Inenting zoon bijna 4 jaar

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by helma85, Mar 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. helma85

helma85 Bekend lid

Dec 3, 2013
    683
    43
    28
    Mn zoon wordt in mei 4 jaar, morgen krijgt hij inentingen voor dktp geloof ik en krijgt hij een oogtest. Nu is mijn vraag wat voor reacties de inentingen hadden bij jullie kind toen hij/zij die inentingen kreeg op die leeftijd.
    Ik heb nog niet tegen hem gezegd dat hij een prik gaat krijgen. Dit wou ik morgenochtend doen.

2. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

Nov 5, 2015
    1,671
    831
    113
    Female
    Mijn dochter heeft hem deze week gehad. Haar arm werd rood, hard pijnlijk en zeker anderhalf keer zo dik. Maar dat is een zeldzaam heftige bijwerking zei de verpleegkundige.

3. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

Jul 16, 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Hier geen reactie.

4. Rombely

Rombely Niet meer actief

Helemaal geen reactie. Ook de prik zelf deed geen pijn.

5. Nobely

Nobely Actief lid

Nov 13, 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb hem zelf 2 jaar geleden weer gehad voor vakantie, ik had er veel last van. Spierpijn en inderdaad een warme en harde spier.

6. februari2012

februari2012 Bekend lid

Oct 31, 2012
    689
    394
    63
    Hier dezelfde avond niet lekker, koortsig en hangerig. De volgende dag was het over. En spierpijn in zijn arm, dat duurde wel een paar dagen.

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,469
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier geen reactie.
    Onze dochter begon echt te vechten omdat ze niet wilde. Maar toen de spuit was gezet keer ze verbaasd naar haar arm en zei: 'die deed helemaal geen pijn!'.
    En stoer dat ze zich daarna voelde! Hahaha

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier een beetje rood, warm en dik op de plek van de prik, verder geen last ervan gehad. Ze vond de prik zelf ook totaal niet eng, keek gewoon naar hoe dat naaldje in haar arm ging, daarna pleister erop, klaar. Ik had toch enige weerstand verwacht!

9. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Onze oudste zoon is bepaald geen held met 'medische' kwesties. We hebben hem niet te lang van te voren verteld dat hij een prik zou krijgen, dan zou hij zich er de hele tijd druk om hebben gemaakt. Dus we hebben het 1 dag van tevoren verteld.

Hij mocht zelf van huis een pleister meenemen (Dora).

Hij moest wel huilen toen de prik gezet werd, maar toen ik een uur later vroeg of hij nog last van z'n arm had, keek hij naar de verkeerde arm en zei dat het wel ging ;)

10. arien

arien Lid

Oct 23, 2012
    11
    0
    0
    Mijn zoon had precies hetzelfde. Heeft veel last van zijn arm gehad. En voordat het rode en dikke weg was waren we echt wel een aantal dagen verder.

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,935
    3,946
    113
    Mijn dochter had vanmorgen gemoeten, maar helaas ligt ze ziek op de bank dus ik heb afgebeld.
    Ik denk dat je dezelfde bijwerkingen kunt verwachten als bij de vorige keren DKTP..
    Ik heb het al wel verteld dat ze ook een prik ging krijgen. "Maar dat doet toch zeer?" zei ze toen. Ja zei ik, dat kan. Maar dat is maar heel even.
    Verder maak ik het niet te groot. Heb verteld dat ze haar gaan wegen en meten en dat ze naar haar ogen gaan kijken. En een prik dus.
    Nu mogen we in mei, ben benieuwd.

12. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter heeft em vanochtend gehad. Ze wist het eigenlijk al een paar weken. Sinds we de afspraak kregen.
    Ze vond het eigenlijk prima. Het deed geen pijn zei ze. Ze keek ook gewoon naar de prik. Ze klaagt nu wat over pijn in haar arm en ligt nu lekker op de bank een filmpje te kijken.

13. helma85

helma85 Bekend lid

Dec 3, 2013
    683
    43
    28
    Gisteren prik gehad, op moment van zetten even huilen. Had gehele dag last van zn arm, maar vandaag hem er niet over gehoord. Het valt tot nu toe erg mee gelukkig

14. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

Nov 5, 2015
    1,671
    831
    113
    Female
    Heb je die bijwerking gemeld? Cb vroeg ons het hier te melden Lareb - Home

Wij zijn nu een week verder en je ziet het nog steeds een klein beetje.

15. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

Nov 5, 2015
    1,671
    831
    113
    Female
    De andere prikken had mijn dochter geen last maar de 4 jaars prik had ze ineens wel een heftige reactie.

16. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Helaas is dat juist niet zeldzaam.
    Op de groep vaccin vrij staan een hoop foto's van kinderen met een hele rode opgezwollen arm.
    En hebben er zeker een tijd kast van gehad.

Zo ook mijn meisje toen van 1 die ze In gaar arm kreeg.

De 4 jaar prik heeft zij niet gekregen omdat ze na elke vaccinatie kantje boord heeft gelegen :(

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier niets van gemerkt. Van tevoren ook niets over gezegd, het was gewoon een prikje en klaar. Bij mij hebben ze allebei geen kik gegeven, ze waren al lang blij met de mooie pleister die erop volgde.

18. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Bij ons hebben alle 3 kinderen het minste last gehad van die laatste prik. En dat hoorde ik eigenlijk van iedereen in de omgeving.
    Zelfs het zetten van de prik voelden ze amper, ik had een drama verwacht omdat het kind groter is, maar het was even au! en klaar.

Share This Page