Ik laat mezelf wel inentent, maar zou de kleine ook niet doen. Ik geef dan volledig bv en verwacht ook dat hij zo antistoffen binnen krijgt.
Authisme, COPD....kun je niet krijgen door een vaccin. Het is een kwestie van afwegen. Een kind met luchtweg problemen zou ik wel laten inenten. De griep kan namelijk heel makkelijk een longontsteking veroorzaken, helemaal bij kleine kinderen. Maar gezonde kinderen die niet snel ziek zijn zou ik minder snel in laten enten. Dan wegen de bijwerkingen nl erg zwaar. Mijn zoon is gelukkig helemaal gezond. Dat wil ik ook zo houden en ik ga er niet van uit dat zijn gezondheid afhankelijk is van een vaccin. Net als wat andere moeders zeggen, hij krijgt ook geen inenting voor de gewone influenza. Voor mezelf zou ik wel graag een inenting willen. Ik sta dagelijks in huisartsenpraktijken en ziekenhuizen en maak dus iedere dag kans op besmetting. Om mijn kleine wel bescherming te bieden zou ik dus zelf graag gevaccineerd worden.
Moeilijk he? Hier is het ook iets wat elke dag door mijn hoofd spookt... wat moet ik nou doen als ze me straks echt gaan vragen of ik het wil ja of nee, je moet dan gewoon een keuze maken... Mijn gevoel en gebrek aan kennis zegt nu: nee. Fenne is gezond, bijna nog niet ziek of verkouden geweest... ze is dus sterk en niet zo vatbaar... Maar dat neemt niet weg dat ik het spannend vind allemaal. Ik laat haar de aankomende 2 weken dus ook thuis van het kdv. Ze gaat maar 1 dag in de week en meestal is dat niet omdat het moet, maar omdat we het gewoon goed vinden dat ze gaat. De aankomende 2 weken is er iemand thuis om de dag dat ze zou gaan en nemen we dus geen risico en willen eerst even aankijken hoe snel het zich uitbreid...
Ik denk dat ik het wel doe. zelf weet ik nog niet of ik hem neem , maar ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als ons mannetje ziek wordt doordat hij de inenting niet heeft gehad... Dus als hij een oproep krijgt dan doen wij het wel. En de inentingen worden zo goed getest dat het mij niet lijkt dat ze daar JUIST van ziek worden, of ernstige gevolgens zijn. Nederland lijkt mij juist wel een land wat eerst dingengoed gaat uitzoeken voordat ze het opde markt brengen.
Waarom zou ze er dan vatbaar voor worden? Als ze ziek wordt, dan maakt ze toch juist antistoffen aan en zou je dus moeten verwachten dat de kans dat ze er echt heel erg ziek van wordt (inclusief complicaties) kleiner is?
Wij doen het trouwens denk ik wel. Al hebben we nog even de tijd om er over na te denken en als we groen licht krijgen, ga ik eerst nog even uitgebreid speuren naar info. Ik geloof per definitie de verhalen van oa dit forum niet, omdat de meeste mensen hier er simpelweg geen verstand van hebben en informatie zonder bron voor zoete koek slikken.
Mijn broer is een longpatient en die moet eigenlijk al de gewone grieppriek krijgen. Maar als hij die haalt dan is ie zieker van die prik dan wanneer hij gewoon de griep krijgt. En die krijgt ie niet eens zo vaak. En hier aan te denken gaat mijn gevoel steeds meer naar nee. Maar ja ik moet dinsdag bij de kinderarts zijn dan vraag ik het daar voor de zekerheid.
ik vind het ook zo moeilijk zit bijhoorlijk in mn maag met die griep zo erg dat ik niet eens meer durf te winkelen met de kleine man ik heb van de week de dokter gebeld met de vraag hoe het zit met die kleintjes hij werd die dag plat gebeld zei hij hij ent alle kinderen in de praktijk tot 4 jaar wel hij zegt dat de griep meer gevolgen heeft dan de bijwerkingen van de enting mij lijkt dat een arts zich er wel in verdiept en niet zomaar iets inspuit bij die kleintjes maar als ik dan weer al die dingen op internet lees en op het nieuws hoor ga ik weer zo tweifelen ik vergeef het mezelf nooit als mijn kleine man de griep zou krijgen en araan zal overleiden maar vergeef het mezelf ook nooit als ik m wel laat zetten en hij er in de loop van de jaren bijwerkingen van gaat krijgen nu denk ik wel een arts weet wel wat hij zegt en de media blaast de boel wel erg op maar toch vind ik het zeer moeilijk om over een hummel van dan 5 maanden te beslissen wat nu het beste is ik heb zelf de oproep al binnen maar daar denk ik niet eens over na zit meer met die kleine in mn maag
Meiden, waarom je kinderen binnen houden? Overal loert er gevaar, iedere dag zijn er ongelukken, hou je dan ook je kinderen binnen, want je kindje kan onder een auto komen?? Gewoon even een voorbeeld hoor ALs je je kind binnen houd, moet je zelf ook niet naar buiten gaan, niemand, niemand op visite laten komen ect echt. Hoe gek wil je je zelf maken??
