inenten Mexicaanse Griep?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Olly, 31 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    maar ja als er straks vervelende / ernstige bijwerkingen zullen zijn, vergeef je het jezelf ook niet....
    kortom: blijft moeilijk, en een hoop onzekerheid. mijn dochter is 4 mnd, maar way als ze straks 6 mnd is? daar wist de huisarts geen antwoord op. en de opa's en oma's? die krijgen geen prik....

2. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    en dat terwijl dit vaccin maar op 10.000 (gezien in die netwerk uitzending)mensen is getest. Dan is 1 op de 100.000 toch niks?
    Ben bang dat de risico's van het vaccin slechter dan 1 op 100.000 uitkomen.

Dat zouden dan 9 kinderen per jaar ongeveer zijn geloof ik aangezien het een groep is van 900.000 kinderen. Dekans dat je kind leukemie of een andere dodelijke ziekte krijgt is vele malen groter.

Is die 1 op de 100.000 specifiek kinderen? of de hele bevolking,want als dat zo is dan stelt het helemaal niks meer voor.

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Als er in de bijsluiter van een vaccin tegen m-griep staat dat het niet getest is op kinderen jonger dan drie, waarom adviseren de mensen van de Gezondheidsraad om in te enten?? Ik dacht toch dat die aardig deskundig zijn in dergelijke adviezen.

En zijn andere vaccins, bijvoorbeeld die uit het rijksvaccinatieprogramma dan wel getest op kinderen jonger dan 3? Die worden toch ook gewoon gegeven zonder dat daar MASSAAL een anti-prik lobby voor gehouden wordt?!

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ja maar goed, dan kan je niks meer doen in het leven?! Plus het is geen spik-splinternieuw vaccin.. het is een allang getest modelvaccin!

En nu ben ik vergeten wie vroeg 1 op 100.000 haha maar dat gaat over de sterfgevallen onder de gezonde mensen, allemaal!

5. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Wat k ook weer zo iets vind.. ze zeggen als je de mex. griep al hebt gehad dan hoef jij je eigen niet te laten inenten... Maar hoe weet je zo zeker dat het de mex. griep was...

Mijn man en ik zijn allebei ziek geweest met de verschijneselen van de mex. griep.. maar het kan ook ze 'gewone' griep zijn geweest!

6. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    op tv vanmiddag zeiden ze evengoed inenten! want je weet niet Zeker of het de mex griep is geweest. dus evengoed gaan inenten kan geen kwaad.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat het niet getest is op baby's en jonge kinderen staat niet in de bijsluiter.

Ibuprofen is ook niet getest op dezelfde groep en zoooooo veel medicijnen niet! Zantac bijv. dat aan baby's met reflux gegeven wordt.
    Zwangeren en baby's en jonge kinderen lenen zich nu eenmaal niet zo goed als proefkonijn.
    Dan staat er in de bijsluiter: "geen gegevens bekend, advies ontraden", maar toch wordt bijv. Zantac het door kinderartsen massaal voorgeschreven, het is een keus uit twee kwaden soms!

Wel wordt het gewone seizoensgriepvaccin al jaren toegediend, ook aan baby's en kinderen uit een medische risicogroep.
    Het modelvaccin is gebasseerd op de H5N1-stam (vogelgriep) waar duizenden mensen mee ingeent zijn, het enige dat nu veranderd is, is de griepstam te weten het H1N1-virus.

De adjuvans zijn hetzelfde. Dus kan je ook dezelfde bijwerkingen verwachten. De gemelde bijwerkingen vind ik niet schokkend en zijn niet erger dan de bijwerkingen van een DTKP-vaccinatie die baby's al met 2,3 en 4 maanden oud krijgen.

8. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Staat er wel in

Er is zeer beperkte ervaring bij kinderen in de leeftijd tussen 3 en 9 jaar en er is geen ervaring bij kinderen jonger dan 3 jaar en bij adolescenten tussen 10 en 17 jaar (zie rubrieken 4.2, 4.8 en 5.1).
    bron: http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/pandemrix/emea-combined-h832nl.pdf blz 4.

Als je het hele onderzoek door spit (41 blz) lees je ook dat nergens deze jonge leeftijd voor komt, en de kinderen tussen de 10-17 ook niet.

