inenten Mexicaanse Griep?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Olly, 31 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik wil wel sorry zeggen hoor als je over dat woord valt. Het was trouwens mijn reactie aan Margreet. Vervang het maar door "zich zorgen maken over", ga het niet veranderen, dat vind ik laf. Hier gebruiken wij regelmatig het woord piepen, maar goed.

Ik heb jou vriendelijk eea uitgelegd over de hulpstoffen van de vaccinatie; welke en wat ze doen. Ik lees op officieele sites van het RIVM en Grieppandemie.nl / Home dat ze geen kwaad kunnen en vanzelf uit het lichaam verdwijnen. Thiomersal is geen kwik wat velen denken!
    En 0,005 of 0,05 mg is allebei heel erg weinig!
    Maar je kindje heeft de enting al gehad; je kan er nu toch niks meer aan doen meid!

2. zogelukkig

Oh en ik ben er nog steeds niet uit hoor of ik mijn ventje laat inenten!
    Ik vind hem erg jong. Geboren t/m 22 mei krijgt en oproep. Mijn ventje is een maand ouder, maar wel 3 weken te vroeg. Gecorrigeerd zou hij van 16 mei zijn, scheelt nog geen wek dus met de groep tot een half jaar die ze dus absoluut niet willen inenten vanwege risico's. Laat iemand mij dan eerst maar eens vertellen WELKE risico's!

3. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    tja en het feit dat de keuze zo moeilijk is zegt natuurlijk ook wel iets over de ernst van de griep. Tuurlijk ze kunnen er erg ziek van worden dat ontkent niemand,maar het is geen difterie,kinkhoest of polio. Daarom enten we daar zonder mokken voor in omdat die ziektes stuk voor stuk een heeel stuk gevaarlijker zijn dan griep en de balans dus wat dat betreft duidelijk overslaat naar WEL enten.

Als ze echt bij bosjes neer zouden vallen zou niemand twijfelen lijkt me :)

4. zogelukkig

Inderdaad! Wij kennen niemand met Mexicaanse griep! Ook niet met gewone griep overigens.

Ze gaan 1,1 miljoen kindjes tot 4 jaar inenten.

Tot zaterdag waren op de ic opgenomen: 7 kindjes tot 5 jaar, waarvan 4 baby's tot 1 jaar.

Je moet voor jezelf een aantal afwegingen maken:

Mijn zoontje is groot en sterk, heeft nooit koorts, is nog nooit verkouden of 'grieperig' geweest, gaat niet naar het kdv, mama werkt niet buitenshuis en geeft nog borstvoeding. Opa en oma die hij regelmatig ziet worden ingeent.

En wat dan als hij wel griep krijgt: kan je dat handelen of wordt het een opname met eventueel beademing? Dat laatste kan blijvende longschade veroorzaken en een ziekenhuisopname is natuurlijk nooit fijn, maar hoe groot is die kans?

Gaan we risico lopen op griep of zal het zo'n vaart niet lopen dat hij griep krijgt en gaan we een kind van nog geen 7 maanden oud inenten met een in de haast gemaakt en amper getest vaccin?

Daar zijn wij nog niet over uit.

5. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hebben jullie al een oproep binnen?

6. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Nog niet, maar elke dag raak ik meer overtuigd dat we vooral niet moeten gaan prikken.

Weet iemand trouwens of je na de 23ste nog van gedachte mag veranderen en je kleintjes alsnog mag inenten? Of is het "a one time thing".

7. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

het is een one time thing, dat heb ik op het nieuws gezien, bij RTL 7 kon je vragen stellen aan iemand van de GGD, die vraag werd daar ook gesteld, je mag dus niet alsnog later prikken, mede omdat het NU heerst en als je over 4 weken alsnog wil laten enten dan is het al januari tegen de tijd dat je kindje de 2e prik heeft gehad en heeft het niet zoveel zin meer.

mijn huisarts doet trouwens heel luchtig over de griep, ook over het inenten, het valt volgens hem allemaal best nog mee tot nu toe.

8. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dank je voor je antwoord. En volgens mij valt het idd ook allemaal heel erg mee. Daarom niet enten, niet in paniek raken en vertrouwen op je eigen besluit, ongeacht welk besluit het is. Een ding is zeker, welke keuze we ook maken voor onze kinderen, we doen het allemaal omdat we denken dat dat het beste is voor onze kinderen. Iedereen succes met de beslissing!

9. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

amen! :)

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Ja ik begin nu weer te twijfelen of ik inderdaad nog ga inenten.

In België is de griep alweer af aan het nemen.

Alles wordt nu ineens de MG maar is dat eigenlijk wel zo?

Mijn man heeft griep gehad en Isabella is ook al wat ziek geweest. Veel hoesten, koorts en grieperig.

Ik weet het niet hoor.

En als iedereen zich laat inenten dan loopt je kind ook minder kans om het te krijgen want de mensen die zijn ingeënt hebben het niet.

11. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Ben trouwens ook benieuwd wanneer de piek verwacht wordt.
    las net op de site van de GGD hier dat ze de tweede prik op 15 december krijgen en dat het dan 10-14 dagen duurt voor ze volledig beschermd zijn.zo'n beetje in het nieuwe jaar dus.

mooi op tijd! :D

12. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Klopt helemaal, ik heb met die vraag naar t griep info nummer gebeld en naar de GGD in onze regio. Beide gaven dit antwoord.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Geen zin meer voor wat? Voor de grote piek?

Wanneer wordt die verwacht dan?

14. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Geen zin meer om te enten omdat dan misschien t ergste achter de rug is.

15. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Vergelijken met zulke landen is zinloos.
    Griep gedijt erg goed als t koud en nat is. Het verspreid zich dan snel omdat mensen meer binnen zijn. En gezien t weer in Australië en Mexico nodigt dat niet uit om veel binnen te zijn.
    Het weer is dus 1 van de redenen waarom je in de zomer nooit van die griep periodes hebt waarin half Nederland ziek is.

Ik denk dat de bevolking ook n grote rol speelt. Nederland is veel meer hutje mutje als bv Australië.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Mee eens.

Maar België dan?

Daar is de griep al aan het afnemen.

17. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik heb tot nu toe nog geen bericht gehad voor het inenten, stel dat komt eind deze week, mijn dochtertje wordt dan eind volgende week ingeent, dan 3 weken wachten en nog een inenting, dan heeft het pas effect in het nieuwe jaar (las ik hier ook al ergens in een post) ik twijfel nog steeds, zeker omdat de huisartsen er zo laconiek onder zijn en het de media is die elk sterfgeval met hoofdletters in de krant zet, dat deden ze bij de "gewone griep" ook niet.
    bah bah bah!! ik wist heel zeker dat ik mijn meisje wou laten inenten alleen nu niet meer omdat de griep weleens aan het afnemen kan zijn tegen de tijd dat de inenting werkt....

zucht......ik ben officieel in de war, ik wil het beste voor mijn meisje maar wat is dat in dit geval?

18. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Ik ben er ook nog steeds niet uit. :(

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Ik ook niet.

Ik snap ook niet dat je niet mag wachten tot er meer bekend is over het vaccin ( december) en of het nog wel nodig is in verband met de piek.

Stel dat het wel erger wordt dat er een mogelijkheid moet zijn om midden december of eind december alsnog te enten.

De volgende lading vaccins komt toch januari binnen?

20. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik had me voorgenomen me niet helemaal gek te laten maken over die griep en gewoon te enten (omdat mijn zoontje natuurlijk zo ziek geweest is) maar nu begin ik ook weer te twijfelen...

Deel Deze Pagina