inenten Mexicaanse Griep?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Olly, 31 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Die vaccins bestaan al tientallen jaren en worden gegeven voor veel ernstiger ziektes dan griep.
    Ik vind dat dus geen goede vergelijking.

Ziekenhuizen vol? Volgens de cijfers nemen de opnames al af. Vorige week 291 opnames over heel Nederland. Hoeveel ziekenhuisbedden zijn er in Nederland? Het blijft een milde griep.

2. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    De grote golf moet nog komen, dus daar zitten we nu nog niet in. Was dat wel zo, dan zouden ze nu ook niet meer gaan inenten.
    Verder zijn pas 3 baby's overleden bij het inenten van het normale vaccinatieprogramma van het consultatiebureau. Dit heeft gewoon in de krant gestaan.
    Maar goed, ik weet dat het een moeilijke beslissing is. Ik ga ook niet zeggen wat je moet doen en blijf het zelf ook moeilijk vinden. Maar ze verwachten wel volle ziekenhuizen en zoveel bedden zijn er ook weer niet op de kinderafdeling.
    Het is inderdaad een milde griep, maar niet bij baby's. Hun longen zijn veel kleiner dan volwassen. Dus de kans op ademnood is ook veel groter.

3. zogelukkig

Nee, die mensen zijn zeker zomaar opeens toevalligerwijs na de vaccinatie overleden, zonder dat ze ziek waren of onderliggend lijden hadden.

Vind ik geen toeval meer!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    En iemand anders gaat dood na het eten van een broodje haring, om zomaar wat te noemen. Komt het dan meteen door de haring?

5. zogelukkig

Als je kijkt op de site van het RIVM zie je dat de ziektegevallen al afnemen.
    Wsl een foute partij Pneumokokken-vaccin, maar ook dit weten ze niet zeker. Er was een drieling ingeent en 1 daarvan ging dood, da's dan wel weer apart vind je niet?
    Angst is een slechte raadgever.;)
    Dat weet ik, maar de kans op pneumonie en beademing is echt heel klein; er worden 800.000 kinderen tot 5 jaar geent. In die leeftijdsgroep zijn tot nu toe 7 kindjes tot 5 jaar opgenomen op de IC waarvan 4 onder de 1 jaar, die allemaal onderliggend lijden hadden.

6. zogelukkig

Nee, want haring is gezond!:D

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    :)

Maar je snapt wel wat ik bedoel ;)

8. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Ik heb besloten om mijn zoontje toch te laten enten. Volgende week donderdag dus naar de Ahoy voor zijn eerste enting. pfff zie er wel tegenop. Maar gelukkig gaat mijn moeder mee, want ik vind het verschrikkelijk. Laatst ook met een enting. Was hij vrolijk aan het lachen en ineens die prikken in zijn benen. Zag je gelijk dat gezichtje vertrekken. Neee was geen leuk gezicht.

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hier ben ik het ook wel mee eens ja. Dat die mensen na de vaccinatie overleden zijn wil nog niet zeggen dat dat de reden was.

Er hebben zoveel mensen die prik gehad. En er overlijden altijd mensen, dus ook als ze net toenvallig die prik gehad hebben.

10. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Even nog een reactie, ik probeer hier niemand aan te praten om het wel te laten doen. Ik heb mijn informatie ingewonnen bij artsen. Ik weet niet of jezelf ook een arts bent of je informatie ook bij een arts hebt ingewonnen (zogelukkig) ??
    Het is ieders keuze. Ik werk zelf in de gezondheidszorg en daar wordt echt gezegd dat de golf nog moet komen.
    Misschien nemen nu de ziektegevallen af, maar dat betekend niet dat ze weer toe kunnen nemen.
    Maar verder laat ik het er nu even bij, heb geen zin om verder in deze discussie te mengen. Merk dat je aangevallen wordt op je mening. Ik respecteer de mening als je het niet wilt laten doen. Snap deze ook heel goed, maar ik persoonlijk heb er na lang afwegen en informatie te hebben ingewonnen bij de professionals voor gekozen wel te laten vaccineren.

11. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

moet de golf nog komen? ik dacht dat we er middenin zaten, ik vroeg me af of het nog wel zin had om in te enten omdat er 3 weken tussen zit maar als de golf nog moet komen dan is het hopelijk nog net op tijd, ik laat mijn meisje in ieder geval wel inenten, mede doordat ze bronchitis heeft en er geen longontsteking overheen moet hebben als eventuele complicatie van de griep.

12. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    afgelopen week is de aantal opnames gestegen van 273 naar 291. weet niet wie zegt dart het verminderd is maar dit is niet waar. de golf verwachten ze half december!

13. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    #653 veroon, 19 nov 2009
    Laatst bewerkt: 19 nov 2009
    de golf is bezig hoor
    dat werd gezegt overal

14. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja hoor, ik ga wel inenten. Ik begrijp best dat mensen twijfels hebben, maar ik niet. Ik heb trouwens al voordat bekend werd dat alle kinderen tot vijf jaar werden ingeent, al geregeld dat mijn zoontje ingeent werd en mijn huisarts vond het goed. Maar nu moet ik dus alsnog wachten tot maandag.

Mijn redenering is: als hij het wel krijgt (hij was in zijn eerste jaar best kwakkelig en heeft drie keer oorontsteking gehad) en er gebeurt echt iets ergs, dan vergeef ik het mezelf niet. Bovendien werk ik zelf in de wetenschap en ik heb bijna grenzenloos vertrouwen in het onderzoek dat hiernaar gedaan is. We enten onze kinderen constant in, dus waarom zou dit dan ineens een probleem zijn? Mijn zusje krijgt al 20 jaar de normale griepprik en die is er nooit ziek van geweest.

'Goed' om te weten dat de echte golf er nog aan moet komen trouwens. Voor mij weer een extra reden om door te zetten!

15. zogelukkig

Zeker weten en adh daarvan doen we het niet.

Ik ben juist degene die in dit topic altijd enorm ageert tegen mensen die beweren dat het vaccin puur vergif is. Dat probeer ik te weerleggen door feiten gestaafd met bronvermelding en links te geven.

En ook al ben ik er wel uit, hierover op een fatsoenlijke manier doordiscussieren vind ik juist zinvol, omdat er nog heel veel angst tegen het vaccineren bestaat door onzin die er (op internet) verspreid wordt!;)

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wij laten ze ook inenten. het enige enge vind ik toch dat thiormesal. ook al heb ik gelezen dat het niet schadelijk is. brrr naar idee

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Het vaccin zal tussen nu en een paar jaar wel prima zijn.

Maar in uitzonderlijke gevallen kan er wel eens een probleem ontstaan met een auto immuun ziekte. Dit komt weinig voor maar helaas bij sommige mensen wel.

Dat is nog niet eens wetenschappelijk bewezen maar ze willen er ook niet zomaar aan voorbij gaan.

Daarom zeggen ze nu ook dat ze niet weten wat er eventueel op lange termijn kan gebeuren na vaccinatie. Maar dat wordt bij het merendeel van de mensen niet verwacht. Maar dan doelen ze weer op die uitzonderingen die er dus kunnen zijn.

Ik heb eczeem en al vanaf mijn geboorte. Mijn tante heeft het en ik geloof dat het al even in de familie zit. Isabella heeft dat nu niet maar ik wil weleens weten of ze na vaccinatie meer kans heeft om het dan toch te ontwikkelen.

18. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    pppffffff....moedeloos word ik ervan!
    Wij hebben ook de oproep voor ons zoontje binnen, maar hij is al bijna 4, en kerngezond!
    Zelden tot nooit ziek, af en toe en griepje of verkoudheid maar huppelt daar altijd moeiteloos doorheen...
    Ik dacht even op t forum neuzen, maar hier word ik ook niks wijzer van, eveneel voors als tegens komen er voorbij.
    Ik bel morgen de huisarts even op, en kijk wat hij er over te vertellen heeft.
    Succes allemaal.

19. music4life

music4life Niet meer actief

ik laat hem zetten mn man en ik hebben hem er al een week inzitten als je kindje gezond is ,is het echt ok !

20. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    de echte griepgolf verwachten ze inderdaad half december, begin januari

Deel Deze Pagina