Schuldgevoel krijgen van fysio ..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xMelissssssa, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Ons dochtertje is hypermobiel en de fysio komt dus elke 2 weken ivm het langdurig duren van haar grote moteriek. Sinds een paar weken kan ze zelfstandig zitten, tijgerd ze vrolijk door de kamer heen en is het het vrolijkste meisje ter wereld!

Als de fysio komt moeten we laten zien wat we geoefend hebben
    Op het moment dus de overgang tot kruipen en het zelfstandig zitten en vanuit buik dus gaan zitten. Laten staan en lopen was ze nog te instabiel voor (terwijl ze het heerlijk vind lekker te gluren tegen de leuning van de bank)

Afgelopen week lieten we zien dat ze zelfstandig kon zitten en we waren zo trots!! Worden we weggezet met het antwoord: ja maar ze hangt nog teveel naar voren dit dat .. (halloo ze kan het net .. oefening baart kunst?)

Het oefenen dat ze zelf op der billen gaat zitten vindt ik zelf gewoon heel lastig .. het lukt me niet goed .. wordt er gezegd ja dan oefen je te weining .. (hang elke minuut van de dag met het kind in mn hand ..)

Wat het kruipen betreft, ze vind het allemaal wel best heb ik het idee .. kan der moeilijk gaan helpen op dat gebied, vooruit komt ze en als ze iets vast heeft gaan die knieen wel onder der lichaam maar vooruit bewegen doet ze nog niet.

Steeds zulke antwoorden zorgt voor een ongelukkige mama omdat dit ons eerste kindje is en ik niks kan afkijken van een broertje of zusje .. kindjes om ons heen gaan zo snel, doen allea perfect en hebben geen hulp nodig ..

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Misschien kun je het aangeven aan de fysio, dat je het niet leuk vind hoe er iedere keer gereageerd wordt, dat je snapt dat ze er nog lang niet is, en dat jullie zeker werken aan haar ontwikkeling, maar dat je het fijner vind om ook eens positieve dingen te horen. Als dit niet verbeterd na het gesprek, dan kun je kijken of er misschien een andere fysio voor jullie beter geschikt is.
    Het is niet leuk om steeds kritiek te krijgen toch! je probeert het goed te doen, ze boekt vooruitgang, leert nieuwe dingen.

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Aah irritant.. Ik zou t ook bespreken. Ze is er om tips te geven, niet om je onzeker te maken.
    Ooh en joh, die meid loopt als ze 18 is net zo hard als de rest hoor.... Niet op t gemiddelde en omgeving letten, zolang ze maar vooruit gaat! Ik hen zelfs verhalen gehoord over kindjes die nooit gingen kruipen en ineens naasr hun moeder stonden 😁

4. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Oh wat vervelend zeg!!
    Ik zou het ook uitspreken richting de fysio en als dit niet verbetert lekker op zoek gaan naar een ander.
    Daarbij, het komt echt wel goed, ze ontwikkelen nou eenmaal allemaal in hun eigen tempo.
    Trek je er niet teveel van aan hoor!

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Zowel mijn eerste als tweede gingen pas zelf zitten en kruipen na hun eerste verjaardag. En ze lopen en rennen nu echt gewoon als een 7- en 5- jarige ;)

De jongste doet ook nog helemaal niets, ja liggen :p ik kreeg van de week al de vraag: kruipt ze al? nou... :D

Niet te veel zorgen maken, zolang ze zich ontwikkelt zou ik haar ook de tijd geven. Zonde van je energie om de hele dag daarmee bezig te zijn.
    Maar ik herken het van mijn eerste hoor, die onzekerheid en dat je onzeker gemaakt wordt als moeder. Probeer dicht bij je gevoel te blijven en vergelijk alleen haar ontwikkeling met die van haar, niet met die van een ander. Ze gaat vooruit, super!

En er zijn genoeg kindjes die ook wat trager zijn in de motorische ontwikkeling, alleen dat hoor je vaak niet zo he.

Deel Deze Pagina