Hep A krijg je o.a. van besmet water. En Difterie kan je aanghoest worden door hotelpersoneel. Om even een paar voorbeelden te noemen. En ik heb er een opleiding over gevolgd
Dat jij er een opleiding voor hebt gevolgd stelt me wat geruster zeker gezien je eerder antwoord in dit topic. Jij staat er objectief tegenover en verdient aan mijn prik GGD en ziekenhuis wel
welke opleiding? En elke oetel weet dat je fleswater moet gebruiken in landen zoals Egypte. En het aanhoesten van van hotelpersoneel..? kom op zeg!
Bij travelalert. Ik ben doktersassistente en mag reizigersadvies geven. Maar als jij het beter denkt te weten, prima ! @Chantal29: tuurlijk verdienen die mensen geld aan je. Maar GGD, ha e.d. verzinnen niet zelf adviezen die worden o.a. samengesteld door het WHO en lcr (www.lcr.nl)
Ja ik heb me inderdaad goed laten inlichten en niet aleen door de huisarts of GGD! Al het eten wordt gewassen met kraanwater wat in heel veel gevallen besmet is. Groentes worden gekookt en dan heb je er geenlast meer van maar sla, tomaat, kommer enz. niet! Als je dit eet zonder dat je een prik hebtgehad kun je hier heel erg ziek van worden! In een all inclusive hotel maken ze er geen geheim van dat sappen aangelengt worden met KRAANwater en ook de cola en sinas uit de automaten aan de bar is koolzuur met een smaakje en KRAANwater. Ik ben nu 3 jaar naar Turkije geweest, en heb me de eerste 2 jaar laten inenten (daarna niet meer nodig omdat de prikken 10 jaar goed blijven) en ik moet eerlijk zeggen dat wij nooit ziek zijn geweest. Ik heb echter heel heel mensen wel ziek zien worden van het eten van gewoon buikloop tot ziekenhuisopnames. Dus ja......je kunt wel degelijk ziek worden van het eten en drinken als je je niet laat inenten. Je kunt nu wel heel lullig opschrijven dat ik eerst moet informeren voor ik iets schrijf maar dat heb ik wel degelijk gedaan! Zoals je voor de rest hebt kunnen lezen zijn hier meer mensen die zeggen dat inenten wel degelijk zin heeft en aangeraden wordt. Dus misschien iets minder lullige opmerkingen maken tegen goedbedoelde adviezen zou wel fijn zijn! Alsjij vindt dat je geen prik nodig hebt voor een vakantie terwijl get overal aangeraden wordt moet je naar mijin idee zelf weten. Ik denk echter dat je wel anders piept als je ook een keergoed ziek bentgeworden van het eten!
Ik ben denk ik een beetje paranoia door mijn eerste miskraam ik wil geen onnodige risico's nemen. Maar DTP mag dus ook zeggen ze alleen in een iets andere samenstelling. Weet jij tot hoe lang voor vetrek je spuiten kunt laten zetten?
Mwoah, ik word (gelukkig) ook nooit ziek maar ik gebruik dan ook mijn hersens op vakantie en moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik nooit in goedkope hotelletjes ofzo zit. Maar weet je ook dat de meeste mensen op vakantie ziek worden omdat ze te weinig vocht naar binnen krijgen, te veel alcohol drinken (in de zon) en teveel zon en hitte te verwerken krijgen en teveel en te grote klimatologische verschillen te verduren krijgen door airconditioning? En dan kan je enten wat je wilt. Ik ben helemaal niet tegen inentingen (ook niet als je zwanger bent) maar de risico's op een strandvakantie naar Egypte zijn (als je je hersens gebruikt) echt minimaal en inentingen gaan je niet helpen tegen bijvoorbeeld een salmonella bacterie! Laat iedereen lekker doen wat hij goeddukt maar denk niet dat als je ingeënt bent dat je dan niet ziek kan worden...! Een gewaarschuwd mens telt voor 2!
@ElleNY: als difterie onzin is in Egypte dan laat je zeker je kind ook niet het RVP volgen ? Dan is difterie in NL n.m. zeker onzinnig.
Wie zegt dat ik een goedkoop hotel zit? Buiten dat, drink ik veel fleswater en absoluut geen alcohol want ja.....je bent op reis met kinderen! Evenals de andere ouders die in die hotels verblijven trouwens. Het is 3 jaar lang achter elkaar getzelfde familiehotel geweest speciaal voo rkinderen met nederlands animatieteam enz. Geen van d ehollandse ouders heb ik dronken gezien of wat dan ook. Beetje kort door de bocht om te zeggen dat veel menssen hier ziek van zijn geworden. Hoofdreden van ziek worden tijdens de vakantie is nog altijd door het eten in een hotel.
Ah.. gek dat de gezondheidzorg in NL daar toch anders over denkt.. maar goed jij zal het wel weten. Ik heb trouwens niet gezegd dat je in een goedkoop hotel zit. Trouwens wat is goedkoop? Enne.. je moet niet VEEL fleswater drinken maar alleen maar.. maar ik denk dat je bedoelt dat je genoeg vocht drinkt. Enne.. je hoeft niet dronken te worden om toch ziek te worden van de alcohol in combinatie met de zon / warmte. Nogmaals... inentingen zijn prima dus gewoon doen als je je daar goed bij voelt
Je wist het antwoord toch al? Ik ging ZEKER niet het RVP volgen... maar goed, zo zie je maar weer.. je kan er wel eens naast zitten. Volgende week is Kick aan de beurt voor z'n eerste prikjes... Uh.. Ik ben adviseur in de gezondheidszorg en ik ben getrouwd met een arts.. maar die zal het ook wel niet weten hè?
Ik ben het met ElleNY eens.. ik zou voor een strandvakantie in Egypte/Turkije wat dan ook, zeker tijdens zwangerschap, geen inentingen halen! Ik ben al zo'n 15 jaar naar Turkije op vakantie geweest (ook toen ik 16 weken zwanger was) en ook al meerdere malen naar Egypte.. zolang je logisch nadenkt en inderdaad gewoon water uit flessen drinkt en goed op je eten let (vooral rauwe dingen dan proberen te vermijden) is er niks aan de hand hoor
Je gaat niet het RVP volgen maar je kindje is straks wel aan de beurt met zijn prikjes ? RVP= Rijks Vacinatie Programma de prikjes die kindjes krijgen dus.......