10 maanden en slapen in een caravan

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door She, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. She

She Lid

16 jan 2007
    49
    0
    0
    Eind jullie gaan wij 2 weken met de caravan weg van mijn schoonmoeder.
    Nou heeft deze caravan alleen een 2 persoonsbed.
    Wij willen ons zoontje niet in een campingbedje in de voortent zetten en binnen is daar geen plaats voor.

De enige optie is eigenlijk om hem bij ons in bed te laten slapen. Kan verder geen andere opties bedenken, maar misschien dat er vindingsrijke ouders zijn hier.

Mensen met ervaring?

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Je kan het op zich doen. en dan op een aankleed kussen zodat ie wel zelf een eigen plekj heeft. of een plank ergens tussen.

wij gaan ook in mei met de carvin. en ik en me man gaan in de voor tent. en me dochter heeft zo'n tent van deryan. en die gaat naast me vader op het bed aan de binnen kant. en me ma slaapt in het ander bed. tis een gedoe maar wel gezelig

3. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wij zaten ook met dat probleem en hadden ook geen idee hoe we dat moesten gaan doen.
    Maar mijn man heeft nu een soort bedje/verhoging van hout gemaakt boven ons voeteneind. Het matrasje uit haar eigen bed past daar precies in.

Alleen ik denk niet dat het de bedoeling is om in de caravan van je schoonouders te gaan klussen. ;)
    Je zou ook iets van een los element boven het voeteneind kunnen plaatsen (in de lengte) en dan daarbovenop zo'n Daryan travelcot (schrijf het niet goed) tentje. Is speciaal voor baby's en peuters.

4. wilma164

wilma164 Lid

18 feb 2009
    48
    0
    0
    Hoi,

Wij zijn afgelopen kerst ook voor het eerst met ons zoontje gaan camperen. Was even wennen maar we weten nu hoe we het moeten doen.

Hebben jullie een vast bed en een aparte zithoek? zo ja, wij hebben het als volgt gedaan.
    Stijn ging slapen in zijn campingbedje op het grote vast bed. Wij zaten dan nog in de zithoek. Als wij gingen slapen, tilde we hem met bedje en al naar de zithoek waar we de tafel omlaag hadden gezet en de kussen weg (dan heb je een vlakke bodem om het bedje stevig op te zetten) gehaald en sliep hij daar de rest van de nacht. Konden wij ook lekker slapen in ons eigen bed. Over 5 weken gaan we weer. Zie er nu al naar uit. Maar nu kunnen we 's avonds ook lekker in de voortent blijven zitten.

Veel plezier op vakantie

5. She

She Lid

16 jan 2007
    49
    0
    0
    Nee das nou juist ook het "probleem". Er is maar 1 bed en die kan je ombouwen tot zithoek zeg maar. Dus verder geen andere mogelijkheden en dus ook geen mogelijkheid om een campingbedje in de caravan te gebruiken zeg maar, want dat past gewoon niet.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou zelf in de voortent gaan slapen en dan het bedje in de zithoek.

Wij gaan over 2 maanden weer met de tent op vakantie. Vorig jaar ook gedaan, Eva sliep toen in de Deryan en ik ernaast. We hebben 2 aparte slaapgedeeltes een stukje uit elkaar en dat vind ik toch wat eng.... (iedereen kan zo de tent in komen natuurlijk). De Deryan gaan we nu niet meer doen, omdat Eva nu graag wil zitten en staan in bed als ze wakker is en zo een half uurtje lekker speelt, dus we nemen het gewone campingbed mee. Daar pas ik waarschijnlijk niet naast, dus dan ga ik in het open gedeelte van de tent slapen, even kijken of we een klamboe kunnen ophangen.

Bij ons in bed slapen (luchtbed) gaat het niet worden denk ik, ten eerste zal ze dan waarschijnlijk telkens er vanaf klimmen en als ze tussendoor wakker wordt en ze ziet ons, gaat ze waarschijnlijk ook niet meer slapen... Toen ze in de Deryan sliep en ze wakker werd, verstopte ik me in m'n slaapzak ;).

Deel Deze Pagina