Berg of gewoon schilfertjes?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Deb26, 4 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Hallo,

Ik zorg er altijd voor dat de shampoo goed uit mijn dochtertjes haar word gespoeld, juist om berg te voorkomen.
    Maar toch heeft ze allerlei schilfertjes op dr hoofd. Ik dacht meteen toch aan berg, maar ze zitten ook los in dr haar. Zijn t dan gewoon schilfertjes en dat ze n droge hoofdhuid heeft?
    Wat kan ik daartegen doen? Ze heeft best veel haar, waarmee en hoe kan ik dr hoofdje dan insmeren?
    Spul tegen berg heb ik al maar nog niet gebruikt.

Groetjes Debby

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.462
    113
    Ook met goed wassen kun je berg niet voorkomen hoor. Maar waarom probeer je niet eerst gewoon wassen met water ipv shampoo als je bang bent dat je niet alles eruit krijgt?

Ik geloof dat je ook gewoon wat watjes gedrenkt in olie erop kunt doen en dan kun je het gewoon weg'krabben'

3. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Ze spuugt soms nogal dus dan vind ik t wel zo fris om haar haartjes te wassen. Ik let er wel op dat ik het niet te veel doe en soms maak ik haar haar alleen maar nat.
    Ik heb van die anti berg pads dus zal het daar eens mee proberen.

Debby

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb Ruben zijn hoor nog nooit met shampo gewassen....gewoon met water en daarna insmeren met Zwitsal Vernix of Balneum.

Die pads...daar zijn de meningen over verdeeld geloof ik.

Gewoon lekker vet houden....dat hielp bij Ruben het aller beste...

5. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik heb er bij Jørre helemaal niets aan gedaan.
    Gewoon 1x in de week zn haartjes gewassen en er niets op gesmeerd

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ruben had trouwens geen berg...maar gewoon een droge huid. Gortdroog hoor....ging gewoon stuk.

7. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Ik denk dat ze toch een hele droge hoofdhuid heeft, vanochtend haar haar niet gewassen met shampoo. Alleen maar nat gemaakt en daarna haarlotion opgedaan. En toen zag ik 's middags stukken minder schilfers.
    Was bijna om de dag haar haar. Zal t eens minder doen, kijken of dat helpt.

Debby

Deel Deze Pagina