inenten Mexicaanse Griep?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Olly, 31 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Heb het alleen niet van hun maar van die bijsluiters van Crisje. www.nvkp.nl vermeldt helemaal geen hoeveelheden, dus van hun heb ik deze info niet ;)

Heb niets met kritisch prikken hoor, maar nu ik via dit topic achter deze info ben, denk ik wel dat die van de GGD beter is. Het is toch niet voor niets dat ze thiomersal uit de kindervaccinaties hebben gehaald, denk ik dan...

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    de hoeveelheid thiormersal is dusdanig laag dat het geen schade kan aanbrengen;)

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat heb ik al 100x gezegd, maar sommige mensen willen dat gewoon niet geloven.

4. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Zogelukkig: No ofense hoor, maar het mag dan NIET DIRECT schadelijk zijn, maar kwik(verbindingen) hoopt zich op in het lichaam, en het zit in nog veel meer andere dingen, o.a. voedingsmiddelen, en dat ophopen is WEL schadelijk. Dan heb je dus meer kans op neurologische aandoeningen. En dan kunnen ze wel zeggen dat het laatste deel 'in de periode erna' wordt uitgescheiden, maar dat kan dus net zo goed pas zijn als je tachtig bent. Die woorden zijn gewoon slim gekozen. En als het niet schadelijk is, waarom is die stof dan uit de kindervaccinaties van de RVP gehaald?

5. zogelukkig

Heeft er nooit ingezeten, want dat zijn portieverpakkingen ipv multidosis.
    Ik denk niet dat de overheid in ons land het toe zal staan giftige vaccins in kinderen te spuiten.
    Ik lees overal dat het niet schadelijk is. Het is ook maar 0,005 mg.

6. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    gaat niet alleen om de vraag of het schadelijk is maar ook of het uberhaupt wel nodig is.

De cijfers uit australie,waar de griep zo goed als voorbij is ,zijn alles behalve zorgwekkend.
    iets van 180 doden op een bevolking van rond de 2 miljoen.

zag in de powerpoint presentatie van het rivm dat het aantal IC opnames onder de kleintjes ook heel erg meevalt. totaal 5 kindjes opgenomen op intesive care over de hele periode. 4 baby's en 1 kindje van 1 jaar.

7. lisje20

lisje20 Actief lid

28 mrt 2008
    121
    0
    0
    almere
    hallo allemaal

ik heb erg getwijfelt of ik hem moest halen of niet maar heb hem toch gehaald omdat ze niet weten wat de gevolgen zijn als je hem haalt maar ook niet wat er gebeurt als je de griep wel krijgt dus heb hem toch maar gehaald

groetjes melissa

8. zogelukkig

Nederland valt uiteraard totaal niet te vergelijken met Australie. Wij zijn een heel dicht bevolkt land, leven dichter op elkaar en zo verspreid je griep dus eerder. Wat voor weer is het daar nu? Bij nat en koud herfstweer zoals hier worden nu eenmaal ook meer mensen ziek.
    Cijfers van een ander land zeggen mij dus ook niks.

9. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    En dan vooral het klimaat. Het griepvirus houdt niet van warm weer. En als het ergens warm is, is het daar wel.

10. zogelukkig

Totaal Ziekenhuisopnames 909, waarvan 227 kindjes tot 5 jaar, waarvan 105 baby's tot 1 jaar.

Totaal IC 91, waarvan 7 kindjes tot 5 jaar, waarvan 4 baby's tot 1 jaar.

11. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    #491 margreet78, 14 nov 2009
    Laatst bewerkt: 14 nov 2009
    Ik ga even een knuppel in het hoenderhok gooien, kan het niet laten.

Voor de vaccinatieveroordelaars: weet je wat pas ongezond is?
    * Dat je kindje van nog geen 1 jaar aan de tamiflu zit
    * dat je kindje van nog geen 1 jaar aan de antibiotica zit
    * dat je kindje van nog geen 1 jaar een sonde heeft omdat ie uitgeput en bijna uitgedroogd is
    * dat je kindje van nog geen 1 jaar vannacht alweer z'n 4e nacht in het ziekenhuis door gaat brengen
    * dat je kindje van nog geen 1 jaar extra zuurstof nodig heeft omdat hij het zelf niet voldoende redt
    * dat je kindje van nog geen 1 jaar de longen uit z'n kleine lijfje hoest
    * dat je kindje van nog geen 1 jaar laveloos in je armen hangt ipv ondeugend is. Helaas kun je geen rondjes lopen omdat hij aan allerlei apparatuur hangt.
    * dat je kindje van nog geen 1 jaar te uitgeput is om te huilen, alleen nog maar wat jammert en dat soms zelfs niet doet

En nu stop ik maar, maar verzin er zelf nog maar een heleboel bij, lijkt me niet zo moeilijk.

