doop

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kitana, Jul 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kitana

kitana Actief lid

Dec 12, 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hallo iedereen

ik heb een vraagje. ik weet dat je kindje meestal gedoopt wordt op een zondag. nu is mijn vraag. als je kindje gedoopt word op een zondag wanneer de papa moet werken. krijg de papa dan papieren voor wettelijk afwezig te zijn op zijn werk? of is dat niet voor een doop?

hopelijk krijg ik snel antwoord, oja ik woon wel in België dus hier kan het wel anders zijn dan in nederland

2. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

Feb 24, 2007
    530
    0
    0
    Ik heb geen idee. Maar het lijkt mij als de vader op het werk zegt dat zijn kind word gedoopt ze hem daarvoor wel vrij geven.

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Zoiets weet je toch ruim van te voren dus dat kan je toch bijtijds doorgeven?

Denk verder dat er wettelijk niet is vastgelegd dat er voor zoiets vrij moet worden gegeven... ook niet in België

4. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

Apr 21, 2007
    3,869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Ik sluit me aan bij zeeuwsmeisje. En als de papa echt moet werken... dan de doop maar verplaatsen. Ik weet niet hoe het bij jou is, maar hier moet de vader 'ja' zeggen bij de doop, om zo in te stemmen met de doop (en te beloven het kind op te voeden op christelijke wijze).

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    't lijkt me het handigst als je de doop in z'n vrije weekend houdt.

6. kitana

kitana Actief lid

Dec 12, 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    mijn dochter wordt gedoopt op 24 augustus hij is dan vrij dat weekend.

maar bij mijn broer zijn kindje gaat dat zo zijn. bij een geboorte, sterfgeval enz krijg je verlof. daarmee dat ik me dat afvroeg

Share This Page