paar voedingsvraagjes

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by angela80, Feb 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    Hallo,ik heb de volgende vraag.
    ik ben sinds een week begonnen met een groentehapje,en ben bezig om mijn bv af te bouwen,dus ik vervang nu 1 voeding door een flesje opvolgmelk.
    maar ik zit nog steeds op 5 voedingen per dag.
    ik geef hem 2 keer bv,hij krijgt 2 keer afgekolfde melk in een flesje (ong. 230 cc),en een flesje opvolgmelk ( 180,6 schepjes)
    krijgt hij dan niet teveel?en kan ik nu hij groente krijgt meer tijd tussen 2 voedingen laten? zodat ik op 4 voedingen uitkom?

alvast bedankt

ps:hij heeft nu ook duidelijk last als hij gaat poepen,komt dat door de opvolgmelk,of groente?
    hij heeft verder geen krampjes

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Probeer inderdaad over te gaan op 4 voedingen. Dat hij last heeft van poepen kan van beide komen. Geef hem wat extra vocht zoals thee, water, diksap.

Ilja

3. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    dus hij krijgt niet teveel melk?,en kan ik dan tussen de voedingen wel meer dan 4 uren laten?want anders zou hij de laatste voeding rond 8 uur krijgen en dat is te vroeg voor hem,dan word hij s'nachts wakker.
    en moet ik dan thee o.i.d geven tijdens het groentenhapje ofzo?,en hoeveel ?

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou niet veel langer tijd dan 4 uur ertussen laten. En als je over gaat op 4 flessen dan geef je meestal de laatste fles / voeding rond de klok van 7 a 8 uur. Hoeveelheid melk is prima hoor.
    Diksap, thee / water kan je gewoon tussendoor aanbieden.

Ilja

5. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    oke,bedankt voor je antwoorden!

Share This Page