles voor onze kleine man, die al genoeg te verduren heeft gehad de afgelopen 2 jaar en nog steeds
Misschien is ie al geplaatst, maar voor heldere info, is er deze link: PAROOL: GEZONDHEID - Griep is gevaarlijker dan vaccin Lees ook aanverwante artikelen. Ik ga het dus zeker wel doen. Zou niet willen dat mijn kinderen overlijden aan een griep. Vaccin is niet ineens compleet nieuw hè?! Succes allemaal!
Ach jakkes, hier krijg ik nou echt de kriebels van he. Toch zijn er 2 kinderen overleden die op het eerste gezicht gezond waren. Hoe kun je dat nou stellen?? Wat een amateurs, sorry dat ik het zeg. Bah.
Jawel er is een protocol. Daarin staat dat de zieke de hele dag op zijn kamer verblijft. Ja dat is in theorie leuk, maar gaat in praktijk niet werken. ook zijn er gezamenlijke wc's en badkamers. Dus de zieke moet dan door de gezamenlijke ruimtes. We moeten nu veel ventileren en dat gebeurd ook! In theorie kan van alles, maar de praktijk is toch anders. Hoe ga je om met jongeren die niet doorhebben dat ze ziek zijn? Laat staan dat ze dit zelf aangeven. Ze blijven absoluut niet op hun kamer, ze kunnen moeilijk alleen zijn. Jongeren met een autistische stoornis die ALTIJD doorgaan en niet ziek kunnen zijn. Dus ja er moet nog het één en ander besproken worden.
De antoposofen vinden dat elk menselijk lichaam in staat is om met een ziekte om te kunnen gaan. Het lichaam heeft alles in zich om het zelf te herstellen. Het gaat soms echt te ver. Tja dat is niet mijn visie. Hier sta ik dus niet achter.
Ik lees even mee met dit forum. Ik ben er nog niet over uit. Vind de keuze best wel moeilijk. Er is nog niks bekend wat het effect is op langere termijn van dit vaccin en wat me ook een beetje beangstigd is dat het vaccin in zo'n korte tijd is ontwikkeld wat bij andere vaccins jaren lang duurt..Aan de andere kant zou ik mezelf ook nooit kunnen vergeven als 1 van mijn kinderen ziek zou worden door de mex griep en er dood aan zou gaan, ik moet er niet aan denken!
Ik geloof dat de Gezondheidsraad met een goed overwogen advies zal komen. Als ze besluiten dat (jonge) kinderen tot de risico-groep behoren, laat ik onze dochter inenten.
Ik ga me laten inenting op aanraden van mijn HA omdat ik zwanger ben en omdat Louise nog borstvoeding krijgt (niet veel, maar toch) denk ik dat ze al wat antistoffen van mij mee zal krijgen en ik denk ook niet dat ik haar dan alsnog zal laten enten.
Ik snap ook niet waar mensen het idee vandaan halen dat het een levengevaarlijk en niet getest vaccin is oid. Het vaccin lijkt sterkt op de normale griepprik die al tientallen jaren gegeven wordt. Ook blijkt het met de hulpstoffen wel mee te vallen. "Zeer zeldzaam is bijvoorbeeld het Guillain-Barré syndroom, waarbij de spieren worden verlamd. De kans dat het syndroom voorkomt na vaccinatie, is MINDER dan 1 op de 100.000 en kan ook een gevolg van de griep zelf zijn." Het Guillain-Barré syndroom kan je na iedere enting krijgen. Het is dood vaccin en de bijwerkingen die gemeld zijn, zijn tot nu toe niet meer dan jeuk, roodheid en zwelling op de plaats van de enting en wat algehele malaise. Net zoals bij een gewone griepprik of DTKP-prik. Een BMR-vaccinatie verloopt doorgaans veel heftiger, want dat is enting met levend vaccin. De kans dat je bof, mazelen of rode hond krijgt is vele malen kleiner dan dat je Mex. griep krijgt en toch twijfelt bijna niemand over die enting. Dat snap ik niet.
Ik denk wel dat je de antroposofische zienswijze moet onderschrijven als je in een antroposofische instelling werkt, toch? Antroposofisch artsen stellen niet dat je lichaam alles in zich heeft om zichzelf te herstellen. Dat zou wat zijn zeg! Dan hadden we geen dokters meer nodig! Natuurlijk behandelen ze de patient en sturen ze die door naar het ziekenhuis als dat nodig is! Hun zienswijze is dat er meer dan alleen een lijflijk lichaam is, dat het functioneren van iemands "ik" in grote mate het lichamelijk welbevinden bepaalt. Wanneer iemand zich bij ziekte tot een antroposofisch arts wendt, zal deze adviezen geven gericht op het vergroten van het zelfherstellend en zelfgenezend vermogen van de patiënt. Dit kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door antroposofische geneesmiddelen, maar uiteraard schrijven ze ook reguliere middelen voor indien nodig. Als je lichaam en geest gezond zijn, kan het meer aan en zal je minder ziek zijn. Daar ben ik inmiddels heilig van overtuigd. Toen ik nog een jachtig leven leidde en meer spanning had, was ik veel vaker ziek.
Nou ik ben gister bij mijn huisarts geweest, voor heel iets anders, maar heb hem toch gevraagd naar de MEx griep. Hij vertelde dat hij zich niet zo'n zorgen maakt. Dat het vrijwel zeker is dat zijn zoontje (7 maanden) het gaat krijgen omdat hij huisarts is en zijn vrouw in het ziekenhuis werkt. Hij maakt zich verder niet druk. Wel laat hij zijn zoontje enten als dat besloten wordt. Over de nadelige info en berichten over de vaccins maakt hij zich geen zorgen. Wilde dit toch even met jullie delen...
Hoor ik net op het nieuws dat er 3 baby's deze maand zijn overleden aan een slecht pneumokokken-vaccin.... daar word je toch niet vrolijk van!