paracetamol zetpillen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joyce26, 15 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hallo ik heb een vraag mijn oudste dochter (4) heeft van de ha antibiotica meegekregen vanwege oorontsteking verkoudheid hoesten.
    nu afgelopen nachthad de middelste (2) ineens koorts en begon ook behoorlijk te hoesten die heb ik dus een zetpil gegeven vanacht maar nu zit ik er een beetje mee met me jongste hij is net 2 weken en ben doodsbang dat hij ook ziek gaat worden is het verstandig dat ik zetpillen voor hem in huis haal voor de zekerheid hij is ookal wat knorrig aan het worden. en als ie koorts zou krijgen dan heb ik niks in huis omdat ik dus ook niet weet of ie al zetpillen zou mogen :(
    bedankt alvast joyce

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik zou zo'n kleintje nooit zonder advies van de ha een zetpilletje geven.
    Als hij toch ziek wordt en koorts krijgt de ha bellen niet zelf gaan dokteren. Zetpillen mogen eigenlijk pas vanaf 3 maanden.

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik zou even advies van de ha vragen. Ik heb ons meisje met 2 weken een keer een halve zetpil gegeven, maar wel op doktersadvies.

4. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    thanks en tuurlijk eerst de dokter bellen voordat ik wat zou geven dat is logisch maar bedoelde meer of het slim was om ze iedergeval in huis te hebben.
    mocht ie koorts krijgen dan bel ik eerst naar de hap voor advies tot nu toe is zn temp nog goed.
    bedankt joyce

5. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Joyce,
    misschien heb je die zetpillen sowieso straks nodig als hij prikjes krijgt. Dan heb je ze in elk geval in huis. Ik kreeg trouwens bij de drogist verteld dat het niet goed is halve zetpillen te geven en dat je zetpillen van 60mg bij de apotheek kunt krijgen.
    Sterkte met je zieke kids.

Had trouwens al een berichtje voor je achtergelaten op het grote gezinnen topic. Maar bij deze hier alsnog gefeliciteerd met Damian :whistle:

Groetjes, Melanie

6. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    hoihoi dank je wel nog voor de felicitatie haha kwas het topic kwijt maar dankzij me berichtgeschiedenis heb ik jullie weer terug gevonden :d
    en dat wist ik dus niet eens dat je ze ook van 60mg had maandag maar even langs de apotheek (zit bij de ha in de praktijk dus lekker makkenlijk)
    groetjes en thanks

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tot 3 maanden kan de lever de paracetamol nog niet goed afbreken, omdat de lever nog niet *uitgerijpt* is.
    Als je een zetpil wil geven dan de 60 mg of 120 mg door de lengte gesneden ( een halve dus).
    Het advies voor zelfzorg is dus eigenlijk met 3 maanden. Maar er zijn natuurlijk altijd uitzondering bijv. als een kindje slecht reageert op een prik dan kan 1 zetpilletje echt geen kwaad.
    Ik heb ze standaard in huis,maar nog niet gebruikt. Vaak kan het lichaam zelf een heleboel oplossen en is ingrijpen van buitenaf niet nodig.

8. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Jesper kreeg in het ziekenhuis direct toen hij geboren was een zetpil ingebracht. Dit omdat ij vermoeddelijk pijn in zijn hoofd zou hebben vanwege het feit dat hij er met brute kracht uit is getrokken met de pomp...4x maar liefst. De dag erna heeft hij ook nog 's morgens en 's avonds thuis een zetpil gekregen...60mg idd

9. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ik heb van het begin af aan (zelfs voordat hij geboren was dacht ik) zetpil in huis gehad. Idd 60 bij net geboren en nu 120 (mijn oudste kreeg heel vaak paracetomol, dus nu maar gelijk gehaald). En nu ik het thuis heb lijkt het dat ik het niet nodig heb (gelukkig maar, maar als het nodig is hoef ik tenminste niet naar de dienstdoende apotheek).
    Trouwens fijne van Amsterdam is wel dat je niet hoeft te zoeken. We hebben een standaard apotheek die dienst doet (ik denk voor geheel amsterdam-west), dus geen gezoek naar welke apotheek je moet.

Deel Deze Pagina