Andere vragen gingen onder meer over de veiligheid van het vaccin tegen de Mexicaanse griep. Zo zit er ook een kleine hoeveelheid kwik in het vaccin. Die dosis is dusdanig laag en komt overeen met de dosis die je binnenkrijgt als je vis eet, stellen de experts gerust. Het heeft voor de gezondheid totaal geen negatieve invloed. Hier staat dus dat er wel kwik in zit! Niet schadelijk, maar het zit er volgens deze bron wel in... Tsja in iedere bron staat weer wat anders....Maar we kunnen zo wel bezig blijven...
De informatie uit het bericht van grassprietje is afkomstig van de site van het RIVM en miz de enige juiste. Jammer dat sommige mensen niet de moeite nemen om goede informatie te verschaffen en foutieve informatie rondspreiden.
als het advies wordt gegeven om wel ineten , dan doe ik dat zeker.. moet wel zeggen , heb er wel een raar gevoel over ,vooral als je al hoort dan er 3 baby's zijn overleden..
Als je gaat kijken wat overal in zit, in eten, in spullen die je gebruikt, maar zelfs gewoon in de lucht die je inademt, dan kun je niks meer. Ondanks al die stoffen, zijn de mensen nog nooit gezonder geweest dan nu en leven ze langer dan vroeger, toen je welliswaar vast minder 'zooi' had, maar ja, dan ging er wel wat anders mis... Mensen zijn nu ook niet meer voorbereid op iets wat mis kan gaan (wat waarschijnlijk altijd wel zo zal blijven), omdat alles zo goed geregeld is, da's wel de andere kant van het verhaal.
kinderen tot en met 4 jaar mogen geent worden tegen de MEX griep, is net beslist! ze weten alleen niet of er wel genoeg is voor deze groep. Ze zorgen maar dat ze zoveel krijgen, want voetballers kunnen ze ineens wel allemaal inenten!
Via welke media heb je dat vernomen dan? Heb je idd een link? En wat is dat met die voetballers, hoe kom je daaraan?
AD Mexicaanse griep - Ook kinderen inenten (442908) hier een link naar het artikel van het AD. Gewoon maar even afwachten wat de officiele berichten zijn
huh? er staat toch dat alle kids tot de 4 jaar worden ingeent? hoezo zeggen jullie dan dat er nog steeds niets definitief is?
Net om 13.13 uur maakte de NOS Journaallezer aan het eind van het bulletin bekend dat zojuist bekend is geworden dat de Gezondheidsraad adviseert kinderen vanaf een half jaar tot 4 jaar te laten inenten tegen de Mexicaanse griep. Minister Klink moet hier nog een definitief besluit over nemen, maar doorgaan neemt hij het advies van de GHR over. OM 17.00 uur live bij de NOS een persconferentie hierover.
Klopt het vaccin is sowieso niet geschikt voor kinderen jonger dan 6 maanden. Ook jammer dat ze tot 4 jaar doen, juist dan gaan ze naar school.
Kans is dus ook aanwezig dat kinderen die nog geen half jaar zijn de griep al krijgen. Heeft zo'n prik ook geen zin meer.
toch ben ik benieuwd, maar weet niet waar ik dit kan vragen...hoe het zit als ik het vac neem ivm borstvoeding en doorgeven....zal de dokter morgen maar eens bellen over de mogelijk heden....