inenten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loesjes, 25 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wel of niet inenten

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Ik ben benieuwd of er nog meer stellen zijn die hun kind (voorlopig) nog niet laten inenten.
    WIJ hebben besloten Chiem (voorlopig) of misschien wel helemaal niet in te laten enten.
    Hier hebben we heel lang en goed over nagedacht en veel over ingelezen.
    IK ben dan ook alleen maar nieuwsgierig of mensen zijn die ook bewust voor niet enten kiezen.
    Ik ben niet uit op een discussie over waarom wel en niet. Ik ga ervan uit dat iedereen zijn keuze weloverwogen heeft gemaakt! Ben gewoon nieuwsgierig!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wij hebben ervoor gekozen om onze meiden wel te laten inenten.

Groet Kwebbel

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Heb nog geen kindjes, maar zou wel laten enten..

4. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ik heb allebei mn kids laten inenten en zal het bij deze net zo doen. Vind het persoonlijk een te groot risico, en dat neem ik niet met mn kinderen.

5. Niet meer actief

Ik heb as laten enten en zal dat zeker met de volgende ook doen. Wat is jou reden om het n iet te doen?

6. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    Zeker weten WEL laten inenten.

7. Niet meer actief

Ik zou het toch zeker wel doen, aangezien er tegenwoordig zoveel ziektes zijn en door die inentingen de ergste dingen voorkomen kunnen worden.
    Ik weet tis misschien niet leuk voor die kleine al die spuiten (moet er zelf ook niks van hebben) maar tis voor hem/haar eigen veiligheid/gezondheid.

8. Niet meer actief

Daar er nieuwe vaccins worden gebruikt hebben die kleintje nauwelijks last van de prikken. Dat scheelt ..

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou niet weten waarom ik mijn kleintje niet zou laten enten. Een paar jaar geleden was er weer een polio uitbraak. Het zal je maar gebeuren. Een gezond kind, dat daarna verlamd is.

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik ga mijn kleine wel laten enten.

11. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    Natuurlijk inenten....Maar wat kan een doordachte reden zijn om het niet te doen??? Mis ik een totaalbeeld?

12. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka krijgt al haar inentingen. Beter voorkomen (in de mate van het mogelijke) dan genezen.

13. Marije

Marije Actief lid

17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Hier ook lang er over nagedacht, gesprekkken gehad met artsen, maar uiteindelijk toch besloten voor wél inenten. Vond het een moeilijke beslissing, maar wilde hét risico niet nemen, al weet ik heel goed dat er aan wél inenten ook zeker risico's zitten.

14. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Tegenwoordig wordt bijna iedereen standaard geënt. De risico's van niet enten zijn mijns inziens vele malen groter dan de risico's van niet enten.

15. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Over de BMR ben ik nog niet ui, maar de DKTP hebben we wel gedaan vanwege polio. Dat risico willen we niet lopen.

Kinderziektes zijn volgens mij vaak juist goed voor een kind. En als hij op latere leeftijd bepaalde ziektes nog niet heeft gehad en dan wel voor ernstige complicaties kunnen zorgen, dan kan hij zich alsnog laten inenten.
    Ik ben ook pas een jaar voor mijn zwangerschap ingeënt tegen Rodehond.

16. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    Wat zijn tegenwoordig de risico's van WEL inenten???

17. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    iets kleiner dan de risico's van niet enten en zien of ze de ziektes oplopen.

Ik had het toevallig met mijn man erover afgelopen week en wist niet of ik t wel wilde doen. Ben nu aan t surfen geweest en doe het toch maar wel, inenten.

18. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Ik weet dat ik met dit onderwerp een discussie kan uitlokken Ik zal dan toch maar proberen uitleggen waarom wij nog niet inenten.
    In mijn werk (speciale zorg voor gehandicapten) is meerder malen aangetoond dat deze kinderen door het toedienen van ziektes via vaccinaties vaak nog een zwaardere handicap kregen omdat hun al zwakke lichaam niet in staat is geweest zich te verzetten tegen de inhoud (ziektemakers) van de prik.
    In verschillende vakbladen (o.a. wat artsen je niet vertellen !) worden de gevaren van vaccineren beschreven. Ik weet dat ook niet vaccineren risicos met zich meebrengt, maar er zijn m.i. ook andere manieren (alternatieve geneeswijze) om ziektes te behandelen.
    In heel veel landen (mijn zus woont in zo'n land) worden ouders zowel over de voor-, als nadelen van inenten geinformeerd. In nederland gebeurd dat niet/nauwelijks maar er zitten wel degelijk heel veel nadelen aan inenten. Veel kinderen worden ziek van de prik, soms pas maanden later, omdat hun lichaam niet in staat is geweest zich tegen de ziektemakers te verzetten en gezonde cellen op deze manier worden afgebroken. Epilepsie, concentratie-leerproblemen, verkouden, astma, exzeem enz......zijn (veelal) het gevolg van de prik ( dit verzin ik niet het staat in verschillende bladen omschreven, internet google is genoeg te vinden)
    Als een kind al gevoelig is (lichamelijk of geestelijk) is aangetoond dat vaccineren deze gevoeligheid nog meer kan versterken.
    Er zijn voor mij nog veel meer redenen om nog niet te vaccineren en gelukkig accepteerd het CB ons besluit. Het is best mogelijk dat ik zo rond de elfde maand van Chiem alsnog besluit om bijv. DTKP als nog te geven, maar met elf maanden is hij fysiek sterker om zich te verzetten tegen de prik dan zo'n klein teer mannetje van 8 weken. BMR slaan we waarschijnlijk over.
    Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, maar vaccineren is gelukkig niet meer vanzelfsprekend en volgens mij ben je geen slechte ouder als je het (nog) niet doet, alleen een hele bewuste......

19. malou

malou Actief lid

9 nov 2005
    241
    0
    0
    moeder!
    eindhoven
    Ik heb erg veel geinformeerd voor dat we ons kindje lieten inten. Je kan het ook uitstellen. Wij hebben het een half jaar uitgesteld en daar mee hem een prik bespaard. Ik ben zelf tegen eneten voor een half jaar. Een kindje is net op de wereld en er wordt al zo veel van het kindje gervraagd.
    Toen mijn zoon een half jaar was had hij wat bij te zetten en ik voelde met er 100% goed bij. Daarnaast ken ik ook gevallen waar mensen gehadicapt zijn geraakt door entingen. Er wordt weinig informatie over gegeven omdat het voor de overheid zogenaamd veilig is als iedereen ingeent is.
    IK ben ontzettend blij dat ik deze keuze heb gemaakt, maar iedereen moet het voor zich zelf uit zoeken. Maar oordeel niet te snel als ouders het niet doen of uitstellen er is echt wel over nagedacht hoor!

20. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Je kan er idd ook voor kiezen om later te laten enten. Wij willen dat bij ene volgende ook doen maar dan maar met 3 maanden verlaten.

Deel Deze Pagina