Inenting bekent!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by talithatje, Nov 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    #141 Frieda, Nov 17, 2009
    Last edited: Nov 17, 2009
    Ik heb de oproep zojuist binnen gekregen en woon dan wel in Drenthe, maar ik denk niet dat je 2 keer hoeft te komen met meerdere kinderen. Hier moet je naar een bepaalde locatie die bij je gemeente hoort en is het ingedeeld naar geboortedatum op welke datum en tijd je dan moet komen. Maar als je op die dag niet kunt, mag je ook naar een andere gemeente/locatie gaan op een andere dag en je kunt het tijdstip uitkiezen van 1 van je kinderen en kunt dan allemaal tegelijk geent worden.

2. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ik moet ook op 24 november en 15 december in de gemeente Borger-Odoorn. Maar als die dagen niet uitkomen mag je hier in Drenthe ook op een andere dag naar een andere gemeente/locatie.

Trouwens een prima gelegenheid om de Mexicaanse griep op te lopen met z'n allen massaal naar dezelfde locaties. :D

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    :( dat is raar?

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier gaat het op geb. datum

5. Rodi

Rodi Actief lid

Oct 20, 2009
    208
    0
    0
    Drenthe
    Gezellig Frieda! Ik kom ook uit de gemeente Borger-Odoorn, ik zal naar je zwaaien in de sporthal ;).

Groetjes.

6. Lin

Lin Actief lid

Mar 19, 2007
    243
    1
    18
    Bij ons gaat het op de maand waarin je geboren bent.
    Dus Eva is van december en we moeten van 16.30 tot 17.00uur.
    Gaan wij toch net die vrijdag een weekend weg.......

We hebben besloten om gewoon aan te sluiten bij de januari groep. Daarmee beginnen ze om 10.00uur te prikken.....
    Kunnen ze moeilijk weigeren lijkt mij.....toch????

7. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    Hier gaat het op postcode. Schijnt goed te werken. Mijn man neemt vrij 's middags. Heb zelf geen rijbewijs en met de bus wordt echt te ingewikkeld. Al had mijn man niet vrij kunnen krijgen had ik desnoods een taxi gebeld als er niemand anders was die ons had kunnen brengen.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,274
    113
    Female
    Brabant
    Hier gaat het op geboortedatum, als je 2 kinderen hebt mag je op 1 tijdstip komen. Als je op die dag echt niet kan mag je ook op een andere dag in een andere gemeente. Hoef je allemaal niet door te geven. Als je op geen enkele dag en in geen enkele gemeente hier in de buurt kan, moet je wel even bellen. Maar ze doen dus niet zo moeilijk. Eva mag volgende week donderdag tussen 17:30 en 18:00, komt wel goed uit voor ons, ik ben op donderdag altijd vrij en Eva slaapt van ongeveer 14 tot 17 uur.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,274
    113
    Female
    Brabant
    Kan je niet met een taxi gaan?
    Maar wel vaag dat ze zo moeilijk doen over een ander tijdstip.

10. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

Mar 5, 2008
    1,492
    0
    0
    heb vandaag ook een brief gekregen van GGD..
    hier gaat het op geboortedatum ..
    volgende week woensdag , 25-11 en 16-12 moet esmee heen om 14.15 uur.

11. Lin

Lin Actief lid

Mar 19, 2007
    243
    1
    18
    Las op de site van de GGD dat je wel op een ander tijdstip mag komen.
    Ben ik even opgelucht, komt het toch helemaal goed hier!!

12. Eline078

Eline078 Bekend lid

Dec 15, 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    pfff heb hem ook binnengehad die brief. na lang wikken en wegen ben ik er eindelijk uit. ik doe het niet. Laat hem niet inenten. maar moeilijke keus is het wel zeg.

13. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik laat mijn dochter niet inenten.

ik vind dat alles zo opgeblazen word, met een gewone griep sterven er ook rond de 200 mensen jaarlijks.

ze zit niet op een kdv, ik werk alleen , kom weinig mensen tegen (nouja in de stad)

ik zie niet echt waarom ik haar moet inenten

14. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Ik zou niets van de tijdstippen aantrekken en gewoon gaan wanneer het jou uitkomt. Ze zullen je toch niet naar huis sturen :)
    Denk de meeste mensen toch wel hun tijden aanhouden.

15. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    ik heb ook de oproep vandaag gehad, natuurlijk op mn werkdag en de dag dat ik geen auto tot mn beschikking heb. Hierbij staat wel dat je als je niet kan op een andere dag kan komen, denk dat ik dat maar doe.

Ik moet nu namelijk de 24e tussen 13.00 en 14.30 uur, dan slaapt Rick precies, dus dat is ook al niet handig.

Wij laten hem wel inenten, net werd ook weer op TV gezegd dat er vooral veel kindjes in het ziekenhuis terecht komen op de IC. En als er veel kinderen niet ingeënt worden is de capaciteit van de IC niet groot genoeg voor al die kleintjes, waardoor ze dus keuzes moeten maken om kinderen niet op de IC te leggen (en ze dus waarsch. komen te overlijden).

Ik ga het risico niet lopen..

16. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb ook de oproep binnen gekregen.
    Eerste prik is 26 November,vind het nog veel te lang duren,maar ja;),beter dat dan niets....(zoontje van 1,5 is erg verkouden en ik ben aan het stressen)

Mijn zusje kreeg vandaag ook 2 oproepen voor haar kindjes van 2 en 4 jaar oud,maar die hebben al een prik van de huisarts gehad omdat ze onder de risico groep vielen.

Dus 2 oproepen in de prullenbak!
    Kon ze ze maar doorschuiven naar mij,kon ik mijn dochters van 11 en 14 ook laten enten(geen risicogroep),maar helaas zo werkt het niet.
    Ergens klopt het niet.......zoveel mensen die weigeren....dan kunnen ze toch gewoon de mensen die wél een prik willen die geven.......

17. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

Jan 5, 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Heej meiden,

weet iemand dit. Mijn dochtertje is van 27 mei, dus komt nu niet in aanmerking voor een vaccinatie. Mijn vriend en ik gaan hem wel halen. Maar krijgt mijn dochter nog wel de vaccinatie op een later tijdstip? En zou je hier dan voor opgeroepen worden of moet je dit zelf regelen? Weten mama's van kindjes die nu 5 maanden zijn dit?

Dootje

18. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

@dootje: misschien kun je je huisarts of de GGD daarvoor bellen?
    tegen de tijd dat je kindje 6 maand is dan is de pandemie waarschijnlijk al op zijn retour namelijk.

19. Nou volgens mij ben ik de enige die nog geen oproep heeft gehad voor ons meisje... Of zijn er meer mama's??:(

20. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier de brief ook gehad. Het gaat hier op postcode.
    Na veel wikken en wegen laten we m'n dochter toch maar inenten...

En laat het nu net zijn dat wij bij de 2e prik een weekje op vakantie zijn. Op een ander tijdstip komen is niet mogelijk staat er in de brief, aangezien het grote aantal kinderen dat er hier in de gemeente gevaccineerd gaat worden (29.000). ;)

Ga toch maar even bellen, want om nou je vakantie ervoor af te breken is ook zo wat.

Share This Page