Hallo Allemaal, Ik heb even een vraagje; Zouden jullie je kindje wel/niet laten inenten tegen de mexicaanse griep? Wat je nu veel in het nieuws hoort is dat ze waarschijnlijk de kindjes van 0-5 jaar ook willen gaan inenten. Het is nog niet zover maar toch....Ik vraag me af wat jullie zouden doen? Wij hebben 2 kindjes 1 van 10 maanden en 1 van bijna 3 jaar. Ik vind dat er zo weinig bekend is van die vaccinatie, wat zijn bv de bijwerkingen op lange en korte termijn? Wat krijgt je kind ingespoten en is het er wel beter mee af? Graag zou ik willen weten wat de mening is van de andere mama's hier! Ik hoop van jullie te horen! Groetjes Carretje
ja ik zou het wel doen. Is niet op wetenschappelijke kennis beredeneert, dus ik houd mijn mening verder maar voor me. Ik laat me iig niet bang maken door alle paniekberichten en heb zelf veel gelezen over de prik. Ik hoop ook echt dat de jonge kinderen de inenting krijgen.
ik laat Erik zeker wel enten! Nu maar te hopen dat ze besluiten jonge kindjes te enten! Ik had gehoord dat ze deze week een besluit erover zouden nemen. Maar goed, aangezien alles traag gaat met besluiten in dit land zal het nog wel een paar maanden duren eer we te horen krijgen of we onze kindjes kunnen laten enten.
Vandaag toevallig contact gehad met de huisartspraktijk, t is even afwachten tot maandag of het er door gaat komen dat kindjes ook een oproep gaan krijgen. Als dat niet zo is, dan gaan ze niet inenten bij de h.a.... Ik hoop eigenlijk dat t er wel doorkomt en laat Eva dan ook zeker inenten. Ze heeft puffers gebruikt en is best gevoelig met dr luchtwegen, dus ik ben vrij bang dat ze een flinke longonsteking van zou krijgen(als ze dus besmet wordt met de griep)...
Ik twijfelde ook, tot ik deze link zag. Lees ook de aanverwante artikelen. Ik ga nu zeker wél laten enten. Mijn HA zegt ook dat die ophef onterecht is, omdat het niet een compleet vreemd vaccin is. Succes: PAROOL: GEZONDHEID - Griep is gevaarlijker dan vaccin
Wij laten sowieso inenten. Mijn zoon is te vroeg geboren en heeft een tijd aan de beademing gelegen en heeft dus zwakkere longen. In overleg met de huisarts gaat hij voor de gewone griep ingeent worden en voor de mexicaanse. Ik hou me ook niet zo bezig met alle paniekberichten.
Juud. Ik heb de link nu net ook even gelezen,het stelt me wel wat meer gerust. Ik vind het best moeilijk je wilt het betse voor je kinderen natuurlijk! Weet iemand wanneer er beslist word of de kinderen wel/niet ingeent worden?
Ik begreep uit aanverwante stukken uit het Parool, dat dat vandaag beslist wordt. Ik ben door bovenstaand artikel overtuigd het wél te doen.
ik zou het denk ik ook laten doen, moet er toch niet aan denken dat 1 van mijn kids zou overlijden door zo'n griep.
ik ben er nog echt niet uit. Ik laat niet zomaar iets in mn kind spuiten dan wil ik precies weten wat erin zit.
Ik ga dit topic sluiten, onder baby/dreumes staat een heel topic over het inenten. Ik stel voor dat daar ook de mama's van de peuters en kleuters meekletsen. http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/172353-inenten-mexicaanse-griep-6.html#post5876545