Ik weet dat er ongetwijfeld al heel veel topics over zijn en dat er waarschijnlijk geen werkende tips komen, maar ik ben zoooo moe dat ik het toch maar probeer. De situatie qua slapen: - Milan heeft nog nooit doorgeslapen, maar is wel een hele tijd maar 2 à 3 keer gekomen voor een voeding 's nachts. - Hij sliep tot 14 maanden in z'n eigen bed (wel bij ons op de kamer) - 2,5 maand geleden zijn we op vakantie geweest en daar sliep 'ie in een campingbedje in de kamer naast ons, met de deuren open. Hij werd toen meestal al rond 4 uur wakker en sliep dan bij ons in bed nog verder (vaak op mijn buik). - Sinds we terug zijn uit Spanje wil 'ie 's nachts ook steeds bij ons in bed, en dat mag. - Hij begint in z'n eigen bedje (om half 8) en wordt dan meestal om 21:30u wakker, hij drinkt dan nog wat en gaat dan weer rustig in z'n eigen bedje liggen. Dan wordt 'ie tussen 23:00 en 23:30 u weer wakker, drinkt weer wat en wil dan niet meer in z'n eigen bed. - Hij gaat dan bij ons in bed liggen, met ons erbij. Hij valt met de borst in z'n mond in slaap (anders lukt 't niet) en na 5 minuten kan ik 'm loskoppelen. Tot hier niet echt een probleem dus, maar dan... vanaf 00:00u wil 'ie alleen nog maar op mij liggen met mijn borst in z'n mond. Hij valt al vrij snel in slaap, maar elke keer als ik 'm van mij af wil schuiven of los wil koppelen wordt 'ie wakker en begint 'ie te krijsen. Ik heb 't een paar nachten zo volgehouden, maar ik heb onwijze last van m'n rug als ik wakker wordt (ik heb een hele holle rug en ik kan gewoon niet op m'n rug slapen) en m'n tepels worden helemaal "rauw" van al dat gezuig. Ik slaap echt minimaal, vanwege de pijn (in rug en tepel) en de warmte (zo'n 24-ponder op je buik is niet echt lekker voor de hele nacht) Dus, hoe kan ik ervoor zorgen dat 'ie "gewoon" slaapt, dus zonder op mij te moeten liggen en vooral zonder de borst in z'n mond? Laten huilen is geen optie. Hij mag in ons bed slapen, in z'n eigen bedje mag ook. Het liefst zou ik de bar dicht gooien voor de nachten, maar voor mijn gevoel is de borst aanbieden de enige manier om hem in slaap te krijgen. Iets anders drinken wil meneertje niet (overdag drinkt 'ie wel eens water of thee, dus daar ligt het niet aan). Als mijn vriend naar boven gaat wordt 'ie helemaal kwaad, dus dat is ook geen optie. Wie o wie heeft er een idee! Ik ben echt tot heel veel bereid momenteel, want ik ben daarstraks bijna op de fiets in slaap gevallen, dat kan nooit goed zijn .
Hoe moeilijk het ook is; het zal toch afgeleerd moeten worden en daar zal huilen zeker bij horen....Eigenlijk moet hij een nieuwe manier vinden om in slaap te vallen en dat zal ie vreselijk vinden. Zou m een slokje water geven en elke keer zeggen dat ie niks anders krijgt.
Ik ben het met femke 28 eens: De enige manier is doorzetten. Gezien zijn leeftijd heeft hij de borstvoeding snachts echt niet meer nodig om door te slapen. het is troost/ gewenning geworden en dat zou moeten worden afgeleerd. Ik zou dat niet stapsgewijs doen, maar "cold turkey" naar de gewenste situatie (dus zonder borst in eigen bed? Op eigen kamer misschien?). De eerste paar nachten zal het echt krijsen worden ben ik bang. Je zou misschien dan naar hem toe kunnen lopen, hem een aai over zn bol geven of iig dat hij je even ziet, maar niet eruit halen en oppakken en al helemaal niet in je eigen bed brengen. Doorzetten! Zal vast heel lastig worden en je zal ook vast in de verleiding komen om m toch maar mee te nemen naar bed en hem de borst te geven zodat hij maar stil is, maar wil je er echt vanaf zou je het moeten vol houden. Misschien kun je hem ter overbrugging een speen snachts geven? Heel veel succes!
