Inenting bekent!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door talithatje, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ze gaan er vanuit dat de ouders werken en daardoor eerder en vaker in contact kunnen komen met het virus. En omdat je een drager kan zijn van het virus en niet de symptomen hoeft te hebben raden ze de inenting aan. Zodat je antistofffen aan maakt wat de kans nog kleiner maakt dat je het kan krijgen. En daardoor ook je kleine.
    En ik denk dat kinderen het onder de 6 maanden niet krijgen omdat hun lichaampje nog aan zoveel dingen moet wennen en ook nog de gewone standaard vaccins krijgen. En daardoor misschien teveel vaccins binnen krijgen

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Tuurlijk snap ik nu ook wel dat het niet a la minute kan en dat de ene stad geen voorrang heeft op de andere...

Maar heeeeeee..... Die MG weten we al een tijdje van af he... En de voorbeelden die we hebben bestaan net zo lang...
    Ik vind dat er laks mee om gegaan wordt...

En waarom niet meteen iedereen inenten als er toch al voor 17 miljoen mensen klaar ligt.... Ik wil niet vervelend zijn hoor... Maar moeten er dan eerst nog maar een aantal slachtoffers vallen eer Appie Flink zegt... Oke... doe die groep dan ook maar!?????
    En als ze dan niet vallen opgelucht ademhalen en ze maar doorverkopen aan het buitenland wat de opzet al is???!!!???

Nou sorrie... maar het gaat mij de pet te boven..

Liever geld stoppen in bodemloze putten of het anders over de balk smijten dan je eigen volk beschermen...

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ja maar wat ik dan niet snap is dat je het virus alsnog via je handen en/of kleding kunt doorgeven. Ook als je zelf gevaccineerd bent. Oke, 100% zekerheid geeft het vaccin niet, maar als je iemand een hand schut die het virus bij zich draagt en jij bent gevaccineerd, dan kun je toch alsnog iemand besmetten die niet gevaccineerd is als je die bijvoorbeeld de hand schut?

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ja volgens mij ook Melloncollie... In de griepcampagne zeggen ze immers ook... hoesten en niezen in je elleboog... Handen vaak wassen... en niet met je handen aan ogen, neus en mond zitten...

Tja... Hoe je dan je kleine wilt beschermen van onder de 6 maand... In witte pakken gaan lopen vrees ik... met van die zuurstofmaskers op enzo ;)

5. melloncollie

Haha ja ik zie het al helemaal voor me.
    Maar lijkt me dus ook een belangrijk aandachtspunt, hygiëne. Dat komt helemaal goed hier!

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hier ook... maar dan nog kan je het niet uitbannen....

Ik zit daarom echt met smart op die enting te wachten...
    En ik wil em ook en voor mn dochtertje ook...

7. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Helemaal met je eens , er moeten hier in nl eerst slachtoffers vallen en dan gaan ze pas actie ondernemen , typisch nederlands .. het gezegde , beter voorkomen dan genezen gaat hier niet op !

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij zijn er over uit en wij doen het wel! Waarom wordt er door iedereen zo achterdochtig over gedaan? Ze gaan echt niet kindjes laten inenten als er ook maar enig risico zou zijn.

9. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Ik vind het een moeilijk beslissing. In het begin zei ik keihard nee, niet voor mezelf en niet voor mijn kind. Nu dacht ik voor mijn kind wel, maar voor mezelf niet. Wat blijkt nu zou ik mij moeten enten voor mijn dochtertje. Maar denken ze dat een kindje alleen maar thuis is ofzo? Mijn dochter gaat naar mijn ouders en naar het kinderdagverblijf toe. Wie verteld mij dat de leidsters zijn geent en de overige kindjes op het dagverblijf? Ze gaat mee naar de supermarkt etc... overal kan je het oplopen.

Nee ik ben er nog niet uit. Mede door het feit dat er jaarlijks mensen dood gaan aan de griep. Weet iemand hoeveel dat er jaarlijks zijn?