ik weet t kom zelf ook bijna nergens maar ik heb na mn bevalling ook angst aanvallen gekregen waarvoor ik in therapie ben, maar moet zeggen de griep werkt bijhoorlijk op mn zenuwen ik weet dat je gelijk hebt hoor, maar is zo moeilijk want als ik het wel doe krijg ik angst aanvallen iets waar ik nooit eerder last van gehad heb het ging wel beter ging de stad af en toe wel in maar nu dat nieuws over die 2 kindjes weer de kop op steekt krijg ik t weer
even rot hoor, weet je hoeveel kindjes per dag sterven, op welke manier dan ook? Verstikking, wiegendood, auto ongeluk, ect ect
Wij samen zijn het er unaniem over eens dat we onze dochter niet laten inenten. We weten niet wat er in het vaccin zit, het is erg snel samengesteld en vertrouwen het daarom niet. Wij zijn ook van mening dat de media een veel te grote vinger in de pap heeft en angst onder de mensen zaait. Wij laten ons er niet onder krijgen en zoeken zelf de meest betrouwbare bronnen op. Wij blijven nuchter en maken zelf onze besluiten. Aan paniekzaaierij hebben we geen boodschap. Ik voel geen angst. Onze dochter oogt kerngezond en voor zover we het weten is ze dat ook. We vertrouwen op de kracht van haar eigen lijfje om het virus tegen te gaan als ze het zou krijgen. Zou zij op de 1 of andere manier extra kwetsbaar zijn, dan zouden wij het wel overwegen om te vaccineren.
Thirza haar weerstand heeft door de KMA een enorme knauw gekregen. De normale vaccinaties hakten er vervolgens zodanig in dat ze steeds ergt ziek werd. Bij deze vaccinatie zouden de ziektestoffen er naar mijn verwachting (de vorige reacties op prikjes kennende) zo in hakken, dat ze er zo ziek van zou worden dat het juist haar weerstand zou ondermijnen, in plaats van onderbouwen. Die effecten zijn bij de normale griepprik overigens ook bekend... Vandaar dat wij dus gezegd hebben: we doen het hoe dan ook niet... (Als het nou nog een tijd duurde voor de epidemie uitbrak, werd het een ander verhaal misschien, maar aangezien die al uitgebreud rondwaart... wil ik niet dat ze nu ziek wordt van een vaccinatie).
Ik weet niet of je dit zelf verzonnen hebt of hebt laten vertellen maar het is de grootste onzin die er maar bestaat! Er is nog helemaal niemand doodgegaan aan het vaccin! Hier nog twijfels over wél of niet vaccineren... ben het eens met Beatrice, ik kreeg het ook wel benauwd toen mijn zoontje vorige week goed ziek was... anderzijds, het is een baby in goede conditie hij zou dit makkelijk aankunnen... plus wie garandeert me dat het nodig is? Misschien heeft hij de mex.griep vorige week al gehad... Lastig lastig..
Merel waar jij op doelt is die media hype.. maar al die mensen waren niet in topconditie... er is er zelfs 1 overleden (74 !!) aan een hartaanval, dat ze dan toevallig een week vantevoren die prik gehad hebt?! Sorry hoor maar dan maak je mij niet wijs dat dat van die prik komt! Een ander slachtoffer was eveneens een vrouw. Zij overleed op 90-jarige leeftijd ! Come on zeg...
Rozemarijke, Quinn reageerd ook altijf heftig op de inentingen, was ook al voorbereid op de griepprik een reactie, maar helemaal niks! Daarom durf ik de andere ook wel aan, ik zou het toch wel doen aangezien zijn astma. Dat ze ziekkig worden, geeft ook aan dat het lichaam antistoffen maakt, want je krijgt immers de virus ingespoten
Dan zou ik toch maar even beter lezen als ik jou was, want er zijn wel degelijk mensen gestorven aan het vaccin.... Maar hoe dan ook het is en blijft een moeilijk iets. Ik ben dan tegen het enten, maar in mijn achterhoofd blijft toch ook spoken "wat als mijn meisjes ziek worden en dood gaan".....Iedereen moet gewoon zijn gevoel volgen, niet gek laten maken en doen wat je hart je ingeeft.
Lees ook deze reactie van iemand over dit onderwerp: Houd eens op hiermee. Ik woon in Zweden en spreek vloeiend Zweeds. Het is onzin dat deze mensen zich bij het ziekenhuis hebben gemeld, dat ging via de Zweedse vorm van huisarts en de gemelde bijwerkingen waren helemaal niet ernstig. Tot nu toe is melding gemaakt van lichte griepverschijnselen, pijnlijke armen en in de ernstigste gevallen hoofdpijn, spierpijn en vermoeidheid. Bovendien wordt in meerdere artikelen (die echt niet alleen in Aftonbladet en Expressen, de telegraafjes van Zweden, staan. Bovendien is de informatie in alle bladen hetzelfde, alleen is de toon in Aftonbladet en expressen negatiever) zeer duidelijk gemaakt dat het aantal en het soort klachten tot nu toe volledig volgens verwachting zijn. Er zijn twee ernstig zieken overleden kort na de inentingen, maar of zij aan hun ziekte of door het vaccin zijn overleden is nog niet duidelijk. Het kan eventueel zo zijn dat deze zieken simpelweg de lichte koorts die bij de lichte griepverschijnselen niet aankonden. Bovendien misschien slim te bedenken dat als je enorme aantallen ernstig tot zeer ernstig zieken inent, je een grote kans hebt dat er in de week erna een paar dood zijn. Zeer ernstig zieken hebben ook zonder inenting die neiging namelijk een stuk meer dan niet zieken, om dood te gaan.
wij laten onze dochter ook niet in enten tegen de mexicaanse griep. van de gewone griep kan je ook aan overleiden maar omdat dit een andere naam heeft maken ze er zo een ophef over. als het echt zo erg was hadden ze allang iedereen laten inenten. laatst sprak ik een arts (werk in de zorg) en die zei al de gewone griep is op het moemnt heftiger dan de mexicaanse griep in nederland.