Dat is je baby 5 maanden dan kun je net zo goed een maandje wachetn en dan bespaar je je kindje een prik. Zo heb ik het gedaan. Maar je moet doen waar je natuurlijk goed bij voelt.
Ik ben in iedergeval blij dat ineneten tegenwoordig veel meer een recht is geworden dan een plicht. Vroeger werd er niet over nagedacht en gaven ouders gewoon de prik, tegenwoordig wordt er veel meer over gesproken en heb je een keuze. Ik zou heel graag willen dat iedereen ook goed weet waarom je wel inent. Het is idd niet niets om in een lijfje van 8 weken oud!!!! een prik te stoppen waar tegenwoordig 5 verschillende ziektemakers inzitten. Wij als volwassenen hebben sosm al moeite over 1 ziekte heen te komen en er goed van op te knappen, hoe moet zo'n kleintje zich dan over 5 ziektes heen knokken!!!!
Hier wel geprikt en we zijn begonnen met ruim 3 maanden. Eigenlijk nooit overnagedacht om het niet te doen.
Wij hebben bij Mike alle entingen laten doen en doen dat nu bij Lynn ook, zij krijgt momenteel ook de pneumokok enting erbij, en dat vind ik nu wel lastig, want omdat zij voor 1 april is geboren komt zij niet in aanmerking voor deze prik via t rijksvaccinatiesysteem, maar aangezien wij van 2 kanten uit (paps en Mike) veel last van de oren hebben kan de pneumokokvaccinatie voor Lynn misschien erg goed zijn. Maar het betekent voor nu wel dat zij om de 2 week een enting krijgt tot haar 5e maand Erg vervelend, maar ik heb al zoveel met Mike mee gemaakt qua ziek zijn, dat ik hoop Lynn dit te kunnen besparen!! Groetjes Carry
Astrid heeft nooit last gehad van de prikken of in ieder geval niet geuit. Sinds nu 2 jr of iets korter zijn de vaccins ook verbeterd en hebben de kids er ook niet zo'n last meer van.
Mijn ouders hebben dus al jaaaaren geleden zoveel mogelijk info opgezocht en met de ha besproken, die trouwens niet eens was met de beslissing niet tegen alle ziektes in te enten en uiteindelijk zijn we niet tegen alles ingeent. Ik vind het wel n moedige keuze van mijn ouders. Al met al heeft Giulian van de eerste prik niks gemerkt, niet gehuild en ook niet ziek geworden, wel een dagje wat suffer. Maar dat was wel fijn, went hij sliep nooit overdag en zo had ik 2 dgn wat meer rust, hihi. Ook nu de laatste prik, geen problemen ondervonden. De BMR komt in september.
Nou mijn kids hebben nooit ergens last van gehad, ja alleen de prik natuurlijk. En de vaccinaties zijn pas sinds dit jaar verbeterd hoor, daarvoor werd er met verouderde vaccinaties geprikt, daar kwamen de meeste bijwerkingen bij voor.
een kennis van mij heeft een vorm van autisme wat door haar homeopaat in verband wordt gebracht met een van de vaccinaties. Ik geloof dat het de DKTP was. Maar ik weet er het fijne niet meer van dus ik zal het eens opzoeken. verder heb ik er nog niet over nagedacht. Ik heb zelf wel alles gehad.
Lisa heeft alleen van de laatste prik (BMR) wat last gehad.. verder van geen enkele. Ook ons ventje laten we straks gewoon vaccineren.. zie geen reden om het niet te doen. (maar dat is dus idd ieder voor zich)
6 Juli krijgt Ewout zijn eerste prik en de rest krijgt hij ook gewoon Ik doe het zeker wel, het is niet eens in mij opgekomen om het niet te doen. Mijn nichtje heeft nekkramp gehad toen ze 3 jaar was. Ze is opgenomen in het ziekenhuis en heeft toen heel veel meegemaakt, ze was toen echt kantjeboord.... Gelukkig heeft ze nu nergens last van, ze is nu alweer 7 jaar. Ik ben daarom ook erg blij dat Ewout daarvoor nu ook word ingeent (hij is na 1 april geboren)
@ Strager, homeopathen brengen zo'n beetje alles in verband met vaccinaties, lijkt mij persoonlijk niet verstandig want het is naderhand echt koffiedik kijken. Zo kun je alles wel ergens aan toespelen, soms zijn dingen nu eenmaal zo niet alles valt te verklaren.
Weet wat het volgens mij is. Je kunt na het nooit aantonen dat een kind ziek is geworden van een prik, of deze link wordt nooit gelegd!!!! Maar veel kinderen (ik zie het dagelijks in mijn werk) worden pas na een aantal weken ziek (epilepsie, stuipen, MBD, ADHD, CARA enz) tengevolge van de prik. Alleen is het in het reguliere niet geaccepteerd om vaccinaties de "schuld "te geven. Het is achteraf moeilijker aan te tonen dat het geven van de prik de oorzaak is van ziektebeelden. Toch zijn er al veel verbanden gelegd het afgelopen deccenia. En toch zie je vaak een uitbraak van bijv. polio, mazzelen, nekkramp enz onder kinderen die ingeent zijn, dus ook is inenten geen vrij brief dat je de ziekte niet krijgt. Ik hoop gewoon dat mensen er goed over nadenken....welke keuze dan ook.
@mouchy, Als je inent tegen alles is het nog steeds niet uitgesloten dat je kindjegeen nekkramp kan krijgen. Mijn zus is helemaal ingeent en heeft dit toch gehad. (gelukkig goed afgelopen) ayla dat homeopaten alles enten gooien is echt niet wara hoor ik heb hele goede evaringen met ze.
Ik vind dat je jezelf nou nogal tegenspreekt. En daarnaast vind ik dit best gevaarlijke uitspraken. Hoewel ik ooksceptisch sta tegenover het helemaal-niet-schadelijk-verhaal vanuit de regering, vind ik het ook te ver gaan om CARA af te schuiven op de prik.
Dit heb ik niet gezegd, en ook ik heb goede ervaringen gehad met homeopaten, dus heb er wel ervaring mee.
Valentino is nu (bijna) 6maanden en heeft alle inëntingen gewoon gehad, en gelukkig geen nare bijwerkingen gehad... Ik vind dat iedereen zijn eigen beslissing hierin moet maken zolang het welzijn van het kind maar voorop staat.