(De bijsluiter die bedoelt is voor de patiënt, zoals je een bijsluiter mee krijgt bij de apotheek, staat er ook tussen, zijn de laatste 8 a 9 blz. en daar worden uiteraard geen onderzoeksgegevens vermeldt)

9. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    blz.2

Dit pandemisch griepvaccin heeft een goedkeuring gekregen op basis van gegevens die zijn verkregen met een vaccin dat H5N1-antigeen bevat, aangevuld met gegevens die zijn verkregen met een vaccin
    dat H1N1-antigeen bevat. De rubriek met klinische gegevens zal worden aangepast zodra er aanvullende gegevens beschikbaar zijn.
    Er is momenteel slechts beperkte klinische ervaring met een nog niet geregistreerde formulering van Pandemrix (H1N1), die een hogere hoeveelheid antigeen bevat (zie rubriek 5.1)

Er zijn wel degelijk dingen anders en is de ervaring beperkt.

10. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Omdat ik de mening van andere mama's eens wilde weten heb ik alles eens doorgelezen en......

Ik wil eerst iets uit de wereld helpen.
    Autisme en ASS (autisme spectrum stoornis) krijg je NIET van een inenting.
    Dit verhaal is al lang achterhaald.
    Ik heb zelf een autistische zoon en ben uiteraard ook geconfronteerd met dit verhaal.
    Als je verder googled zul je ook tegenkomen dat uit studies is gebleken dat er geen verband bestaat.

Enten doen we niet.
    De griep lijkt tot nu toe nog mild te verlopen en ik ben van mening dat goed uitzieken een veel betere afweer opbouwt dan een enting.
    Voor de gewone griep laten we ook niet inenten en ook daar kan ons mannetje ook flink ziek van worden.

Verder doe ik gewoon mijn ding, ik kan mijn kids wel binnen houden, maar dan bouwen ze nooit weerstand op.
    Hier heerst trouwens de m-griep flink, dus we zouden die 2 weken waarschijnlijk al niet redden.
    Pas op een school in de buurt 21 van de 24 leerlingen m-griep inc de juf, dus het heerst echt.

11. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik heb 2 zoon's met ASS.
    Ik ben er meer van overtuigd dat het idd erfelijk is. Maar ik sluit niet uit dat een enting geen invloed erop kan hebben, misschien is het wel een bepaalde trigger. Ik ga mij er ook niet meer druk over maken, mijn zoons hebben het nu eenmaal en daar is niks meer aan te veranderen.

12. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik vraag mij het volgende af.
    Omdat de MG mild lijkt te verlopen kan men nu de beslissing nemen om niet te enten. Maar wat als bv in Jan. blijkt dat het toch niet zo mild meer is, en de vaccinatie's zijn overal al gedaan in het land.
    Kun je dan alsnog besluiten om toch te enten?

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat vraag ik mij dus ook af, maar ik denk het niet. Ik denk dat ze per 23/11 een paar dagen inruimen voor zo'n massa-prik-spektakel. Het is natuurlijk een heel georganiseer voor de GGD's. Zag op het nieuws een grote markthal waar 28.000 kinderen welkom waren?:$
    Als je al geen griep hebt (als ouder) loop je het daar wel op, denk ik dan! Ze gaan in totaal 1,1 miljoen kindjes van 6 maanden tot 4 jaar enten.
    In januari verwachten ze het hoogtepunt, maar dat zeiden ze eerst ook van september als iedereen weer naar school/werk zou gaan.

14. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik denk dat ik haar gewoon ga laten enten, ik neem toch aan dat dit soort vaccinaties veilig zijn en dat mijn meisje hier niks aan overhoudt. maar ik vind het allemaal we spannend hoor. ben benieuwd wanneer we een oproep krijgen.
    groetjes!

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

na heel lang wikken en wegen, getob en gepieker hebben man en ik besloten om ze toch in te laten enten. maar ik vind het dood en dood eng. ook omdat marinte altijd heftig reageert op andere prikken en ik bang ben voor de gevolgen op late termijn. maar we doen maar wat we denken wat goed is.. schijt al wel 7 kleuren

16. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    hoewel ik al wist dat tess m zou krijgen op medisch advies sta ik er nu ook echt achter..er overlijden steeds meer kindjes die al ziek waren aan de mexicaanse griep. Aanstaande dinsdag word ze geprikt

17. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Dit kon ik zelf geschreven hebben.... ik lig er nog nét niet wakker van maar daar heb je dan ook alles mee gezegd... :(

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

pfff erg he?;)

19. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    weten jullie wat ik nou zo vreemd vind?
    Als het allemaal zo 'gevaarlijk' zou zijn he..... waarom krijgt mijn dochter straks als ze 6 mnd is niet alsnog die prik?
    Nee.... alleen de kids die voor 23 mei 2009 geboren zijn..... ja en als mijn dochter straks 6 mnd is?!?!?!?! Blijf dat vreemd vinden.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Nee dat kan niet.

Als je niet inent dan heb je daarna pech. Op=op

Deel Deze Pagina