Volgens mij is nu heel nederland op de GGD site aan t kijken waar en hoe laat ze geprikt moeten worden. Zo traaaaaaaaaaaaaag. @zogelukkig, hier worden de prikken op t CB gegeven. Is het in ieder geval minder massaal.
Een mooie gelegenheid om de mexicaanse griep juist op te lopen, die hallen waar we nu met z'n allen naartoe moeten om onze kinderen in te laten enten. Voordat de prik gaat werken, zijn onze kinderen al besmet. Maar even alle gekheid op een stokje, ik heb de oproep net binnen, maar begin me wel af te vragen of we niet achter de feiten aan lopen als de piek van de griep al ongeveer voorbij is. Voordat je kind echt beschermd is, is het al januari en neemt de kans op besmetting al steeds meer af. En hier in ons dorp in Drenthe heb ik nog steeds niemand over een geval van besmetting gehoord. Mijn oudste dochter en mijn man zijn nu wel flink verkouden, maar hebben daarbij geen koorts en Noelle heeft sinds vandaag ook een loopneusje. Maar hier heersen momenteel dus alleen nog maar de normale griepjes en tot nog toe geen Mexicaanse Griep.
wij staan gepland op 27 november en 18 december, we doen het maar wel, ik vind 40% na de eerste vaccinatie wel weinig trouwens.....
Wij hebben de oproepen ook gehad voor onze jongens. Ik vind het allemaal veel te laat. Net wat iederen zegt je bent na de 1e maar voor 40% beschermd en na de 2e 70% en dan zitten we inmiddels al in januari. Ze zeggen dat de piek ergens in december is. Dus wij zien er vanaf. Ik heb ook geen goed gevoel bij deze prik. Rot keuze is het om te maken.
Batuhan krijgt morgen zijn vaccin. Oefff wat ben ik zenuwachtig. Heb er ook heeeel lang over nagedacht. Vandaag ook de ka van Batuhan gesproken en ik vertrouw haar ook voor de 100% en laat hem dus morgen dat vaccin geven. Alleen waar ik een beetje over twijfel. Batuhan heeft 2 weken geleden de eerste normale griepprik gehad. Nu moest hij over 2 weken de tweede doserig van de normale griepprik (omdat hij jonger is als 1 jaar krijgt hij er 2) en dan over nog eens 2 weken zou hij de 1ste mex vaccin krijgen. en daar 2 weken na de tweede mex vaccin. Nu vindt de ka dat dat dan erg laat is met de mex vaccin en krijgt batuhan dus morgen de erste mex en over 3 weken de tweede mex en 2de normale griepvaccin. Voor mijn eigen gevoel laat ik daar toch maar 1 week tussen zitten. De ka heeft het besproken met de bacterieoloog? zoiets en die heft gezegt dat er zoveel tijd tussen moet zitten omdat het rivm wilt weten welke bijwerkingen van wel vaccin is. Dus opzich mag het wel tegelijk. Omdat de ka dit niet zomaar zegt ga ik het dus ook zo doen. Omdat we anders veelste laat zijn met de mex vaccin. Maar hoe denken jullie hier over?
Wat ik me afvraag: is het in België niet aan het afnemen omdat daar veel mensen zijn gevaccineerd? Ik heb geen idee of er daar veel mensen gevaccineerd zijn hoor, maar zo ja, dan zou het daardoor toch kunnen komen? En wie zegt dat het niet weer kan gaan toenemen? Wij hebben vandaag de oproep binnengekregen, Eva mag volgende week woensdag tussen 17:30 tot 18:00. Ik denk dat ik om 17:55 daar ben en dan is de rest hopelijk al weg . Het is sowieso de laatste groep op die dag. Maar wij laten haar dus wel inenten. In december is ze dan in ieder geval gedeeltelijk beschermd en de griep zal er in januari/februari ook nog wel zijn denk ik. Eva is trouwens vandaag wel flink aan het hoesten, maar wel alleen in bed. Daardoor slaapt ze nu ook niet, hoestte zichzelf telkens wakker. Verder is ze wel vrolijk en merk ik verder niets aan haar. Maar een beetje snotteren en hoesten hoort ook wel bij de tijd van het jaar en hoeft natuurlijk niet meteen mex. griep te zijn. Maar ik zal blij zijn als ze de komende 2 weken niet ziek wordt en dus in ieder geval 1 vaccinatie heeft gehad.
