inenting mexicaanse griep en behandeling...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door yippieajee, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Het rare is dat toen ik het ziekenhuis belde het totaal geen probleem was.
    Heb er zelf voor gekozen om hem niet te nemen inderdaad. Ik zou hem ook via mijn werk krijgen.
    Dat zou dan in nov zijn en eind nov hoop ik met iui te kunnen beginnen.

Maar als ik het zo hier en daar hoor is daar dus erg veel tegenstrijdigheid over.

2. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.112
    627
    113
    Over de 'gewone' griepprik staat op de site van het RIVM het volgende (RIVM - Veelgestelde vragen#):
    Ik ben zwanger, mag ik dan de jaarlijkse griepprik krijgen?
    Ja, dat mag. Er zijn geen schadelijke effecten bekend van de jaarlijkse griepprik voor het ongeboren kind. Bent u zwanger en overweegt u de vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A (H1N1) te halen? Kijk dan hier voor meer informatie. Naar boven

Er wordt daar dus niet gesproken (zoals bij vaccinatie Mex. griep) over een verschil tussen de 1e 3 maanden van een zwangerschap en de maanden daarna. Lijkt mij dus op geen enkel moment in een zwangerschap een probleem, ook niet bij het ontstaan ervan.

Vanmorgen bij ons in het ziekenhuis (LUMC, Leiden) zeiden ze dat ook zij de informatie van het RIVM aanhouden en dat ik gewoon de jaarlijkse griepprik kan gaan halen.

3. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ja, ik wegens astma o.a. De prik voor de "gewone" griep heb ik inmiddels gehad en ik denk dat ik de prik voor de Mexicaanse griep ook ga halen. De risico's van griep zijn best groot, ik heb al eerder een longontsteking gehad na griep. Bovendien is de inenting gebaseerd op de gewone griepprik en die mag wel; ik denk dat men het advies ook deels voor alle zekerheid geeft, terwijl de kans op problemen tgv de inenting niet zo groot is. Ik ga wel ook gewoon door met behandelen, ik ga niet wachten. Mocht de fertiliteitsarts toch adviseren de prik niet te halen, dan doe ik het toch maar niet.

4. Loe

Loe Niet meer actief

Mijn huisarts zei vandaag ook 'jaarlijkse griepprik is geen probleem', ik ga voor de zekerheid zaterdag testen als ik dan niet zwanger test (dpo 10) dan haal ik hem. Dat ik de mexicaanse niet ging halen, had ze begrip voor. Ze ging er ook vanuit dat die griep niet zo'n 'vaart' loopt. De mexicaanse haal ik dus niet, omdat ik niet mijn kinderwens uit wil stellen. En ik ben een risicopatient, hartritmestoornissen en astma.

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ik heb de gewone griepprik inmiddels ook al gehaald, maar ga die mexicaanse niet halen, heb er heel goed over nagedacht
    maar als ik deze ronde niet zwanger raak, dan krijg ik de volgende ronde een hsg (november) en daarna begin ik met hormooninjecties, dat zou dan in december zijn, dat zou ik dan allemaal moeten uitstellen tot maart als ik die mex. griepprikken ga halen

oh ja, ik heb dus ook astma

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb Cara, maar ik haal de Mexicaanse Griepprik ook niet.

Zit midden in IUI-behandelingen. Ik zou dan zo'n 3 maanden moeten stoppen met zwanger worden.

Bovendien weet niemand wat de risico's van dat vaccin op langere termijn zijn.

De gewone griepprik haal ik overigens wel.

7. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    op de site van het ministerie staat inderdaad zag ik net dat je het niet mag in de eerste 3 maanden van de zwangerschap en dat je inderdaad 8 weken niet zwanger mag worden.

En dit is een overheidssite van het ministerie van volksgezondheid.
    Dus ben blij dat ik het niet gedaan heb.

Gewone griepprik mag wel.

8. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ik begin nu weer te twijfelen, nadat ik het vorige week net heb gevraagd aan de gyn.
    Zij zei dat ik de mex. griepprik wel kon halen als ik niet zwanger ben en hem dan moest halen zodra ik ongesteld ben.
    De huisarts zei hetzelfde.
    Bij mij wordt de inenting gegeven omdat ik astma heb.

9. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
  10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    ik weet niet beter dat je de prik niet mag als je met kinderwens bezig bent
    ik ben zelf nooit ziek alleen als ik dat soort prikken heb gehad dus ik hoef hem niet

ik heb ook nog geen op roep gehad

11. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ik heb net toch nog even gebeld naar de huisarts en die had gister nieuwe informatie gekregen.
    Als je een kinderwens hebt, moet je je niet laten inenten tegen de mex.griep, dus ik laat mij toch niet inenten.

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zie hier:
    Waarom krijgen niet alle zwangere vrouwen een vaccin?

Antwoord Zwangere vrouwen die in de eerste dertien weken van hun zwangerschap zijn krijgen geen vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A aangeboden. Vaccinatie in de eerste dertien weken wordt ontraden, omdat dan nog niet alle risico’s voor de vrucht kunnen worden uitgesloten. Alle zwangeren die dertien weken of langer zwanger zijn krijgen wel vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A aangeboden.

Bron: RIVM

Lees verder dit:
    Geen prik
    Over het eerste trimester van de zwangerschap is nog niet voldoende bekend of het vaccin veilig is voor het ongeboren kind. Daarom mogen de volgende vrouwen de vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A niet hebben:
    Vrouwen die op het moment van de vaccinatie in het eerste trimester zijn van hun zwangerschap;
    Vrouwen die niet weten of zij wel of niet zwanger zijn;
    Vrouwen die binnen 2 maanden zwanger willen worden. Willen zij toch gevaccineerd worden, dan wordt aangeraden even niet zwanger te worden.
    Bron: Grieppandemie.nl / Informatie voor... / Zwangere vrouwen / Vaccin

Deel Deze Pagina