Waar de vele kleine frutseldingen en papierwerkjes opruimen? Graag tips!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door hanna76, 2 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Hoe houden jullie de rommel beperkt als jullie kind(eren) veel knutselwerkjes en frutseldingen heeft/hebben?

Zoontje knutselt hier heel veel. Wil dagelijks dingen vouwen, plakken. Vervolgens slingert dat hier weer allemaal rond. Hij heeft al een plakboek waar hij van mij alles in moet plakken, maar dan nog slingert er van alles rond.
    Maar ook kleine sleutelhangertjes, stuiterballetjes, veertjes, kleine kaartjes, wat dan ook maar, wat hij her en der krijgt. Hij wil ook echt ALLES bewaren en als ik iets weggooi - zonder dat hij het ziet - mist hij het de volgende dag meteen... ;)
    Als ik bij anderen thuis kom zie ik vooral opgeruimde kamers... In ieder geval ik zie bijna nooit papierwerkjes en kleine frutseldingen op de grond slingeren.. wat bij ons dus wel het geval is.
    Wie heeft een oplossing??

Groeten,
    Hanna

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Bakjes. ...kan je alles in gooien. En hem leren dat na klaar spelen je moet opruimen. Werkjes van thuis doe ik weg behalve als ze heel mooi zijn dan hang ik ze op. Klaar met hangen foto ervan nemen en weg doen. .....kan niet anders. Wij hebben trouwens een grote bak bij het tafeltje voor knutsel spullen dan slingeren die ook niet tussen het speelgoed.

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Maar die bakken raken toch ook weer vol..? Gooi je dan hele inhoud van de bak bij het oud papier...?

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Yep. ..en de speelgiedjes zoeken we samen uit en dan is de afspraak per maand 5 dingen weg doen. In de avond niet in de bak is volgende dag weg......dan is het niet belangrijk genoeg blijkbaar. Dat weet ze en ik waarschuw ook altijd. Over 10 min naar bed. ...denk je aan je spullen? Anders is het morgen weg hè!

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Wauw, wat goed hé!
    Hoe doe jij het dan bijv. met winkelspulletjes (doosjes, plastic geld, vorkjes, lepeltjes, etc.) als die 's avonds niet allemaal in de daarvoor bestemde doos liggen? Want dat is ook altijd zo veel troep... Gooi je dat dan ook weg..?

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nee die moeten in haar speelgoed bak...maar eerlijk, mijn dochter vind dat niet zo interessant :D Dus blijft ook in de speelgoedbak.

Ze heeft een bak met alle kook dingen enz erin. Kopjes schoteltjes bordjes kassaatje enz enz... volle bak hihi. :)

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.875
    113
    Ik gooi zo nu en dan dingen weg. Soms vraagt ze er nog naar, maar heel vaak ook niet. En als ze er naar vraagt, dan zeg ik dat we niet alles kunnen bewaren en dat het weg gegooid is. Een heel enkele keer is ze er verdrietig om, vaak lost ze dat zelf op door aan te geven dat ze het opnieuw gaat maken.

Dingen die wel belangrijk zijn voor haar belanden op haar kamer of in de kast in een bakje.

8. flerk

flerk Niet meer actief

Hier ook twee kinderen die het gewoon ruiken als ik iets van ze heb weggegooid... mijn dochter is in staat dingen weer uit de prullenbak te vissen en er zeer verwijtend mee naar mij toe te lopen, haha!

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Trouwens ze moet wel opruimen, maar als ze dingen vergeet dan doe ik het ook wel hoor ;) het weg gooien ging meer om die prut dingen. ...Zoals de speelgoed dingen van de macdonalds enz. Stokje of wat blaadjes van buiten een papiertje wat ze geknipt had. Enz. ..die dingen die ze altijd in hun broek zakken doen bij hetbbuitenspelen.

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Dat is nou hier ook het geval. Als ik dan iets weggooi gaat het regelrecht naar buiten naar de grijze container of papiercontainer. Nooit in de gewone prullenbak...

11. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Ik maak foto's van alle knutsels en tekeningen van school (en die van thuis die de moeite waard zijn) en druk die eens per half jaar af op de losse Hema fotobladen A4 met gaatjes voor n vierringsmap. Compleet met leuke achtergronden en tekst en data erbij.
    Gooi dus 90% van de werkjes weg (behalve de hoogtepunten, als handafdrukjes, eerste poppetje enz.)

Mijn kids weten dit en kunnen dus makkelijker afscheid nemen, wetende dat het op n foto in de mooie map komt.

Ook neemt ze elke dag kleurplaten mee naar huis. Leg ik op n stapel en eens in de twee weken ongeveer, mag ze de allermooiste uitkiezen. Rest gaat weg.

Ook plakken we 1 werkje op de kast. Daar komen echt de allermooiste. Die wisselen af, daarna foto ervan en weg.

Frutsels bewaart ze in n bakje. Na n tijdje zeg ik ook dat ze er twee van mag houden. Rest gaat weg.

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ik bewaar de werkjes 1 week ongeveer en daarna gaan ze weg.
    De leukste hang ik op en die blijven even hangen.
    Ze krijgt zoveel werkjes mee van school en thuis maakt ze ook nog erg veel.
    Alles bewaren is echt geen doen.

Deel Deze Pagina