Inenten tijdens zwangerschap (reis Egypte)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door chantal29, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ja naja.. knokkelkoorts :( allerlei rare ziektes kan je ook hier krijgen, zou je niet meer buiten kunnen komen haha

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi ik ben een aantal jaar geleden naar egypte geweest een rondreis gedaan van 2 weken met een organisatie/ tourbus.
    Ik moest hiervoor 3 keer de twinrix, dat is hep a en b
    en ook kreeg ik een dtp prik omdat bleek dat ie minder lang meekon als ze eerder dachten. (binnen 10 jaar ipv 15 jaar is ie uitgewerkt)
    tijdens de vakantie raakten veel mensen van onze reisgroep ziek, diarree/ misselijk.
    Ik zou gezien de hygiene in egypte echt niet zonder hep B prik op vakantie gaan.
    Hep B blijft een aantal dagen leven, en gaat niet meteen dood zoals bijvoorbeeld hiv. hep B is een ernstige ziekte, vergis je niet!

we hebben trouwens ook een tour over de Nijl gedaan, en ggd zal je daarop wijzen, je mag het water niet aanraken ( er drijven dooie paarden in en men gebruikt het als vuilnisbelt) er zit een Bazilla bacterie in, als je alleen al je vinger in het water doet dan dringen er bacterien door je huid heen, en kan resulteren in wormen onder de huid. een soort lintworm waar je bijna niet vanaf komt.

Overigens ga ik nooit meer naar Egypte,
    leuk om alles gezien te hebben,
    maar een zeer onveilig land in alle opzichten.

succes met je keuze!

3. Niet meer actief

Nou daar ben ik het absoluut niet mee eens "een zeer onveilig land in alle opzichten" ligt eraan waar je komt hoor..

En het is ook wel wat anders wat jij beschrijft als wat de TS in egypte ging doen... TS gaat voor een zon/strand vakantie.. jij hebt een rondreis gemaakt

4. Ons Kleintje

tja dat ligt er inderdaad aan welk strand
    ik ben bij verschillende stranden geweest,
    qua hygiene (Buiten het hotel) was slecht/ gevaarlijk

toen we naar een restaurant moesten lopen vanuit het hotel kregen we politiebewaking, het was maar 5 minuten lopen. we kregen dan wel bewaking maar dat geeft wel aan hoe veel straatrovers er op loer liggen.
    ik voelde me er erg onveilig, ook bij de stranden.
    Ieder zijn eigen mening over Egypte en over de stranden in Egypte

Voor alle duidelijkheid: Mijn advies aan degene die dit topic geplaatst heeft, is dat ik zonder Hep. B prik niet naar Egypte zou gaan.

5. Niet meer actief

Zeker in Sharm is dit echt niet het geval hoor... zelfs voor Hurghada geld dit niet!

6. Ons Kleintje

Ik zei dus ieder zijn eigen keuze
    maar als je toch wilt doorzeuren

ik ben in beide BADplaatsen geweest en IK heb het wel als onveilig ervaren, misschien dat jij je oogkleppen graag ophoud. IK NIET. Ik ben eind 2005 op vakantie geweest en in die periode waren er net veel aanslagen geweest.

wikipedia:
    Op 23 juli 2005 vonden verschillende aanslagen plaats in de populaire badplaats Sharm el-Sheikh in Egypte. Meer dan 88 mensen zouden zijn omgekomen, het merendeel Egyptenaren, maar ook ongeveer 10 buitenlandse toeristen. Minstens 5 Britse slachtoffers zijn reeds bevestigd. Er zou sprake zijn van zowel een Italiaans, Tsjechisch als Nederlands slachtoffer. Tevens vielen er circa 200 gewonden.

Uiteindelijk wil ik je erop wijzen dat het mij gaat OM DE HEPATITUS B PRIK die ze niet heeft gehad, heb je daar ook wat op te zeggen of gaat het je alleen om wat jij vindt van de badplaats en hoe een ander dat moet ervaren?

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    HĆØ shit, nu kan ik dus ook niet meer naar Madrid (2004), New York (2001), London (o.a. 2005), Dublin, Belfast, meerdere steden in Spanje (ETA) etc...

8. Niet meer actief

Prima ons kleintje.. beter blijf je thuis in je huis zitten dan! Want IK heb zeker geen oogkleppen op hoor... denk dat het eerder het geval is als je denkt dat je door een aanslag niet meer veilig over straat kan zonder beveiliging... weet je hoeveel aanslagen overal gebeuren? Spanje, Turkije etc. gewoon populaire badplaatsen? Denk even na..

