Wij hebben hem ook vandaag binnen gehad... maar ons zoontje is vandaag gevaccineerd (11 maanden prik), Dus hij mag volgende week geen griepprik hebben. De dag is ook erg vervelend... Moet deze dag werken en vrij vragen kan niet omdat er nog meer mensen op deze dag al vrij gevraagd hebben omdat ze ook met hun kindje hier heen moeten...
Hier vandaag de oproep gekregen. Ook in een sporthal. Hier gaat het op postcode en volgens kennissen die al geweest zijn liep het goed en was het strak georganiseerd. Zelf zag ik er ook tegen op ivm de drukte en huilende kinderen, maar dus positieve berichten gehoord. Sterkte allemaal.
De arts heeft ons gezegd dat de normale griepvaccinatie wel uitgesteld kon worden omdat 95% van de griep gevallen de mexicaanse griep is en het dus belangrijker is dat die eerst gevaccineerd word. Zou het als ik jou was inderdaad morgenochtend maar even navragen bij je KA en anders desnoods gewoon aangeven bij de HA dat jij liever hebt dat hij eerst de mex. griepprik krijgt. Tess heeft de mex. prik vandaag gehad en reageert er tot nu toe beter op dan ik had durven hopen ( ze is na alle andere vaccinaties doodziek geworden) Ze is erg duf, heeft iets koorts en is kortademig/benauwd maar dat is echt niets vergeleken met eerdere reacties.
Wat dom van het CB dat ze dan niet hebben gevraagd of je ook de vaccinatie voor de M-griep wilde halen voor je zoontje. Het was al bekend dat kinderen vanaf 23 november daarvoor ingeent gaan worden, dan moeten ze op het CB nu toch geen andere vaccinaties meer gaan geven. Als ik nu een andere vaccinatie had moeten halen uit het vaccinatie-programma had ik dat op dit moment niet gedaan.
Onze kinderarts wou er absoluut geen uitspraken over doen en er werd verteld dat het volledig je eigen keus is. Zij wou geen ja of nee zeggen. Voor mij ook een reden om het niet te doen.
ik heb net naar de ggd gebeld omdat wij echt niet de dagen kunnen van inentingen . en die zei als ik de 2 de datum wel kom en de 1ste prik laat zetten bij mn zoontje dat hij voor 40 % beschermd is. dus 1 rpik is al voldoende. ik denk dat ik dat maar ga doen. kan ik er nog even over nadenken of ik het echt wil laten zetten bij hem of niet.
Wij hadden de oproep gisteren ook binnen,wij gaan wel laten enten. Manlief heeft zich gisteren ook laten enten ivm met zijn co-schappen in het ziekenhuis. Zit hem aldoor te pesten dat we dan direct kunnen zien of het vaccin wel goed werkt .
Ik had er niet aan gedacht dat het volgende week de mexicaanse griepprik week is.... Helaas dus kan mijn zoontje hier voor niet geprikt worden.
Wat vind ik dit ongelooflijk dom van dat cb zeg! Het is al ruim een week bekend dat ze kleine kindjes gaan enten en dat de DTKP-prik van 11 maanden met een paar maanden wordt uitgesteld. M-griep heerst nu, er is gezegd dat die 11 maanden prik best kan wachten omdat ze in maand 2,3 en 4 al zijn geent met DTKP, het is dus een herhalingsprik. Wat een *piep*kels zeg! Welke gevolgen heeft vaccinatie van kinderen van 6 maanden tot en met 4 jaar voor de vaccinaties binnen het Rijksvaccinatieprogramma (zoals DKTP, Hib, Pneumokokken, BMR en Meningokokken C)? Tussen de vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A en RVP vaccinaties is het wenselijk een tussentijd van twee weken te worden aan te houden. Vanaf 23 november worden kinderen die zijn geboren ná 23 november 2004 en vóór 23 mei 2009 gevaccineerd tegen Nieuwe Influenza A. Daarom zal een aantal vaccinaties uit het Rijksvaccinatieprogramma worden opgeschort. Dit betekent dat voor kinderen geboren ná 23 november 2004 en vóór 23 mei 2009 de volgende vaccinaties vanaf 10 november worden uitgesteld: DKTP-Hib-(Hepatitis B) en Pneumokokken op de leeftijd van 11 maanden; BMR en Meningokokken C op de leeftijd van 14 maanden; DKTP op de leeftijd van 4 jaar. Ook als uw kind de vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A niet haalt, worden de vaccinaties uitgesteld. Vanaf 3 januari worden deze vaccinaties zo snel mogelijk weer gegeven. De vaccinaties van zuigelingen bij 0 (Hepatitis B), 2, 3, en 4 maanden blijven gewoon doorgaan. Vanaf 10 november mag er geen 11 maanden DTKP gegeven meer worden. Volgens mij is jouw cb dus buiten zijn boekje gegaan. Zou een klacht indienen bij de medische tuchtraad, serieus! Omdat hij al 3x DTKP heeft gehad is hij daartegen uiteraard beter beschermd dan tegen de Mexicaanse griep. Ik weet niet of je hem wou halen, maar als dat zo is, zou ik uitstel aanvragen.