10. melloncollie

Nevermind, wou je vraag beantwoorden maar het klopte niet.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Maar geef eens goede redenen dan waarom je niet wilt inenten?

vooropgesteld ieder zijn eigenkeuze natuurlijk:)

12. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    We zaten op dit nieuws te wachten ja of nee. Vond nog moeilijk wat te doen, maar nu bekend is dat het mag, gaan we hem toch halen met die kleine, idd wat meerdere hier zeggen als die de m.griep krijgt en overlijd vergeef je je nooit meer. en kijk hoeveel mensen duizende nu al die prik hebben gehad. En nog niks gebeurd? Zal wel goed zitten ik ga morgen de HA er voor bellen. Suc allemaal en denk goed na wat jullie willen

13. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Zelf wil ik de prik wel en mijn man ook alleen al om het risico te verkleinen de MG over te brengen op onze dochter. Mijn schoonouders passen 1 keer per week een hele dag op mijn dochter en zijn pertinent tegen inenten, maar ik kan ook niet de hele winter (of zolang de griep nog duurt) zonder hun oppas. Lastige situatie dit.

14. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    ohhhh, ik vind het zo moeilijk he!

aan de ene kant denk ik, zoals zo velen: ja, die prik is er niet voor niks......en het advies ook niet.....

aan de andere kant denk ik: nee, want er is naar mijn idee te weinig bekend over de langere termijngevolgen. Bovendien: hoeveel gezonde mensen/kinderen overlijden er normaal gesproken aan de seizoensgriep?

de gevolgen van het beademen, dat wist ik niet..... dus als ik het goed begrijp: als je kind de griep krijgt, dan is er een kans dat hij ook een longontsteking krijgt, dat geeft weer kans dat ie in het ziekenhuis komt en mogelijk aan de beademing moet? En wat zijn dan de gevolgen van die beademing? daar weet ik niet zo veel van namelijk. Want kan me ook voorstellen dat een longontsteking bij kleintjes ook gevolgen kan hebben later?

Moeilijk he! Ik twijfel, zoals velen hier....

15. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar ik reageer toch even ;)

De reden waarom ik twijfel ligt hem in het feit dat je dan wel overal voor kan gaan inenten, volgend jaar is het namelijk de Japanse Griep dan weer de Spaanse griep. Wie weet wat we nog meer allemaal krijgen. Daarbij is er nog niks bekend over de langere termijn van deze prik.

Als ik mijn dochtertje echt zou kunnen beschermen in die zin dat zij geent zou worden en dus een minder erge variant zou oplopen zou ik het meteen doen, maar ik kan haar niet garanderen dat ze het niet krijgt. Zij wordt immers niet geent en de mensen waarmee ze in aanraking komt ook niet allemaal.

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik denk dat je hier een beetje kort door de bocht redeneert... ;) Ze hadden niet eerder de mogelijkheid om te enten omdat er nog geen vaccins waren. En omdat iedereen moet er 2 hebben, (binnen een bepaalde periode, volgens mij een maand) hadden ze er dus 38 miljoen nodig. De fabrikant kon gewoon niet aan die vraag voldoen, omdat wij niet het enige land zijn wat hiermee kampt. En het duurt ook gewoon lang om een vaccin te ontwikkelen, ze moeten met zoveel dingen rekening houden.

Stel nou dat de eerste partij aan 16 miljoen mensen geven en de fabrikant kan niet aan de vraag van de volgende partij voldoen, heb je al een probleem. Dat werkt de eerste enting niet naar behoren, ben je niet beschermd en word je nog ziek. Dan moet je iedereen eens horen. Ik denk dat het juist goed is dat ze de risico groepen eerst inenten.

Ik snap heel goed dat het eruit ziet als geldverspilling, (praat me er niet over, ik werk in de zorg, dat zegt genoeg ;) )maar dat is het echt niet... Ik ben van mening dat het juist allemaal heel vlot verloopt voor Nederlandse begrippen... ;) Het is echt een enorme logistieke operatie om alles op tijd op de juiste plek te krijgen.

Overigens neem ik zelf geen inenting en ik twijfel nog over de kinderen... Ik weet het nog niet...

