Meiden ik heb even een vraag. Stel je hebt een goed leven opgebouwd samen met je vriend/man en je hebt kinderen, maar dan word je inneens verliefd op een ander. Wat zou je hiermee doen, zou je ervoor gaan? Zou je het het waard vinden om alles overhoop te gooien en de volle 100% voor dit persoon te gaan?
Zou al het contact met diegene waar je verliefd op bent breken en gaan we voor je huwelijk/man en de kids
Nee.. Het gras lijkt altijd groener aan de overkant. Je hebt toch geen garantie dat dat beter is? Waarom een zeer gelukkig leven overhoop gooien voor iets instabiels? Ik zal zowieso niet verliefd kunnen worden op een ander, sta er niet voor open..
Ik zou vechten tegen me gevoelens. Me gezin staat op 1. Ik wil me man en me kids geen pijn doen. Ik zou het niet op het spel willen zetten.
Nee niet zomaar.. Mocht mijn relatie al niet goed zitten, er al tijden aan gewerkt zijn zonder verbetering dan zou ik er misschien voor kunnen zwichten. Maar ik vind dat je eerst 'gevochten' moet hebben voor wat je nu al hebt. Het gras lijkt misschien groener bij de buren maar dat is het zeker niet!
Ik zou het aankijken... Ik zou er niet gelijk wt mee doen of erop in blijven gaan... Maar stel nou dat je na een tijd proberen het gevoel niet kwijt raakt... Dan word het misschien tijd om er wat verder over na te denken, wat je dan gaat doen
Net wat hierboven al wordt gezegd. Overal is wel wat. Je moet zelf alleen afvragen waarom je verliefd of een ander bent geworden.
Nee ik zou niet alles opgeven, verliefdheden komen en gaan ook wel weer. Tenzij je je relatie zat bent, maar voor wat vlindertjes zou ik niks opgeven.
Nope. Ik ben erg trouw aan mijn partner. Wanneer ik verliefd word op een ander is dat voor mij een signaal dat er 'iets' scheef zit in mijn huidige relatie en ga ik eraan werken om dat recht te zetten en als het ware opnieuw verliefd te worden op mijn partner. Ik heb niet voor niets een relatie gekozen met deze man. Wanneer ik dat niet meer wil, dan verbreek ik de relatie. Want ik ben ook tegen overspel. Ik vind dat oneerlijk tegenover de partner, waar je zo gek op bent (geweest). Ik ben niet getrouwd, maar wanneer ik zou gaan trouwen, blijf ik loyaal en (zeg ik nu even stoer) weiger ik 'zomaar' te scheiden. Als ik twijfel of ik de rest van mijn leven bij deze man wil blijven, ga ik niet trouwen. Verder ben ik een héééél koppig persoon en heb ik zelfs stellingen, normen en waarden waar ik een mening over had toen ik zes was - waarvan iedereen zei dat ik er 'later' wel anders over zou denken - nog steeds en verdedig ik dat met hand en tand. Ik doe niet zomaar iets en denk overal zo'n 100 jaar over na, dus de kans dat mijn mening/standpunt veranderd is erg zeldzaam en daar moet wel een dijk van een logica/gevoel tegenover staan. Partnerkeuze is er daar ééntje van.
O je wat een gewetens vraag. Dit zijn van die dilemma.s! Die je helemaal gek kunnen maken. Als je verlieft bent bekijk je veel van uit een roze bril. Je moet voor je zelf een lijstje maken waarom je verder wil met je huidige partner en een lijstje met de verliefde kant. Welke dingen maken je ongelukkig in je huidige relatie kunnen deze verbeteren of is het een relatie die al niet meer ju van het was is enzo. Daar bij moet je de afweging maken wil ik mijn gezin kapot maken voor een verliefdheid( daar kan je niks aan doen) wel kan je verliefdheid weg drukken en je zelf vermannend toe spreken. Werkt het allemaal niet. Voor je stappen onderneemt na je verliefdheid toe zal je eerst eerlijk moeten zijn bij je huidige partner. Ook al zal deze dat niet leuk vinden. Als je toch kiest voor de verliefdheid en dus weg zal moeten gaan voor je verder kan met de andere. En begin daar pas mee na dat alles geregeld is ga geen geheime relatie.s aan dat maakt zo veel kapot. Zo als je leest geef ik je geen duidelijk antwoord omdat hier in zo veel wegen te bewandelen zijn. Maar een ding is heel belangrijk je moet eerlijk zijn voor je omgeving maar het allerbelangrijkste is wees eerlijk tegen je zelf.
Oef da's een lastige! Ik denk dat als je verliefd word op een ander je huidige relatie niet helemaal goed is en je misschien het gene wat je mist dan zoekt bij een ander? Ik denk dat ik in zo'n situatie heel hard ga nadenken hoe mijn huidige relatie in elkaar zit en in eerste instantie de gevoelens voor de ander te negeren,hoe moeilijk dat ook kan zijn. Zeker als je een gezin hebt zou ik toch zeker proberen mijn relatie te redden. Maar soms kun je er niks tegen doen en overkomt het je. Tja,dan moet je soms moeilijke keuzes maken. Lijkt me in ieder geval erg moeilijk!!!
Nooit. Verliefdheid is me zoveel minder waard dan de diepe liefde die ik voor mijn man voel. Ik denk dat de spanning in een nieuwe relatie uiteindelijk ook weg is, dan vervalt alles in zijn dagelijkse ritme.. tot je weer verliefd wordt op iemand anders misschien? Maar dat is hoe ik mijn situatie zie.. wat niet hoeft te betekenen dat een ander hetzelfde voelt omdat iedere relatie anders is.
Lastig! Ik ben vanuit een relatie verliefd geworden op een ander en JA het gras was wel degelijk groener! Ik ben tot op de dag van vandaag zo blij dat ik de keus heb gemaakt om met mijn huidige vriend(man) verder te gaan. Nu moet ik wel zeggen dat er toen geen kinderen in het spel waren. Samen met mijn man heb ik nu een zoontje en ik zal nu wel 2x nadenken voordat ik besluit iets te doen met mijn gevoelens.
Als je verliefd kunt worden op een ander denk ik dat je relatie met de huidige partner niet goed meer is Dan kun je of in therapie gaan om die relatie te redden. Of je gaat uit elkaar en kiest voor een nieuwe liefde. Ik zou eerst kiezen voor in therapie met de partner.
Blijkbaar zit er iets scheef in je relatie als je verliefd kunt worden op een ander en ligt het aan helemaal de situatie wat je ermee kunt doen. In mijn vorige huwelijk werd ik mishandeld door mijn exman en werd uiteindelijk verliefd op een ander. Daar heb ik een half jaar een relatie mee gehad en dat is mijn redding geweest om uit de geweldadige relatie te stappen. Ik kreeg door de aandacht van die ander weer het zelfvertrouwen die ik nodig had om voor mezelf te kiezen en voor de veiligheid van mezelf en mijn dochter.
Moeilijk om hier iets over te zeggen, heb het (gelukkig) zelf niet meegemaakt. Wel zou ik er denk ik alles aan doen om mijn gezin bij elkaar te houden en het contact (mits mogelijk) te verbreken met je verliefdheid. Verliefdheid gaat over... je gezin is voor de rest van je leven.