Huilbaby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Latoya3Stars, 8 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Latoya3Stars

Latoya3Stars Fanatiek lid

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Hallo, mijn zoontje Levy is vandaag precies 5 weken...Hij doet het super, maar hij huilt wel erg veel..Vooral 's avonds, dan wil ik hem na de fles in bed doen en dan huilt ie...Ik kan hem sowieso niet in zijn bedje leggen als hij wakker is, want dan huilt ie ook..Dit is best frustrerend, want het is echt een volhoudertje en hij kan echt huilen/gillen/krijsen....Ben ik de enige of zijn er meer moeders met een zo'n huilbaby? En wat doen jullie er tegen?

2. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Onze zoon heeft de eerste maanden van zijn leven ook heel wat afgebruld. Ik weet niet wat voor voeding je geeft? Elian had hele erge last van krampjes en daarom zijn we naar lang zoeken uiteindelijk bij een voeding uitgekomen waar hij minder last van had en druppeltjes. Ik woon in Zweden dus ik kan je helaas niet helpen met wat voor voeding daar in NL goed tegen is... Maar het kunnen ook veel andere dingen zijn. Als hij veel blijft huilen kun je altijd even bij de huisarts of op CB terecht om na te vragen wat zij denken?

3. Latoya3Stars

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Thnx voor je reactie...Hij krijgt nu ook voeding tegen krampjes en we hebben ook druppeltjes voor krampjes..Helaas kun je daar verder niet veel tegen doen zei de arts van de cb vanmiddag...Heb hem vanmiddag helemaal ingewikkeld in een omslagdoek....Hij viel in mn armen in slaap en heb hem later in zijn eigen bedje gelegd in de omslagdoek..En hij slaapt nog steeds :) Dus dat ga ik vanavond ook proberen als hij weer gaat huilen....

4. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    ik zou hem niet te snel bestempelen als huilbaby.
    Een huilbaby huilt echt heel veel, anders moet je eens een dagboek bijhouden hoeveel hij huilt...

Olaf was de eerste weken ook erg onrustig, ben toen begonnen met inbakeren, en toen overgestapt op een puckababy. Dat was voor ons en voor Olaf super. Niet zo strak als in bakeren, maar wel geruststellend voor Olaf.

maar dan nog, veel baby's zijn 's avonds huilerig, hou hem nog lekker bij je als het niet lukt met in bed leggen, hij heeft echt nog heel veel veiligheid nodig van zijn mama. Kampjes zijn ook een oorzaak van huilen, maar op een gegeven moment herken je kramphuiltjes, zeker dan heeft hij jou warmte heel erg nodig, dat verlicht

succes!

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel was een huilbaby de eerste maanden van haar leven. Ze huilde zo'n 10 uur op een dag. We kwamen erachter dat ze last had van mijn melk en omdat de borstvoeding toch niet erg lekker liep zijn we over gestapt op pepti. Het ging toen als een stuk beter. Na een week of 6 zijn we gaan inbakeren op advies van het cb (ik vond het helemaal niks, het voelde niet goed zo'n ingewikkeld kind die geen kant op kon) en dat werkte heel goed. Merel werd een stuk rustiger en na een maand of 3 was het huilen zo goed als over. Ze is daarna over gestapt op het lachen en lacht nog steeds de hele dag en tegen iedereen.

Dat jou kindje niet wakker wil gaan slapen is niet vreemd hoor. Er zijn heel veel baby's die eerst aan de "grote boze wereld" moeten wennen. Laat je kindje lekker bij jou in slaap vallen en probeer dan in bed te leggen. Is lekker veilig inslapen....misschien werkt dat. Wij wiegden Merel altijd tot ze in slaap viel en dan sliep ze een hele tijd door.

6. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    Belgiƫ
    Ian is ook tot 7 weken bestempeld als "huilbaby"
    Na 7 weken is hij opgenomen in het ziekenhuis omdat hij niet meer bijkwam.
    Bleek dat hij reflux had en een onrijpe slokdarm... (logisch dus dat hij zoveel huilde, had gewoon veel pijn)

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae huilde in de eerste weken ook veel s avonds, tot begin van de nacht toe, ze was gewoon wakker en ging niet slapen. We bleven met haar lopen en als ze dan sliep en je legde haar na een minuut of 10 in bed, was ze klaarwakker en begon het weer van voor af aan. Tot ze eindelijk om 3 uur snachts in slaap viel en uiteindelijk bleef slapen. En dat werd ineens steeds vroeger. Nu slaapt ze meestal rond half 10 , de uren ervoor wordt er nog best wat gehuild hier hoor, niet iedere dag, maar wel vaak lopen we dus heel wat rondjes in de huiskamer met haar op de arm. Maar ze slaapt nu wel door tot half 7 ! Ik hoop dat het bij jullie ook gauw beter gaat! Een half uur een schreeuwende baby op je arm lijkt voor je gevoel al snel uren! Tenminste, dat is mijn ervaring, zeker als je alleen bent omdat je partner er even niet is (avondje sporten ofzo) .

8. Latoya3Stars

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Thnx meiden voor jullie reacties...Athina, ik zie mezelf gewoon in jou hahaha..Ik herken jouw verhaal zo goed, bij ons gaat het dus ook precies hetzelfde...Mijn vriend traint (voetbal) dinsdags en donderdags en zondags heeft ie een wedstrijd, nou en als ons ventje dan weer zo'n erge huilbui heeft, dan lijken de minuten wel uren! Maar goed, ik hoop voor ons dat dat huilen snel minder wordt...Een badje helpt trouwens ook bij ons..:) Hij slaapt na de fles van 20.15 ongeveer als een roos..moet hem dan wel wakker maken voor de laatste voeding....en dan slaapt ie helaas nog niet door, vaak wordt ie tegen half 5/5 uur wakker..dan slaapt ie tot een uur of 9 en dan laat ik m lekker bij mij in bed en slaapt dan zo door tot een uur of 12...Smiddags is ie als we niet weggaan gewoon wakker...dan kan die dus ook vaak huilen :confused: maar goed, het zal er allemaal wel bij horen en hopelijk gaat t wel weer over...daar gaan we maar vanuit toch :)

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

kleine tip tegen de krampjes...

je houdt je arm zoals je normaal je baby vasthoud als hij in je arm ligt.
    enkel... met een practisch verschil.
    namelijk op de buik.
    hoofdje aan de kant van je elleboog en de muis van je hand tegen zijn buikje

door de druk worden de krampjes minder

werkt super!
    enige nadeel is dat je op een gegeven moment wel een lam armpje krijgt
    maar als dat de enige manier is om hem stll te krijgen dan doe je dat me talle liefde :)

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Sverre huilde de eerste 3 maanden ook veel 's avonds; ook krampjes. Met 3 maanden was het van de ene op de andere dag over. Dus er is nog hoop. ;)

Tegen krampjes gingen wij 'fietsen' met Sverre; hij lag dan op onze knieen als wij op de bank zaten. Dan gingen we met de beentjes fietsen. Af en toe drukten we beide beentjes naar zijn hoofdje. Ik zong er liedjes bij, en het hielp echt! Het gas in zijn darmpjes kwam in ieder geval goed los. ;) ;)

Heel veel sterkte, ik weet hoe slopend en naar het is als je baby huilt en je alles hebt geprobeerd en het niet lijkt te helpen...!

11. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Heel herkenbaar. Inge huilde met 5 weken ook heel erg en wilde bijna niet slapen. ik was soms tot 2 uur 's nachts met haar aan het voeden, lopen en wiegen om haar in slaap te krijgen en dan werd ze om 5 uur al weer wakker. Dat sloopt je. Wij zijn toen op advies van het CB gaan inbakeren. Het ziet er niet uit en het lijkt heel erg zielig maar Inge sliep daardoor wel heel goed. Zowel overdag, 's avonds als 's nachts. Het huiluurtje aan het begin van de avond bleef maar dat konden we nu veel beter hebben dan toen omdat ze de rest van de dag alleen maar vrolijk was en zonder huilen lekker ging slapen. Na 3 maanden zijn we met inbakeren gestopt, omdat ze overdag op het KDV toch niet ingebakerd mocht slapen, en nu slaapt ze gewoon als een roosje in een Hema slaapzakje.

Dus overleg eens met het CB. Wacht niet tot je volgende afspraak maar bel gewoon op (want anders wordt je zelf oververmoeid en dat merkt je kindje ook) en heb het eens over de voeding en over eventueel inbakeren of de bakerzak (iets losser dan inbakeren maar helpt ook goed)
    Succes!

Deel Deze Pagina