Wij hebben gister ook de oproep binnen gekregen, maar we waren al langer aan het denken om niet te enten. Maar sinds gister hebben we de knoop doorgehakt, en we hebben besloten dat we alle 3 niet geënt worden. Mijn vriend zei (geen idee of dat zo is) dat je dan toch ziekte-kiemen in een gezond kind gaat spuiten. Maar goed,daar gaat het niet om. Wij gaan ervan uit dat het mee zal vallen deze hele griep. Onze meid is nooit ziek geweest en ook niet verkouden en ik geef haar nog volledige bv op verzoek, dus ze zal wel een goed immuunsysteem hebben. En ik mag zowiezo niet geprikt worden omdat ik net 6 weken zwanger ben, maar anders had ik dat ook niet gedaan. Het is echt een lastige keuze, de m-griepprik, maar wij zijn er gelukkig aan uit. Wat je ook doet, je wilt het beste voor je kindje.
misschien was het een risico kindje dat bij de huisarts geprikt is. maar goed dat is altijd minder massaal als komende week. Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger ook in de rij moest staan voor de inentingen. Dat ging toen blijkbaar nog niet via het CB.
Ik kan me nog voorstellen, dat je er zelf niet bij hebt stilgestaan, maar vind het toch eigenlijk meer de verantwoordelijkheid van het CB. Zij hadden moeten vragen of jij je kindje ook wilde laten inenten voor de M-griep. Ik vind het dus gewoon heel dom van die lui van het CB.
Ik snap er helemaal niets meer van. Vandaag zou batuhan de mex griep krijgen. Dat wilde de KA en de HA was er niet mee eens hij wilt eerste de normale griepprik afronden. Dus zeiden gisteren dat batuhan dan vandaag de griepprik mocht krijgen. Dan maar 2 weken eerder de tweede dosis. Ik zei maar dat is toch te dicht op elkaar twee keer de zelfde vaccin. (gelukkig!!!!!!) ben ik niet zomaar gegaan. Want ze ging het weer goed onderzoeken en bleek het idd veelste snel achter elkaar zijn en mocht het absoluut niet hooguit! een week eerder en dat is dus pas volgende week woensdag (zelfs dat willen ze liever niet) pff zie het al voor me dat ik was gegaan. Dat batuhan de prik kreeg en dat ze later zouden zeggen ow euhh foutje :S Ik wacht gewoon de KA af. (die zei dat hij wel tussen de periode van het wachten op de tweede dosering van de normale griep prik een halve mex vaccin mocht en dan over 3 weken de tweede mex en een week of 1-2 later de normale griep (dus dat we dan de 2de dosering van de normale griep vaccin uit gingen stellen) Ik wacht gewoon op de KA zij is er morgen weer de HA zegt dat hij geen ander beleid gaat volgen. En dat zij hem dan moet prikken
Nee, dat ging vroeger via de GGD, kan me die rijen met krijsende kinderen en oversture moeders ook nog helder voor de geest halen! Mij moeder bleef altijd rustig en ik als kind ook en ook al zijn sommige prikken al 30 jaar geleden, het staat me nog helder voor de geest!
Wat een raar gedoe! Mijn ouders hebben 1 gewone griepprik gehad en er moest minimaal 2 weken tussen zitten voor de 1e Mexicaanse griepprik. Krijgt jouw zoontje twee halve dosis van de gewone griepprik dan? Wel veel spuiten he, voor je kindje! Sterkte ermee!
Zogelukkig ja hij krijgt 2x de normale en 2x de mexicaanse. Hij krijgt twee ker een halve dosering van de normale omdat hij nog jonger is als een jaar. Bedankt meid zijn idd een hoop prikken in korte tijd. Hij is net een stuk beter na die eerste vaccin van de gewone prik.
Het is een dood deel van het virus! Daarnaast mijn dochter is ook nog nooit ziek geweest, juist daarom laat ik haar ook enten, ze is nog jong haar immuunsysteem is nog niet goed ontwikkeld ondanks dat ze ook borstvoeding heeft gehad een kind bouwt een immuunsysteem in de loop van der jaren op.
Dood of levend vaccin: bij beiden spuit je een beetje ziekte in, anders kan je er ook geen antistoffen tegen aanmaken! Alleen bij dood vaccin maak je in tegenstelling tot levend vaccin (zoals bijv. de BMR-vaccinatie) de ziekte niet een beetje door. NIEMAND heeft nog antistoffen ontwikkeld voor het Mexicaanse griepvirus, omdat het een NIEUW virus is! Bij de risicogroepen echter, zal het virus waarschijnlijk ernstiger verlopen. Een van de symptomen van de M-griep is longontsteking. Als een baby/jong kindje aan de beademing moet, kan dat blijvende longschade opleveren. Het risico op ernstige complicaties is dus groter. Dat is de reden dat baby's/jonge kindjes een risicogroep zijn en net omdat ze nog geen antistoffen hebben ontwikkeld voor M-griep, want dat heeft nog niemand!