inenting en koorts

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Daantje84, Jul 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantje84

Daantje84 Actief lid

Sep 25, 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Er zijn vaker topics geweest over het inenten en de koorts die onze kleintjes ervan kunnen krijgen, maar ik wil toch onze situatie even voorleggen.

Vanmiddag om half 5 heeft Lana haar 1e prikjes gehad, net om 10u, toen ik haar wakker maakt voor de voeding en een schone luier, had ze 38.3 graden, daarnaast was ze te moe om te drinken (lekker handig met t warme weer, gelukkig had ik haar de hele dag al elke fles 20cc extra water gedaan) en heeft ze maar zo'n 50cc gedronken.

We hebben nog geen zetpilletjes in huis, wat vinden jullie? Naar de nachtapotheek en zetpilletjes ophalen of even wachten tot morgen?
    Je hoort inmmers dat ze onder de 3 mnd geen koorts mogen hebben.

2. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik zou met 38.3 geen zetpilletje geven. Je kan natuurlijk altijd even overleggen met de huisartsenpost. Maar een klein beetje koorts hoort wel een beetje bij inenten. Als kinderen onder de 3 maanden geen koorts mogen hebben, dan zouden ze vast niet inenten. Als je je zorgen maakt, dan even bellen naar de huisartsenpost.

3. Daantje84

Daantje84 Actief lid

Sep 25, 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Heb net nog eens getempt, en de koorts is wel wat gestegen naar 38.6

4. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    Meid als je het niet vertrouwd gewoon de Ha bellen hoor! die kan je beter gerust stellen als wij ;)

5. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Zal toch maar even zetpillen gaan halen. Kan geen kwaad hoor, om die te geven. Je hebt van die hele kleintjes 60 mg en die mag jouw kindje hebben.

6. Daantje84

Daantje84 Actief lid

Sep 25, 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Heb vanacht geen zetpillen meer gehaald, heb Lana tegen 1u nog even wat laten drinken. Ze had wel niet veel gedronken, want ze was veel te moe, maar ze zag er goed uit, was niet aan het kreunen enzo, heb haar daarna lekker verder laten slapen. Vanmorgen om half 6 kwam ze weer (is ook niet gek dat ze vroeger kwam dan normaal, ze had 's avonds immers minder gedronken)
    Ze heeft de fles keurig leeggedronken (ik had maar even geen Nutriton toegevoegd, omdat ze dan aan het eind zo hard moet werken), getempt en toen had ze 37.6, net om half 11 weer getempt nadat ze lekker had gedronken, en opnieuw 37.6.
    Ga vandaag wel zetpillejtes halen, voor de volgende keer of als ze een keertje ziek word, dan heb ik ze in elk geval in huis.

7. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    Let er dan wel op dat je na een termijn van 6 uur weer een zetpil geeft, om een koortsstuip tegen te gaan...Ik zelf ben neit al te grote fan van een zetpil. Koort heeft een reden om iets het lichaam uit te werken, wanneer je dit gata onderdrukken duurt het vaak langer voordat "het"over is...

Fijn dat het met je kindje beter gaat!

8. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Ik merk dat het bij mij rust geeft als ik een limiet aan hou.

Zodra de koorts hier boven de 38.5 is als hij naar bed gaat geef ik hem een zetpilletje.

Groetjes Anita

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm niet vergeten dat koorts ook een functie heeft

dus zeker niet te snel paracetamolletjes gaan gebruiken :)

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

overigens.. als je 120mg zetpilletjes haalt kun je die gewoon in de lengte doorsnijden :)
    en die van 120mg kun je gewoon bij de drogist halen ook

11. Daantje84

Daantje84 Actief lid

Sep 25, 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Nee, zo denk ik er ook over! Maar ja, de eerste keer dat je kleintje koorts heeft, is toch altijd even aftasten, vooral omdat je veel leest dat je de eerste 3 maanden moet oppassen als ze hoger hebben dan 38 of 39 graden. Ben blij dat ik niet alsnog naar de nachtapotheek ben geweest, Lana heeft op eigen kracht ervoor gezorgt dat ze weer op normale temp kwam :)

Share This Page