Hallo meiden, Ik ben op 7 december bevallen van onze tweeling na een zwangerschapsduur van 36 weken...opzich voor een tweeling netjes. Kyara was de eerste en woog 2600gr en 43 cm Thirza de tweede en woog 2635gr en 44cm. Nu zijn ze 2 weken thuis en krijgen beide flesvoeding wat ik me af vraag is of het ook erg is dat ze over hun hoeveelheid voeding zitten per dag. Wij beiden de meiden flesjes van 100cc aan en sosm gaat het op maar soms ook niet. Met name Thirza is een goede drinker die krijgt het dan ook vaak wel op. De meiden zitten beide elke dag over hun hoeveelheid heen wat ze volgens hun gewicht mogen hebben. Ze zijn morgen 3 weekjes oud. Vorige week vrijdag zijn ze gewogen en was Kyara 2580 en Thirza 2740. Het zou dus inhouden dat Kyara op een dag 375cc mag hebben en Thirza 405cc. Maar ze zitten er gewoon eigenlijk altijd over heen. SOms zit Thirza zelfs op 500cc of er over heen em Kyara begint ook al aardig in de buurt van de 500cc te komen. Is dit nou erg? Als ik minder ga geven merk ik gewoon dat ze er niet genoeg aan hebben Pfff het kan me zo onzeker maken. De meiden komen om de 4 uurtjes voor de voeding. Morgen worden de meiden weer gewogen dus ben ook wel benieuwd naar hun gewicht nu......
Allereerst gefeliciteerd met je meiden Wat betreft voeding: ik denk wel dat je in de buurt van de hoeveelheid moet blijven (een kind mag maar een bepaald aantal ml per etmaal drinken), maar de verpakking geeft vooral richtlijnen. Dus ik zou het consultatiebureau laten wegen en vragen wat je specifiek aan je meiden mag geven - misschien wel forte voeding, of gewoon al net zoveel als je doet. Ze doen het goed in elk geval
Ik zal idd morgen even navragen of het allemaal wel goed is op deze manier.... Als je BV geeft weet je toch ook niet exact wat je kindje drinkt? dan kan hij/zij ook veel meer dan zijn hoeveelheid drinken....dus misschien is het toch wel goed? Pffff zulke dingen wat betreft de voeding maken me nogal wat onzeker.
Ik heb er vanmiddag over gebeld met cb. Ze vonden het goed dat ik inplaats van 75ml 100ml gaf. En ik moest zelfs naar 110 of 120. En als het lukte ook al naar 5 voedingen maar dat zie ik nog niet gebeuren.
nou ik zal morgen ook nog even vragen...... Pfff die voeding zit toch ingewikkelder in elkaar dan ik dacht Tja ik wil de meiden ook niet ''overvoeden'' Maar als ik nou BV had gegeven kan ik het helemaal niet controleren.
Met bv kunnen ze niet te veel drinken, en met kv kan dat wel. Omdat het dus bewerkte voeding is. Mocht je echt merken dat ze "veel" willen blijven eten dan kan je overstappen op een ander soort die beter vult. (Forte geloof ik dat het van nutrilon heet, maar weet het niet zeker)
Nou het CB is geweest en de meiden zijn gewogen. De meiden waren lekker gegroeid Kyara is nu 2840gr en Thirza is 3020gr dus dat gaat allemaal goed Wat betreft de voeding doen we het wel goed en kunnen we voorlopig zo blijven doorgaan..GElukkig maar al mijn onzekerhied is een stuk minder nu. Baby's geven zelf wel aan wat ze kunnen drinken en dat doen onze meiden ook goed. Er was verer geen reden om onzeker te zijn want het gaat allemaal prima en natuurlijk groeien ze goed wat ook erg belangrijk is! Hier dus weer een gerust gestelde moeder