En dát vermelden ze nou niet op die leuke sites van nvkp enzo...

Voor de goede orde: dit kindje van nog geen 1 jaar oud was een week geleden nog kerngezond maar kreeg het virus helaas iets te vroeg te pakken...

12. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

och meid toch heel veel beterschap voor je kindje!
    precies om die reden laat ik mijn kindje wel inenten en ik hoop dat ze het voor die tijd niet oploopt.

nogmaals heel veel sterkte, als je kindje zo ziek is en aan apparatuur ligt dan verscheurd dat je als moeder.

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

En zo is het maar net wat Margreet al verteld.... al dat gezever over die vaccinatie, nee wat denk je dat er gebeurd als je kind de mex.griep te pakken heeft!?

14. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik veroordeel de vaccinaties niet. Het is gewoon een erg moeilijke keuze.
    Doe je niks en er gebeurd iets, dat vergeef je jezelf nooit.
    Doe je wel prikken, en dan blijkt over weet ik hoeveel tijd dat t toch niet zo goed was...ook dat vergeef je jezelf niet.
    Het is gewoon een enge gedachte dat er geen onderzoeken zijn in de leeftijd onder de 3 (en tussen 10-17j)
    Normaliter doet een medicijn er heel lang over om goed gekeurd te worden, en dit gaat opeens zo snel.
    En dan heb ik ook nog in mijn hoofd zittend dat t ook wel eens mis gaat, denk aan DES moeders en softenon kindjes van toen. Bleek ook door goed gekeurde en geregistreerde medicijnen te komen..

Ik denk dat je met dat kindje doelt op dat kindje wat in t nieuws was onlangs, volgens de laatste berichten die ik gehoord heb zijn ze nog aan t onderzoeken of dat kindje ook nog iets anders mankeerde.

15. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Crisje, mijn reactie was (nu ik 'm zo overlees) wellicht iets te pittig. Ik bedoelde er echt niemand persoonlijk mee. En natúúrlijk is het goed om kritisch naar het vaccin te kijken, want je wilt het allerbeste voor je kindje. Maar zoals Lovely ook al schrijft, onderschat ook de Mexicaanse Griep zelf niet. Want ik kan je nu helaas uit ervaring vertellen dat je kindje daar in no-time heel, heel erg ziek van kan worden.

Want voor de duidelijkheid: dat kindje waar ik op doelde is niet een kindje uit het nieuws, maar mijn eigen zoontje. En ik weet heel erg zeker dat die niets anders mankeerde tot vorige week zaterdag.

16. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Dan schrik je je wel ff de pleuris als je kleintje opeens zo ziek is.
    Heel veel sterkte en beterschap voor jullie.

Ik heb gisteren dat andere topic gelezen over kindjes die de MG hebben (gehad). Daar schrok ik toch wel van hoe ziek die kindjes worden.
    Ik wist natuurlijk wel dat ze er flink ziek van kunnen worden, maar zo heftig...dat had ik niet verwacht.

Ik moet ook zeggen, ik neig steeds meer naar ja, maar zeker weten doe ik het nog steeds niet.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    De toekomstige koningin ( Amalia) en haar zusjes hebben het ook gehad.

Ik denk niet dat ze die kinderen zomaar even enten als ze er niet achter zouden staan.

Vooral de toekomstige koningin.

18. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Owwwww
    krijgen die weer een speciale behandeling? :p;)
    Kunnen die niet wachten tot ze (dacht de 23e) beginnen met de massa vaccinaties.

19. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Zo, die is goed geland. Dit zijn namelijk feiten en niet en niet de indianenverhalen waar zo graag mee gesmeten wordt.

Heel veel beterschap voor je zoontje!

20. zogelukkig

Helemaal niet! Ik begrijp hem volkomen; hopelijk zet het mensen aan het denken en houden ze eens op met piepen over een of ander stofje dat helemaal geen kwaad kan!

Gaat het nou weer goed met je zoontje? Ik hoop het! Sterkte en beterschap!

Deel Deze Pagina