Inenten tegen waterpokken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door EdN, 2 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Als de vaccinatie een bepaald aantal jaren werkt, is het dan zo simpel om tegen die tijd weer te vaccineren? Dat je zo weer 19 (?) jaar beschermd bent?

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ja dat kan,zie vorige pagina.
    Het is alleen 7 jaar geldig bij 2 vaccinaties

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.698
    2.511
    113
    Een collega en oom hebben het gekregen toen ze in de twintig waren........, dus tja je kan er altijd mee in aanraking komen. Als ze het krijgt als ze zwanger is, dan is dat zelfs schadelijk/dodelijk voor het ongeboren kindje, jouw kleinkind.........

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Je kan ook nogmaals de waterpokken krijgen op latere leeftijd of gordelroos, garanties heb je nooit.
    Wat bedoel je met de laatste zin?
    Als mijn dochter een zwangerschapswens heeft kan ze haar titer laten bepalen en zonodig opmieuw laten enten

5. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Maar hoe doe je dat dan? Kun je zo'n enting aanvragen bij de huisarts? En vanaf welke leeftijd kun je enten? wat zijn de kosten?

Zou het op zich ook wel willen. ...

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven... Waterpokken zijn toch niet levensgevaarlijk?! Wat kunnen we in de toekomst verwachten? Inenting tegen vijfde/ zesde ziekte? Andere kinderziekten?? In mijn ogen is waterpokken gewoon een van de vele kinderziektes, die er een beetje bij horen.
    Mn zoon had het heel mild, met een paar pokjes en totaal niet ziek. Mn dochter daarentegen heeft letterlijk twee x 24 uur niet geslapen van de ellende, dus ik weet waar ik over praat. Maar goed, van een doorkomende kies hebben " we" ook weleens een slechte nacht gehad.

En daarbij meegenomen de nadelen van het krijgen op latere leeftijd... En de voordelen van het doormaken op jonge leeftijd, de kosten van de inenting... Nee, ik zou het niet doen!

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik woon in Duitsland en ben heel erg blij dat de inenting in het standaard pakket zit hier. Mijn dochter had ongeveer een maand voor dat zij in aanraking kwam met waterpokken de eerste inenting gehad, hiermee was ze 50% beschermd als die gepakt had en dit kan het verloop al minder ernstig maken.

Tevens had mijn moeder net een chemokuur achter de rug. Doordat wij gelukkig gelijk op de hoogte gesteld werden van een waterpokken uitbraak kon de immuunkuur van mijn moeder vervroegd worden. De waterpokken kunnen namelijk voor zeer ernstige complicaties zorgen bij het type behandeling wat mijn moeder kreeg.

Mijn dochter is nu inmiddels diverse malen in aanraking geweest met waterpokken en voor de 2e keer ingeënt. Ze kan ondanks de inentingen evengoed de waterpokken krijgen en meemaken maar deze zal dan als het goed is een veel minder ernstig verloop hebben, ze kan evengoed ook nooit de waterpokken krijgen.

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Waterpokken kunnen ook erg ernstig verlopen en mijn zusje heeft allemaal littekens in haar gezicht, zo zonde.
    Zie veel kindjes die erg ziek er door zijn en dagelijks naar het ziekenhuis moeten omdat de kinderarts ze liever niet opnemen ivm besmettelijkheid

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus. Kosten zijn sowieso geen overweging als het om de gezondheid van onze kinderen gaat. Waterpokken kunnen een ware kwelling zijn, een ernstig verloop hebben en bovendien vaak littekens voor het leven geven. :( Het is niet voor niks dat het merendeel van de Westerse landen hier allang tegen vaccineren, we lopen gewoon weer achter hier.....

10. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Als ik had geweten dat mijn zoontje een afweerstoornis heeft dan had ik hem laten enten. Jeetje wat is hij er ziek van geweest! Over de 41 graden koorts, blazen zo groot als 2 euro munten en echt op elke plek van zijn lichaam zaten ze. Misschien een beetje raar gezegd maar onder zijn piemeltje zat ook hele grote blazen, zo erg dat zijn piemeltje gewoon omhoog stond.
    Zelfs de kinderarts schrok ervan!

Mijn oudste had wel war blaasjes maar is er niet echt ziek van geweest. Is ook gewoon leuke dingen gaan doen want het was in de kerstvakantie.

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik denk dat je altijd wel uitzonderingen hebt qua ernst van ziekteverloop. Mn dochter had HEEL erg last van de jeuk en zat ook helemaal onder, zelfs op haar oogleden, in haar oren en bilnaad :$ heeft gewoonweg niet geslapen voor 2 dagen ( en wij dus ook niet) en ze heeft een enkel littekentje over gehouden, maar dit begint al aardig te vervagen ( nu een half jaar geleden). Tsja...ik vind het er een beetje bij horen. (uitzonderingen daar gelaten in geval van immuunstoornissen/ gevaar bij chemo's etc)

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Sorry, met alle respect, maar 2 x 24 uur niet slapen lijkt mij niet echt ernstig.
    Mijn oudste is er echt doodziek van geweest, geeft niet, hij is er overheen gekomen en heeft er niets aan overgehouden. Mijn jongste heeft het nog niet gehad, maar zit nu al onder de littekens door een allergische reactie. De plekjes die hij heeft blijft hij openkrabben (ja, wat kun je daar aan doen) en hij heeft er echt diepe littekens bij zitten helaas. Voor hem zou ik het echt een ramp vinden als hij nu ook nog eens de waterpokken zou krijgen. Kan mij niet anders voorstellen dan dat het vervelend moet zijn om op je 2e al onder de littekens te zitten én er maar last van blijven houden. Zo smeren we nu ook al met antibiotica creme omdat zijn wondjes maar blijven onsteken. Hij ziet er niet meer uit (bij wijze van spreke dan, want het is een prachtig jongetje) en dat is dus nog geen eens waterpokken geweest.

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik ben nooit in de positie geweest dat ik iemand heb meegemaakt met heel ernstige waterpokken, maar ik ben niet van mening dat er standaard geënt moet worden. Het lijkt me voor de mens in zijn geheel niet wenselijk voor alles behoed te worden. Dat lijkt me niet goed voor onze afweer, met alle gevolgen van dien. Dus als het niet heel vaak (en dit is dus mijn persoonlijke mening) zodanig ernstig verloopt (en dan heb ik het niet over littekens) dat er blijvende schade aangericht wordt, dan vind ik het onzin om te enten.

Tenzij er een lichamelijke indicatie is.

14. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn zoontje heeft er 4 dagen mee in het ziekenhuis gelegen

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dit dus. Jij brengt het iets genuanceerder dan ik, maar ik bedoelde hetzelfde :)

Deel Deze Pagina