Als aansluiter op bovenstaande, Als het mogelijk is voor jezelf om oordoppen in te doen en je man een aantal nachten fulltime dit aan te pakken. Beter een paar rotte nachten moeten doorzetten dan dit nog heel lang zo te blijven doen, dit sluipt er langzaam in nu bij je en volgende keer loopt het mis af als je in slaap valt op de fiets. Goed van je om aan te geven dat je nu echt op bent! Vind het erg knap dat je dit hebt kunnen volhouden, zwaar hoor.
Hay Linda , ik weet hoe je je voelt .Het gaat hier precies hetzelfde . . . alleen ligt hij ook wel eens naast me , maar o wee als ik opsta pf.Ben dus "verplicht" vroeg maar bedte gaan.Laten huilen wil ik niet .Ik lees stiekem even mee. Ha ha .ow ja wat heel soms werkt is snel omruilen met speen ,maar dan moet hij echt moe zijn.
Lieve linnepin. Hier mama van female Milan Ik had je verteld dat we een groot bed gingen kopen, weet je nog? Nou afgelopen zondag hebben wij dus een bed gekocht. 's Avonds in elkaar gezet. Toen zijn Kris en ik samen met Sasha op bed gaan liggen, lekker alles bekeken en benoemd. Gezegd, dat dit haar kamer was en dat ze een groot meisje is. Dat papa en mama een eigen kamer hebben, zodat ze kunnen laten zien dat ze elkaar lief vinden. De eerste nacht, bv gegeven op haar eigen bed. Daarna kwam ze pas om 4 uur! Daarna om 8 uur. De tweede nacht, was wat meer rommelen. Om half 12, om 2 uur, om 4 uur, om 7 uur, toen weer tussenin genomen. De derde nacht, (gisteravond dus) heb ik d'r om 9 uur naar bed gebracht. 10 uur sliep ze nog niet. Ik had zoiets: Ja daaggg, ben gek. Dus ik zeg: Sasha lieverd, je moet nu echt gaan slapen, alle andere kindjes slapen ook. Ik gaf dr een kus en ik ben weggegaan. Ze liep huilend achter me aan, toen ik naar buiten liep. Heb de deur dichtgedaan en ben op ons eigen bed gaan liggen. Ze was een beetje aan het pruttelen, liep terug naar bed (zag ik later) ging liggen, deken over d'r heen en ging slapen! Om half 12 werd ze weer wakker, liep een beetje huilend naar de deur, liep na 3 minuten alweer terug, in bed en ging slapen! Om 2 uur ben ik nog even naar dr toegeweest, want ik ontplofte zowat. Om 6 uur, ging ze weer huilen, toen dacht ik weer, laat dr maar even. Ze was na 3 minuten ofzo weer stil, hoorde ik later heel zielig MAAMAAA. Toen heeft Kris d'r gepakt, vastgehouden, sliep ze eerst op zijn borst en toen naast hem. Tot 10 uur geslapen, zonder tiet! Vanmiddag ging ze ook nog even naar bed (ineens wilt ze dat weer?) Ik zeg, ga maar vast op bed liggen, ze ging echt heel wijs op bed liggen, met de dekens over haar heen, hihi. Ik zeg niet dat dit voor jou ook werkt, maar het is het proberen waard toch? Er staat een foto van haar slaapkamer op mn hyves. (zo tis een heel verhaal geworden )
Ow en cold turkey en hard laten huilen zou ik echt nooit doen! (ik weet een beetje hoe Milan ongeveer kan zijn, als ik naar Sasha kijk)
Thanks allemaal! Echt laten huilen wil ik idd niet, ook niet met oordoppen in, wat ook al hoor je 't dan niet, ik weet dat 'ie aan 't huilen is, dat kan ik gewoon niet. En ik denk dat wij toch ook maar een groot bed gaan kopen, ik krabbel je ff terug wennepen . Was 't min of meer vergeten (maarja, moeheid is een goed excuus hè ).
