inenten Mexicaanse Griep?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Olly, 31 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama90

mama90 Niet meer actief

Een van de bijwerkingen is kans op verlamming. Vind ik toch wel een beetje eng.. zal maar net je eige kind zijn.
    Ik weet het nog niet, moet er goed met mijn vriend overhebben

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Wat een reactie weer ;) heb je jezelf ook verdiept in de ernstige bijwerkingen van o.a. de BMR vaccinatie? Zoals hersenontsteking??

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik heb het gevraagd, mijn huisarts zegt dat dat totaal geen nut heeft. hij zegt wel dat borstvoeding nu erg belangrijk is omdat er algemene afweerstoffen in zitten.... maar er is geen bewijs dat je de vac doorgeeft door de bv..

ik wilde zelf stoppen met kolven, maar ga toch nog maar even door!

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
  5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou vind jouw reactie net zo goed nergens op slaan hoor. ze ZEGT het toch gewoon maar...;)

ik vind het raar dat ze zuigelingen onder de 6 maanden niet vaccineren want daar is het niet geschikt voor maar de meeste die in het ziekenhuis komen te liggen zegt die zelfde man zijn zuigelingen .... ( dus tot 6 maanden) tja het zal wel aan mij liggen...:(

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik vind het zó akelig....en twijfel zó erg....wat doen jullie?!

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Stat vol met onwaarheden (kwik bijv.) en veronderstellingen.
    Ik woon niet in een superdun bevolkt land als N-Zeeland, "de werking wordt bijzonder klein genoemd" dat is NIET hetzelfde als "is klein" etc. etc.

Als je dit soort artikelen vertrouwt, dan laat je je kind toch niet enten?
    Het mag, het hoeft niet!;)

Dit is de officiele website over de Mexicaanse griep en daar kan je ALLES vinden wat je wilt weten:
    Grieppandemie.nl / Home

8. zogelukkig

Dat is een juist een ernstige complicatie van de Bof of de Mazelen! Daarom wordt er juist tegen die ziektes ingeent!

Dit zijn de eventuele bijwerkingen van de BMR-vaccinatie:

De BMR-inenting geeft meestal weinig bijwerkingen. Als ze voorkomen, zijn ze mild en duren ze kort. Bijwerkingen beginnen pas 5 tot 12 dagen na de vaccinatie.

1 op de 10 tot 20 kinderen wordt na de eerste BMR-prik hangerig, krijgt koorts en/of huiduitslag. Dat duurt meestal 1 of 2 dagen.

Sommige kinderen krijgen hoge koorts en heftige huiduitslag.

Bij heel hoge koorts kunnen sommige kinderen koortsstuipen krijgen. Dat gebeurt bij 1 op de 5000 tot 10.000 kinderen.

Heel zelden komt een tekort aan bloedplaatjes voor. Dat is bij 1 op de 25.000 kinderen en gaat vanzelf weer over.

Zeer zelden krijgen kinderen gewrichtsklachten. Ook die gaan vanzelf weer over. Bij volwassenen komt dat iets vaker voor.

Na de tweede BMR-prik zijn er bijna nooit klachten. Oudere kinderen kunnen wel, zoals bij elke injectie, flauwvallen.

9. LovelyDK

Ja duh dat snap ik ook wel, maar ik snap niet dat iedereen nu zo tekeer gaat over de ''gevaarlijke hulpstoffen'' van het vaccin en de ''zeer gevaarlijke bijwerkingen'' van het vaccin terwijl het nergens op slaat!

Plus denk ik dat er maar érg weinig mensen zijn die daadwerkelijk ook de werking/bijwerkingen etc. uitzoeken van de reguliere vaccins... vanwaar komt deze onrust?!

10. LovelyDK

En wat er ook in de lijst staat, vaccins kunnen autisme veroorzaken is werkelijk de meest domme reactie die ik ooit gelezen heb!

Plurkie ze zegt het inderdaad alleen maar, alleen slaat het nergens op.. het is bangmakerij zonder dat ze de achterliggende gedachten weet, dus waarom zoiets posten?!

11. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    ik heb het toch ook ergens gelezen dat je er een bepaalde vorm van autisme van kan krijgen in een artikel maar of het waar is :( en geloof me...ik weet op dit moment even niet waar ik goed aan doe....de een zegt dit de ander weer heeeeeel iets anders

12. zogelukkig

Ja, daarin ga ik helemaal met je mee!

Wel gewoon de BMR geven wat een levend vaccin is en waar veel kindjes heftig op reageren, maar miepen over dit vaccin!
    Het Mex. griepvaccin is een variant op het gewone griepvaccin dat al jaaaaaaren wordt toegediend.
    Ik snap die ophef en angst ook niet.

13. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Door alle rare verhalen die je hoort en leest wordt je gewoon onzeker. Ik althans wel.... pfffff gaat het er nog even met de huisart over hebben.

14. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    De gewone griepvaccin is niet het zelfde als die van de Mex. griep, en dus kun je niet zeggen of deze bijwerkingen heeft op lange termijn. Niet dat het mij wat uitmaakt want ik neem m niet, en ons mannetje mag m toch niet!

Ik vind het persoonlijk niet nodig om deze vaccin te nemen omdat de mex. griep niet erger is als de gewone griep en daar neem ik ook geen vaccin voor!

15. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Mijn man had net een goeie vraag..

Gijs is nu dan 3 maand, dus hoeft hijzelf niet ge-ent.. maar in februari is ie wel 6 maand.. en dan?? is t risico op besmetting dan zoveel kleiner geworden dat t niet nodig is, of is er nog wel degelijk een groot risico en zal hij alsnog zelf een oproep krijgen?

Hoe gaat dat met de dametjes en heren die volgende maand en januari net 6 maand zijn??

16. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    juist!!! dat vraag ik me idd ook af.
    Maar lees nu overal dat als je kindje nog geen 6 mnd is, dat dan alle mensen in de omgeving zich moeten laten inenten.....

17. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Dat kunnen ze nu nog niet zeggen, dat zul je moeten afwachten.. Het kan zijn dat de griep zich lang aan houd maar het kan ook zijn dat het over 3 maanden bijna weg is bewijzen van spreken!

18. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    stacey neem jij de vaccinatie niet?

jij en je man worden wel opgeroepen. als ik niey zwanger was geweest was mijn keuze een stuk makkelijker geweest~en had ik hem zeker genomen. anders heb ik meer kans dat donique het van mij krijgt!

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Nou mijn zoontje krijgt de vaccinatie gewoon. Ik ga maar af op het RIVM en de gezondheidsraad.

20. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik ook. Denk dat die mensen deskundig genoeg zijn

Deel Deze Pagina