inenten Mexicaanse Griep?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Olly, 31 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Nee daar heb je gelijk in en ik ga mijn kinderen ook daarom zeker niet thuis houden (gaat ook helemaal niet) maar toch komen ze daar met meer kinderen/mensen in contact dan als ze thuis zouden zijn.

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Nee moet je ook zeker niet doen... want mijn zoontje gaat bijv. gewoon elke dag mee boodschappen doen, mee fietsen, de stad in etc. hoeveel mensen hij daar tegenkomt komen ze op een kdv niet tegen bijv.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klopt... want uiteindelijk zijn natuurlijk heel veel zogenoemde 'onschuldige' kwaaltjes ook dodelijk als je er niets aan doet. Een kind met diarree waar je niets aan doet, zou uiteindelijk kunnen sterven aan uitdroging. Een griep die door het lijf zelf niet voldoende bestreden wordt, is ook dodelijk.
    Wat mij betreft dus vooral ook een kwestie van je kind goed in de gaten houden. Hier speelt Thirza eigenlijk altijd wel, of ze nou ziek is of niet. Als ze ziek is, is ze snel jengelig en is er al snel geen land meer met 'r te bezeilen, maar er blijft dan altijd pit in zitten zeg maar...
    Ik heb echter inmiddels 1 keer meegemaakt dat ze ECHT goed ziek was, en toen speelde ze niet meer, dronk bijna niet meer (ook niet aan de borst!) en wat ze dronk, kwam er met grote bogen weer uit en ze liet alles maar over zich heen gaan. Nou, als we die kant op zouden gaan ergens in de komende weken, dan sta ik bij de huisarts (of de huisarts hier ;)). Dan gaan we niet wachten tot ze vanzelf wel weer opknapt, want de kans dat ze dan iets van m-griep onder de leden heeft, is dan natuurlijk vrij groot aanwezig...
    Beetje nuchterheid en gezond verstand dus... :)

4. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    goh dat grappig wilde het net vragen, tja ik ga even advies vragen vanmiddag aan mijn huisarts en dan bedenken wat we zelf doen?

heb ik toch nog wat overgebleven vraagjes?

En wat vinden jullie dan van de griepprik bij ons (moeder)
    en wat vinden jullie van de gewone griepprik?

gr jmm

5. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik denk wel dat kindjes op een kdv iets meer en intensiever contact met elkaar hebben dan mijn kindje heeft in de supermarkt met andere mensen. Maar inderdaad kun je het niet uitsluiten en vooralsnog ontvangen we nog gewoon bezoek en mogen ze hem ook allemaal aanraken en knuffelen, tenzij ze enorm hoesten....:(
    En het virus is al besmettelijk voor het zich heeft geuit.

Ik zou weleens cijfers willen zien van aantallen mensen en kinderen die aan de gewone griep sterven. Gewoon om het eens in perspectief te plaatsen.

6. LovelyDK

@Jmm ik denk dat ik zelf toch maar wel de mex griepprik ga halen via mijn werk... en de gewone griepprik? hoezo? Om die aan je uk te geven of...? Naja als hij/zij tot een risicogroep behoort zeker.. anders niet!

Ja oke intensiever contact, maar ik zou de mensen op straat/supermarkt etc. de kost niet willen geven die zonder hun hand voor hun mond hoesten/niezen!

Die cijfers lijken me idd ook best interessant, denk dat ze niet veel verschillen met mex.griep...

7. raspberry

Wat ik uit het nieuws begrijp, verschillen die cijfers niet erg veel, maar ik zou ze idd wel eens zelf willen zien. Zou het RIVM daar cijfers van op de site hebben?

8. LovelyDK

Rozemarijke ik heb ernaar gezocht maar kon ze zo snel niet gevonden krijgen...

9. raspberry

als ik zo even zoek op gewone griep, vind ik in een stuk van het ministerie van binnenlandse zaken dat er jaarlijks tussen de 250-2000 mensen overlijden aan de gewone griep. Dat aantal gaat dan over mensen die echt direct of vrij direct overlijden aan de griep, dus niet mensen die al ernstig ziek waren.

10. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik kan de prik ook via mijn werk krijgen (de mex), maar ik twijfel een beetje, omdat je dan 2 maanden na de tweede prik niet in verwachting mag raken. Dat betekent dat ik dan pas omstreeks half februari weer groen licht zou hebben en eigenlijk willen eind dit jaar er wel voor gaan, omdat ik verwacht dat het wel even kan duren voor ik zwanger ben (heb lange cyclus).
    Bovendien is de kans aanwezig dat ik het al heb gehad, de HA achtte die kans vrij groot.

Rozemarijke: ik ga vanavond ook eens zoeken naar die info, daarmee kun je het toch wel beter in verhouding zien vind ik. Maar ben nu op mijn werk en zal maar weer eens aan het werk gaan....
    Hoewel ik zit hier in het crisisteam grieppandemie dus eigenlijk ben ik heel nuttig bezig. Hihi.

11. LovelyDK

Elin ja dan is het het overwegen waard... hier komt er toch geen 2e plus dat ik wél niet echt lekker ben geweest maar geen zware klachten heb gehad... zoonlief echter wel, wat mij dan weer wel aan het twijfelen brengt om hen in te enten.

12. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

250-2000, lekker ruime schatting. :D

He even tussendoor, maar hebben er mensen al bij stilgestaan dat een gezond voedingspatroon met de nodige aangevulde vitaminen al een heleboel scheelt? Met name vitamine D schijnt van belang te zijn voor het immuunsysteem en de luchtwegen. De moeite waard om dat eens te googelen denk ik, met name voor mama's van kindjes met astma.
    Veel rusten en weinig stressen zijn ook goed natuurlijk. Niet alles is met een vaccin alleen op te lossen. Ik vind dat de overheid een beetje doet alsof dat alles oplost.

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Het blijft lastig lovely. Ik was echt flink beroerd, maar mijn zoontje had alleen een snotneus. Terwijl ik toch wel intensief contact met hem had. Wel geprobeerd zo min mogelijk te knuffelen enzo, maar ja, ik was die week alleen (manlief was weg) en zoonlief sliep bij mijn in bed, dus als ik het had, is hij er zeker mee in aanraking geweest, maar mss niet vatbaar dan.

14. LovelyDK

Lastig is dat dan hé? Hier was het omgekeerd.. ik was wel verkouden, maar niets aparts... zoonlief was echter echt heel beroerd! Aangezien hij standaard bij mij slaapt & ik alleenstaand ben en dus alle zorg voor hem alleen heb had hij mij ook wel aan kunnen steken... whaaaaaa wat een irritant gedoe hé hahaha

15. LovelyDK

Overigens las ik ook iemand die zei dat ze niet gingen enten omdat mex.griep een ziekte is die ze zelf goed kunnen overwinnen... maar waarom ent je dan bijv. wel tegen de bof?? De bof is een ziekte die ook, vaak, een mild beloop heeft...

16. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Eigenlijk zouden ze ons en de baby's eerst moeten testen of ze al antistoffen hebben tegen de Mex griep. Mss is het helemaal niet meer nodig ze te enten, maar ja, dat kost natuurlijk weer teveel tijd en geld.

Tja Lovely goede vraag waarom ze wel enten tegen de bof. Kan dat niet tot onvuchtbaarheid leiden bij jongens?

17. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Door al die berichtgeving word ik toch een beetje angstig voor mijn eigen meisje die nu 7 weken is. Het jongste slachtoffertje was pas 3. Ik las net iets over het geven van vit. D dat krijgt ze zowieso en ik neem dat ook, geef bv, dus dat krijgt ze extra en ze krijgt ook vit. K, maar dat is meer voor de botten. Ben dus wel aan het opletten dat ik en mijn baby (mijn man natuurlijk ook) een gezond voedingspatroon hebben....ja of dat scheelt weet ik niet.

Ze gaat over 3 weken wel naar de creche voor 2 dagen in de week, hoe groot is daar de kans dat ze besmet raakt en hoe weet ik het als ze besmet is, heeft ze dan alleen hoge koorts?

Ja we worden door alle verhalen en wel of niet inenten wel behoorlijk onzeker en bang gemaakt hoor.

Ik probeer gewoon goed voor mezelf te zorgen, mijn man ook, steeds nadat je iets hebt gedaan wat een beetje vies is handen wassen voordat we ons meisje aanraken en ook na het verschonen van de luier handen insmeren met een soort bac. zeep en ja verder weet ik het ook niet. Hopen dat we het niet krijgen.

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Klopt :)
    Bij meisjes is het geloof ik helemaal niet gevaarlijk. Of was het juist andersom?

19. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Ik heb ook wel even getwijfeld maar meer om dat je gewoon bang wordt gemaakt door al de berichten die je om je heen hoort. Van het weekend was het op het RTL nieuws dat de vaccinatie al jaren wordt gebruikt alleen nu met een extra toevoeging. Het is niet door dat bericht dat ik besloten heb om Ryan te laten inenten zodra dit mogelijk wordt maar meer voor mijn gevoel. Ik weet wel dat het niet de garantie is dat hij het dan niet krijgt maar misschien niet in zo’n gevaarlijke vorm.

Ik vetrouw er ook maar op dat de regering niet zomaar zoveel mensen/kinderen gevaar laten lopen door ze te laten inenten met medicijnen die niet eerst goed zijn getest.

En nergens meer heen gaan met je kind vind ikzelf wel heel drastisch en onmogelijk voor mij want het werk gaat ook gewoon door, dus het kan niet anders dan dat hij gewoon naar het kdv gaat. En tevens kan je ook een drager zijn, zelf nergens last van krijgen en het toch overbrengen op iemand anders en dan in het ergste geval op je eigen kind.

Wat idd wel zo is, als je maar zorgt (zover dat kan natuurlijk)dat de weerstand van je kind een beetje optimaal blijft. Veel rust en vitm. d geef ik ook.

Ach, het blijft ieder zijn eigen beslissing.

20. LovelyDK

Nee klopt precies het is alleen bij jongens 'gevaarlijk' echter is onvruchtbaarheid n.a.v. de bof zeer zeldzaam..

Deel Deze Pagina