hey linda, sorry, heb geen tip voor je want ik vind het moeilijk in te schatten wat je met een dreumes die niet wil slapen moet doen.... kan me daar nog zo weinig bij voorstellen omdat mijn manneke nog een stuk jonger is. maar ik wil je toch even laten weten dat ik het super knap van je vindt dat je het al zo lang vol houdt! al zo lang slecht slecht slapen is niet niets.. mijn manneke slaapt ook erg slecht, maar die is "pas" 11 maanden. succes meid en ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden. misschien is de tip van wendy iets voor jullie. als je lotgenoten zoekt moet je eens kijken bij: help, wij willen slapen maar onze baby's niet. is heerlijk om herkenning te vinden!
Heey! Bedankt voor je berichtje, lief! 11 maanden slecht slapen is ook al een behoorlijke tijd hoor Ik was tegen die tijd eigenlijk ook al redelijk op en alles gaat op de automatische piloot. Ik had "de club" idd al gezien en ik heb er wel eens wat meegelezen, maar ik werd er een beetje depressief van, al die slecht-slapende-kindjes . Maar ik denk dat ik er vrijdag (dan heb ik wat meer tijd) toch eens even wat ga lezen, wie weet staan er nog wat bruikbare tips tussen. En herkenning is idd ook best fijn! (Alleen niet voor diegene waarbij hetzelfde aan de hand is ).
Heej Lob, jij ook hier Lin, ik ben daar ook lid van! Ik heb Sasha net in bed gedropt, tiet gegeven (half uurtje) daarna ben ik weggegaan en ze is blijven liggen! En slaapt nu Net onder de douche, ben ik nog eens over je topic gaan nadenken, Lin. En er schoten 2 dingen in mijn hoofd. 1, ik denk (maar dat zul je zelf ook wel bedacht hebben, hihi) dat het belangrijk is, dat Milan in slaap moet vallen, zonder dat hij bovenop je ligt, dus zeg maar naast je. 2, noem het maar flierefluitig van me, maar ik geloof hier echt wel in! Ik denk dat het belangrijk is, dat Milan een eigen kamer heeft. Hij zal nu wel 'denken': ik heb toch geen kamer, dus ik blijf lekker bij papa en mama. (dus vriend schop onder zn hol geven) Hoe doet Milan het eigenlijk bij je vriend? Heeft hij hem wel eens genomen, snachts? (bij ons werkt dat normaal gesproken ook niet hoor) Soms had ik wel eens het gevoel, van... Ow wat als ik nou eens een weekje wegval. Bijvoorbeeld omdat ik in het ziekenhuis moet liggen vanwege een gebroken been. Dan moet ze wel slapen zonder mij. Of laat ik eens een real opblaaspop kopen, dan kan ze daar tegen aan hannesen
Hihi grappig om Milan nu groter te zien! Zie je regelmatig voorbij komen in topics herken je super lieve avatar, maar hij groeit natuurlijk door haha Nu even ontopic Ik denk dat het grootste probleem niet het niet in eigen bed willen slapen is, maar de gewoonte om bij je te drinken, en dan ook niet voor de voeding want die heeft hij echt niet meer nodig, maar puur als gewenning. Net zoals andere kinderen een speen of knuffel hebben. Hij gebruikt je tepel duidelijk als een speen en zolang jij dat niet stopt zal hij dat blijven doen. Vind het alleen moelijk om advies te geven omdat je zelf eigenlijk al aangeeft dat je het ook wel goed vind dat hij bij je drinkt. Hiermee is het voor hem dus ook niet duidelijk dat het soms wel mag en soms niet. Hij weet dat hij mag drinken en zal natuurlijk blijven proberen totdat hij zijn zin heeft. Hoe zou Milan het doen als je hem de eerste keer in de avond als hij komt er niet uit haalt maar gewoon weer even toestopt, muziekje aan ed. Als je het niet erg vind dat Milan tussen jullie in slaapt hoef je daar dus niets aan te doen, behalve hem dus niet aanleggen. En idd misschien een groter bed aanschaffen