welke kledingmaat?

Discussion in 'Verzorging' started by dame, Jan 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dame

dame Bekend lid

Jun 19, 2007
    587
    0
    0
    hallo

ik ben op 14 juni uitgerekent en ben alvast van alles aan het inslaan,
    alleen nou vroeg ik me af welke kledingmaat ik het best kan kopen voor de zomermaanden, juli en augustus..
    groeien ze al snel uit maat 50/56 of kom ik met die maat wel de zomer door , of moet ik juist meer van maatje 62 inslaan? het is me eerste dus vandaar dat ik me dit af vroeg

groetjes

2. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    het ligt eraan hoe groot je kleintje is bij de geboorte.
    de een begint al in maatje 56 en mijn dochter begon in 44.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,090
    3,874
    113
    Ze heeft bij ons best lang met 56 gedaan, maar ik had maar een paar pakjes gehaald, heb nog zoveel gekregen van de kraamvisite. Sommige pakjes van maat 62 draagt ze nu nog, maar zijn wat aan de kleine kant. Maat 50 paste zo overigens na 2 weken al niet meer. Gelukkig had ik daar maar 1 pakje van gekregen.

4. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Noortje was 8 pond bij de geboorte en heeft een paar pakjes van 56 gehad, nu draagt ze 62 (weegt nu ruim 6 kilo). ik zou niet te veel inslaan. Je hebt zo door iemand bij laten halen als je te kort komt. Ik had 1 pakje (shirtje en broekje) en 2 luiterpakjes (met voetjes). Tegen mij zei de vk dat Noortje max 7 pond zou zijn bij haar geboorte. De laatste 3 weken van mijn zwangerschap heb ik voornamelijk op bed gelegen (ziekenhuis) en Noortje is toen flink gaan groeien. Ze kon 56 toen dus precies aan..

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ligt er idd helemaal aan hoe klein je baby is als ie geboren wordt. Hier hebben ook nog vlug maatje 44 moeten halen omdat ze verzoop in 50/56!

dus ik zou niet teveel gaan aanschaffen, het is idd zo bijgehaald als het nodig is!

6. sim

sim Niet meer actief

moeilijk te zeggen, het ligt er inderdaad helemaal aan hoe groot en zwaar je kindje is bij de geboorte en hoe snel ze groeit. mijn zoontje was ook 8 pond bij de geboorte en heeft zo'n twee week met 56 gedaan, ook niet zo gek lang met 62, met 68 deed hij langer.

7. hardloper

hardloper Niet meer actief

bij hebben ze nooit 50 gepast. rune deed 2 weken met maat 56. en tot 2 maanden met 62.
    maar ben jij groot, hoe groot was je vroeger? ik weet dat het niet alles hoeft te zeggen, maar meer houvast heb je nu niet. je kan vragen bij een extra scan of bij de vk of ze kunnen schatten, maar dan kunnen ze er ook erg naast zitten. (ik moest met de eerste rap naar het zh omdat ze te klein was. ze werd 8 pond, bij de tweede dachten ze ook te klein, maar met de eerste in het achterhoofd hoefde ik niet naar het zh, en die werd 9 pond....)
    eigenlijk is het handig om niet te veel te kopen, je krijgt ook veel, en je kan altijd iemand sturen als je fout zit in de maat. succes :D

8. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Hier maat 50 6 weken aangehad en maat 56 ook 6 weken. Zou zeker wel een paar pakjes maat 50 kopen. En in maat 56 weer iets meer. Maar je hebt zo bijgehaald hoor. En dan weet je ook meteen wat je kindje goed staat en wat je zelf leuk vindt bij hem/haar. Mijn ervaring is dat dat namelijk kan verschillen, met hoe je er tijdens de zwangerschap tegen aan kijkt.
    En het is ook wel bijzonder om papa na de bevalling voor zijn kind te laten shoppen.

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    maat 62 is wel groot hoor! mijn kindje was 3030 gram bij de geboorte een heeft een maand maat 50 gehad,en nu bij 3 maanden past hij maat 62.
    anders koop je 3 setjes van maat 50,en maat 56. kan je altijd nog bijhalen hoor! H&M is een tip,heeft hele comfortabele kleding!

10. simke

simke Bekend lid

Jan 23, 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Jesse was 8 pond en 54 cm. Hij heeft 8 maat 56 aangehad, 4 weken 62 en heeft nu 68 aan, maar daarvan zijn sommige dingen alweer te klein.

Groetjes Simke

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik denk dat dat echt heel verschillend is per kindje.
    Als ik jou was zou ik gewoon een paar pakjes 50/56 in huis halen, kun je altijd nog bijhalen mocht je het te weinig vinden. En als je kleintje geboren is en (erg) groot is, dan koop je later dus wat extra maat 62 bij.

Hier waren ze bij de geboorte resp. 2155 gram & 2045 gram, beide 47 cm. En ze hebben nu dus eerst een tijdje maat 44 aangehad, na een week of 3-4 maatje 50, en dat begint nu wat aan de kleine kant te worden, dus nu heb ik 56 gehaald. (wat nog erg ruim is).

12. augustus

augustus Niet meer actief

Hier heel even maat 50 aan gehad, al snel dus 56.
    En nu van shirtjes al 62! Zal dus niet teveel 50 kopen. En is het toch een :kleine" babay, dan zijn kleertjes erg snel gekocht.

13. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Ik zou ook niet teveel inslaan. Half juni begint ook ongeveer de opruiming, kun je dan beter kijken welke maat goed is en dan meteen met korting kopen!

Share This Page