Ow ja en batuhan behoort tot de risico groep. -Hersenbloeding gehad -Heeft apneus -ligt aan een bewakingsmonitor ivm stauratiedalingen -Laag weerstand -snel luchtweginfwcties -tussen de 6mnd en 5 jaar
ik heb vandaag een brief van het rivm gekregen dat lorenzo dus geent moet worden voor de mexicaanse griep hij moet 2prikken hebben 1op 26november en 1op 17dec
wanneer is je kindje geboren? want als je kindje na 23november2004 en voor 23mei 2009 is geboren dan krijg je de oproep
Vandaag bericht gehad. 25 november en 16 december in een sporthal 20 km verderop (waarom niet in de buurt?) en dan tussen 14.00-15.00. Gezellig al die kinderen die dan niet kunnen slapen en dan aan het huilen zijn. Ik heb besloten om het toch te doen. Mijn man is ziek en was erg bang dat hij de M-griep had. Maar ik zie als een berg op tegen zo'n massaal gedoe met krijsende kinderen en moet er ook nog een half uur voor rijden:x.
Ben ik dan de enige die geen oproep heeft gehad?? Ga eens loeren op de site van het GGD. Trouwens: iemand van de grieplijn zegt dat de piek dit najaar is, is wel een beetje dom: het najaar is nu; wat bedoelt ze daarmee? Dat het al geweest is of nog komt? Daar hebben ze ook een aantal werkstudenten die de telefoon bemannen of niet?
Ik heb vandaag ook de oproep voor me zoontje gekregen. Ik weet nog steeds niet of ik de prik wil laten geven , inderdaad een moeilijke keuze. Misschien een stomme vraag, maar die griep eindigt toch ook een keer?
Hier ook vandaag de oproep gehad, voor volgende week donderdag... Precies op mama's bijtank dagje... dat dochter-lief een ochtendje naar het kdv gaat.... Maar kijken of we dat naar de middag kunnen verzetten. Want we moeten tussen 9.30 en 10.30 uur, in een sporthal. Eén voordeel: Het is naast m'n werk... ga ik daar naderhand maar ff een bakkie doen .
Zie op de site dat het in een sporthal is hier echt niet om de hoek (zacht uitgedrukt). Op een onmogelijke tijd voor mijn man: 3 uur, die daar dus weer vrij voor moet nemen, want ik heb geen eigen vervoer en het is te ver om te lopen. Ga uberhaupt niet lopen na een vaccinatie. Weet uberhaupt niet of ik ga, zie opeens heel de voordelen niet meer!
Tess heeft 'm vandaag gehad. @ Botahan, Tess heeft ook 2 weken terug de 1e griepprik gehad en zou eigenlijk vandaag de 2e gewone griepprik moeten. Ik werd gebeld dat het verstandiger was om nu de mex. te doen en 8 december eerst nog een keer de mex.. Vervolgens 2 weken later de 2e gewone griepprik.
Tesske idd dat lijkt mij dus ook verstandiger de kinderarts kent batuhan het best. En zij vindt dat hij nu meteen de mex griep vaccin krijgt en dat de normale wel uitgesteld kan worden. Heeft tess de mexicaanse nu al gehad? Heeft ze er last van? De doktersaisstente van de huisarts belde mij tegen 17:00 dat de ha eerst de gewone wilt afronden en dat de mex. Wel kon wachten. Dus ik kon op dat tijdstip de kinderarts niet meer bereiken. Ik bel haar morgenochtend om te vragen wat ik nu moet doen.
Heb vandaag ook de oproep gehad. Wat een zeer zwak informatieblad zit er bij. "Deskundigen verwachten dat het vaccin voor jonge kinderen even werkzaam en veilig zal zijn als voor volwassenen."