Ik heb hier ooit eerder een topic over gestart, maar kan 'm niet meer vinden. Ik heb ontzettend problemen om de billetjes van mijn dochter af te vegen na het plassen. Voor mijn gevoel kom ik er helemaal niet goed bij. Laten jullie je kindjes eerst gaan staan na het plassen, of veeg je af als ze nog op het toilet zitten? Op het toilet kan ik er dan alleen 'achterlangs' bij zeg maar...Als ik haar eerst laat staan drupt er nog wel eens wat, en dat vind ik best heel vies. En vegen jullie dan richting rug of richting buik (als je begrijpt wat ik bedoel..) Ik heb gewoon het gevoel dat ik het helemaal niet goed doe! Graag jullie advies en vooral uitleg aan deze ms. wat klungelige moeder!
mijn dochter is nog niet zo ver maar als ze op de wc zit om te oefenen veeg ik ook der kontje af iig van voor naar achter(naar de rug toe) en laat haar van de wc afkomen en moet ze bukken met der beentjes wijd dan kan ik het er beste bij
Jammer, maar behalve de reactie van Marline valt er nog niet veel mee te lezen..... Ik hoop toch nog dat er mensen zijn die ons kunnen helpen!
de eigen plasser kunnen ze toch zelf wel afvegen? hier heb ik daar nooit bij geholpen, ze 'hupte' zelf van de wc af en pakte zelf een stukje papier waarmee ze haar plasser veegde.
Ik hoop nog steeds dat er meer mensen zijn die hun 'toilet-ervaringen' willen delen met deze onwetende klungelige mams
heeii Ik liet ze altijd ( na t plassen) gewoon zitten,met de beentjes wat wijder.... hupsakee met een proppie papier erlangs ( voorlangs dus en dan van achter naar voren) en klaar Na het poepie doen liet in ze (ja heb ook nog 2 stiefkids waarvan de oudste toen net 4 was) in het begin altijd de handjes op de voetjes zetten en dan kan je de billetjes vegen ... als ze het zelf gaan doen gewoon vetelen dat ze achterlangs tussen de billetjes moeten poetsen en als t papietje vies is,dan ze dan nieuwe moeten pakken ,iedere x opnieuw tot ie schoon blijft! OK 't geeft wel eens een vies broekje of t kost je een halve toiletrolmaar achja.... t heeft zn charmes wel Hopelijk heb je er wat aan! liefs Nona