Mijn kinderen zitten op de Vrije school en ik kan best een eind mee gaan in de antroposofische denkbeelden. Alleen is het genoeg, nu, met een nieuw virus, als je gezond bent genoeg slaapt, enz. ? Ben ik toch weer bang dat je zo meteen, 35 weken zwanger of zo, niet meer zo goed slaapt, dan dan heb je ineens toch de sigaar.... Ik vind het heel lastig, heb ook over de DKTP en anders vaccins getwijfeld bij mijn dochters, maar uiteindelijk toch gedaan. Er zijn op school wel ouders die het niet doen, maar die zijn beslist niet in de meerderheid.
Wij hebben er bewust voor gekozen om de DKTP + pneumo te vervangen voor de DTP. De BMR ben ik nog niet helemaal uit, maar ik neig naar niet prikken of op latere leeftijd. De griepprik en de mexicaanse griepprik krijgt ze echter wel.
Ja dat is ie volgens mij ook wel! Releaxter dan ik ben in ieder geval Maar goed, het stelde me wel weer een beetje gerust!
Is de pneumo niet ook erg belangrijk dan dat ze die krijgen? En is deze gevaarlijker?? MErk eigenlijk dat ik er best weinig van weet, terwijl je het toch maar even in je kind laat spuiten
ik zou het wel doen!! mijn kindje heeft op dit moment de mex griep verschijnselen en het is zo zielig om haar zo te zien!!
Wat zou je wel doen, inenten tegen de griep?? En hoe oud is je dochtertje? Alvast heel veel beterschap!
Pneumo is wel belangrijk omdat het met name word gespoten ivm hersenvliesontsteking en mogelijk bloedvergiftiging. Maar de meest voorkomende variant van hersenvliesontsteking in nederland word veroorzaakt door de meningitis B en daar is nog geen vaccin voor. Daarnaast word een longonsteking veroorzaakt door een pneumokok en hoop je met deze vaccinatie het risico op een pneumonie (longontsteking) te verkleinen. Tess is echter na de 1e DKTP + pneumo doodziek geworden, ze had kinkhoest en later een longontsteking. De 2e DKTP + pneumo hebben we later gegeven en ook daar werd ze weer heel erg ziek van met een longonsteking. De 3e hebben we de DKTP geprikt, zonder pneumo en toen is wel ziek geworden maar geen longontsteking gehad. Met 14 maanden hebben we ipv DKTP + Pneumo alleen de DTP geprikt en toen is ze niet ziek geweest.
Jeee. wat zul je dan schrikken als je meisje zo ziek wordt... Je denkt bijna aan een allergische reactie ofzo
Was inderdaad erg schrikken en in het begin erg vervelend omdat de arts van het cb bleef volhouden dat het niet van de enting kon komen. De KA geloofde daar echter niet in en vind dat ze ter observatie moet worden opgenomen in het ZH als ze gevaccineerd word.
Nou gelukkig word het dan wel serieurs genomen. Maar kan me voorstellen dat je niet (meer) staat te springen om de prikken!
mijn dochter is 14 maanden en ja als ze het nu niet zou hebben zou ik het zeker doen het is zo zielig dat ze zo ziek is
Ik doe het zeker niet er is te weinig getest en er is niks bekend over hoe het over 10jaar is wat de gevolgen evt. zijn ik zelf wi er ook geen. Het is een gewone griep ,bij de jaarlijkse `gewone`griep periode overlijden ook mensen maar daar hoor je vaak niks van. Ik zou t alleen doen als dit vaccin goed getest was en dta is t niet
Sommige kindjes worden altijd ziek na vaccinatie. Van het enten op zich of ze krijgen een allergische reactie op een van de hulpstoffen. Dat is heel vervelend, maar gelukkig is dit maar een heel kleine groep. DTKP, HIB en Pneumokken is dood vaccin, dus het kind maakt de ziekte niet door, dit in tegenstelling tot de BMR-vaccinatie. Ik snap niet dat je juist K weg hebt gelaten, want kinkhoest komt de laatste jaren weer meer voor en is heel gevaarlijk voor baby's. Pneumokokken wil je ook niet krijgen. Je kan nooit met zekerheid zeggen waarom je dochter de laatste keer niet ziek is geworden na de enting. Hoeft niet aan de Pneumo of de K gelegen te hebben. Het kind was inmiddels ook bijna een jaar ouder.
zogelukkig, de k is weggelaten omdat ze al kinkhoest heef doorlopen toen ze 3 maanden was en daarnaast komt het volgens de ka vaker voor dat kindjes met overgevoelige luchtwegen een fikse reactie krijgen op het kinkhoestvaccin. Overigens was ze niet een jaar ouder want ze is gevaccineerd met 3,6,10 en 13,5 maand.
Ik zie hier overal staan dat het een gewone griep is en dat is in zekere mate ook wel zo maar de huisarts heeft mij uitgelegd dat dit toch een nieuwe griep is en het lichaam daar nog geen weerstand tegen biedt omdat je lichaam dit griepvirus nog niet kent en daarom word je er ook zieker van dan de huis tuin en keukengriep want deze vorm van griep heeft je lichaam al antistoffen tegen opgebouwd ... ze zei ook dat ze haar dochter wel in zou laten enten als er positief advies komt ..
Ik begin me steeds meer te bedenken. Niet zozeer over het inenten van julien want die is denk ik te klein maar wel van onszelf. Kindje van mijn collega is op dezelfde dag geboren als julien en ligt nu in het zh met de griep.
Ik ga het niet doen. Mijn tante is zwaar longpatiënt, dus een risicogeval. Maar haar longarts adviseert haar om het niet te doen, omdat het misschien niet veilig is. Deze man heeft er voor gestudeerd en als hij het zo iemand al niet aanraadt, dan weet ik meer dan genoeg.
Vervelend die tegenstrijdige adviezen. Jammer dat er niet gewoon wat meer duidelijk is, nu ligt de keuze bij jezelf en die keuze maak je dan weer op grond van wiens mening je het zwaarst vindt wegen, maar ja wat als diegene het nou toch fout had......jeetje het lijkt wel een soort kansspel....