17. 8samantha8

8samantha8 Bekend lid

13 apr 2007
    768
    0
    0
    stein
    ik vind het ook moeilijk
    ook omdat ze niet weten wat er op langere termijjn gebeurt
    in december gaan ze weer opnieuw onderzoek doen

ik snap wel dat mensen bang zijn hoor
    vooral voor de kids
    en erblijkt veel spul in te zitten die niet goed zijn voor je lichaam
    tenminsten dat is wat ik heb gehoord

ik vind het zelf dus moeilijk
    omdat mijn zoontje waarschijnlijk voor bepaalde dingen alergies is en hij exzeem heeft en dat een familie is van astma vind ik het nog moeilijk
    het cb weet er overgens nog niks van maar als ik hem joppie saus geeft word zijn hele mond rondom rood
    en een snooepje lakresal
    kreeg hij allemaal bultjes van

maarja hij zit op het kinderdagverblijf
    dus de risico is er

18. melloncollie

Veronderstel dat je het tegen mij hebt. ;)

In de persconferentie werd gezegd dat sterfte n.a.v. de MG in de leeftijdscategorie 0 tot 4 jaar zeer zeldzaam is. Het risico op sterfte is lager dan bij ouderen. Dit wordt internationaal als trend gezien. Sterfte wordt vooral gezien in de risicogroep.
    Daartegenover staat dat kinderen van 0 tot 2 jaar een aanzienlijk hoger risico lopen op ziekenhuisopname vanwege longontsteking. Mijns inziens is dit vooral bij kinderen die op een bepaalde manier al minder weerstand hebben.
    Mocht mijn dochter de MG krijgen, dan houd ik haar nauwlettend in de gaten en zal proberen zoveel mogelijk haar lichaam het werk zelf te laten doen. De kans op ziekenhuisopname en ernstige gevolgen n.a.v. beademing acht ik klein. Daarom kies ik ervoor om niet te enten.

De persconferentie is hier voor een deel terug te horen: NOSJOURNAAL - Klink: jonge kinderen inenten tegen griep

19. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Twijfel, twijfel...
    Mijn eerste ingeving was: nee... bang gemaakt door alle tegens en spookverhalen... ik weet niet wat voor gevolgen die inentingen hebben op de langere termijn. Het is toch een variant van het oude, betrouwbare griepvaccin, en niet dezelfde. Straks zal net die variatie op de langere termijn gevolgen voor de gezondheid hebben.... Denk aan de DES dochters van tig jaar geleden... Dat wil je toch niet op je geweten hebben??
    Dat opwegen tegen de kans dat mn zoontje EN de Mex. Gr krijgt EN ziek wordt EN in het ziekenhuis belandt EN aan de beademing moet EN hersenbeschadiging daardoor zal oplopen... Hoe groot is die kans?
    Hoe vaak is het voorgekomen dat er gezonde kinderen zijn gestorven aan de mex. griep?
    Anderzijds: ik zal het mezelf ook nooit vergeven als ik dat risico heb genomen en mn zoontje is een van die kindjes....
    We moeten nog het hele winterseizoen door en kan m niet binnenlaten... hij pikt nu al elk verkoudheidje van het KDV op...
    Door een inenting kan ik misschien erger voorkomen en bovendien helpt t de besmetting verder tegen te houden.
    Als de GGD hem gaat aanbieden neig ik toch naar een ja.
    Moeten we niet vertrouwen op iets wat wereldwijd is onderzocht en nationaal wordt ingezet??

20. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    als ik het goed begrijp kan ik dus wel geent worden... ik sta vooraan in de rij, als jayden ook geent zou kunnen worden weet ik nog niet wat ik zal doen. maar voor mezelf vind ik t niet zo erg als ik er ff ziek van wordt oid. alles om me mannetje gezond te houden.
    Maar ik kan de twijfels van de moeders met een kindje van ouder dan 6 mnd goed begrijpen hor je weet niet goed wat er in je kindje terrecht komt en wat de latere gevolgen ervan kunnen zijn.... moeilijk

Deel Deze Pagina