En inderdaad het ging om een hepatitis prik, JIJ begon over onveiligheid niet ik hoor..

9. Niet meer actief

En laat ik trouwens nou net in 2005 in Sharm geweest zijn.. heb er vrij weinig van meegekregen overigens!

Waar ik veel meer van meegekregen heb was toen ik jaren terug in marmaris was en daar een aantal kliko's opgeblazen waren!

10. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Als ik over alle gevaren na ga denken dan kom ik thuis de deur nog niet meer uit. En zeker nu ik zwanger ben, dan zou je nog niet meer in de auto durven te stappen. En ik ga echt nu geen Hep B spuit halen, ik heb na lang wikken wegen en vele slapeloze nachten besloten Hep A en DTP te gaan en dat is voor mij echt de limit op dit moment.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

DTP en Hep. A lijken me verstandig, meer is niet nodig.

Ik zou ook zeker voor hep A gaan, dat is ook waar ze voor waarschuwen in reclamefilmpjes, het ongeluk zit in een klein hoekje.
    Goed op je voedsel letten: eet geen schaaldieren en rauwe en gewassen groente. Gewassen fruit dat altijd zo leuk open en bloot op het buffet ligt vermijden! Koop, snij en was je eigen fruit maar! Ook versgeperste vruchtensappen laten staan, neem dichte flesjes of pakjes. Overdreven? Nee!

Ga niet mee op een zoetwatercruise en ga niet pootje baden in zoet water ivm Bilharzia.

Blijf ver uit de buurt van honden en apen ivm rabies.

Neem een muskietennet en Deet mee voor eventuele muggen die Dengue kunnen veroorzaken.

Hepatitus B wordt allen overgebracht door bloed- en sexueel contact, dus dat zal zo'n vaart niet lopen.

Je gaat toch op een heerlijke relax vakantie in een hotel en niet trekken door de rimboe? Nou dan; geniet ervan meid!

Opgesomd:

Aangeraden vaccinaties:

Vaccinatie tegen DTP, dat is difterie, tetanus en polio.
    Vaccinatie tegen buiktyfus bij een verblijf langer dan 3 maanden (geldt dus niet voor jou).
    Vaccinatie tegen hepatitis A ofwel besmettelijke geelzucht

Speciale problemen:

Vaccinatie tegen hepatitis B bij een verblijf vanaf 3 maanden of op advies van uw vaccinatiebureau.
    Hoog risico op rabiƫs ofwel hondsdolheid. Bespreek preventie op uw vaccinatiebureau.
    Risico op de worminfectie Bilharzia bij contact met natuurlijk zoet oppervlaktewater is aanwezig. Bespreek preventie op uw vaccinatiebureau.
    Bescherming tegen muggensteken overdag is van belang in verband met de ziekte denque ofwel knokkelkoorts. Bespreek preventie op uw vaccinatiebureau.

12. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Dat van dat zoet water hebben ze met bij de GGD idd ook gezegd en ook gewaarschuwd voor muggenbeten. Al met al had ik liever de reis geannuleerd als je leest en hoort wat je allemaal kunt krijgen haha...zeker nu ik zwanger ben, maar goed ga toch maar proberen ervan te genieten

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Tuurlijk ga je op vakantie en er lekker van genieten! ;)

14. Niet meer actief

Nee joh, je moet blij zijn dat je ook niet meer KAN annuleren want het is allemaal zwaar overtrokken!

Gewoon lekker genieten, straks krijg je het druk genoeg dat je het even niet meer kan hihi

15. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Klopt ook wel maar het zwanger raken is bij ons niet over rozen gegaan en daarom zou ik nu het liefst in mijn eigen vertrouwde omgeving blijven, het zit echt tussen mijn oren haha

16. Niet meer actief

haha naja.. opzich wel heel herkenbaar dat bezorgde gevoel hoor! En denk dat het inderdaad nog veel erger is als je zoveel moeite hebt moeten doen om zwanger te worden..

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Wij zijn naar Sharm el Sheik geweest en was helemaal niet nodig als je maar op het resort blijft en geen rare dingen eet / doe..

18. Niet meer actief

Yep :) maarja..

19. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Het gaat idd om een strandvakantie maar ik heb de entingen gehaald, het zekere voor het onzekere zeg maar.

Deel Deze Pagina