inentingen laten ontstoren

Discussie in 'De lounge' gestart door kleinmonster, 9 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is niet zo dat homeopathie onschadelijk is, dat is een veel gemaakte denkfout.

2. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

*klapt alvast stoeltje uit en gaat er voor zitten *

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    denkfout of niet, het is wel degelijk zo dat homeopathische geneesmiddelen moeten worden getest op het 'niet schadelijk zijn'. De werkzame kracht hoeft echter niet te worden aangetoond.
    maar het zou fijn zijn als we nu niet op de veroordelende tour te gaan.
    Termen als 'onzin' of 'denk je werkelijk' etc zijn erg jammer en maakt een gesprek onmogelijk.
    Denk dat we, ondanks een eigen mening, altijd open moeten staan voor visies van anderen. Kunnen we alleen maar beter van worden.

Ik ben in ieder geval nog steeds benieuwd naar 'meer' 😉

4. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

ik ben er ook serieus geïnteresseerd in. mijn zoontje reageerde zo heftig op de inentingen (de eiwitten erin) dat hij hierna allergisch werd voor alle eiwitten.
    Ik wil de tweede wel laten inenten maar hoor van meer mensen die ervaring hebben in het homeopathische circuit dat ontstoren dan slim is. Ben wel benieuwd naar de bijwerkingen hiervan en ervaringen van mensen die het hebben laten doen. Zonder dat de discussie weer in gang wordt gezet over wel of niet enten

5. Evientje

Evientje Niet meer actief

@merah
    De alternatieve zaken die hierin tellen komen niet met een bijsluiter zoals je ze vind in de apotheek en drogist volgens mij. Daarbij is er bij veel homeopathische spullen niet altijd inzichtelijk wat de bijwerkingen zijn. (Stukje niet altijd even neutraal onderzoek, en praat dan niet over A.vogel etc)

@supersam
    Je kindje ontwikkelt de allergie niet door de inentingen, de inentingen triggeren de allergie. Ik heb zo ongeveer alle wegen al bewandelt voor mijn allergieën, ook de alternatieven. Tot zelfs het constant triggeren zodat je immuun zou worden zonder gewenst effect. Hetgeen waar ik nog steeds het meest bij gebaat ben geweest is wat ik nu toepas neusdouche (of hoe dat ding ook heet met zoutoplossing) en allergiemedicatie. (Overigens hier verschillende vormen van allergie waaronder de eiwitten!)

On topic:
    Als ik het opgezocht heb klinkt het leuk maar kunnen er nog veel meer risico's aan zitten dan wanneer je het niet doet!

6. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Heeft het niet vaccineren van kinderen nadelige gevolgen?

Volgens mij word je op deze site een hoop wijzer. Geen complete studies, maar wel verwijzingen ernaar. Wij hebben ons er in verdiept. Het is een ingewikkelde materie. Ik denk dat je je gezonde verstand moet gebruiken...(inenten tegen menC vind ik bijv wel discutabel). Wat ts schrijft, daar heb ik wel eens over gelezen, kwam van een arts, maar kan het even niet terug vinden...

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heb je gelijk in hoor Evientje, maar doelde meer op de vrij toegankelijke homeopathie, met geregistreerde middelen. Ik zou mijn kind al niet zomaar 'korreltjes' toedienen zonder te weten wat er in zit en zonder te weten welk onderzoek er naar gedaan is.

8. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Mee eens en ik ben nog steeds nieuwsgierig waar die korreltjes uit bestaan :)

9. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik laat mij niet de mond snoeren en sta zeker niet open voor uitspraken als "homeopathie baat het niet, schaadt het niet'.

Eigen mening prima, maar onzin neen dank u.

Als het gaat om gezondheid, gaat het niet om 'visies' maar om keiharde feiten en de werking van homeopathie is nog nooit bewezen, check.

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Sorry. Geen enkele verwijzing naar een gevalideerd wetenschappelijk onderzoek. Er wordt wel verwezen naar een plethora aan onderbuik sites zoals meerwetenoverfreek. Ik hoef niet meer te weten over freek. Ik wil gewoon fatsoenlijk onderzoek dat niet weerlegd kan worden en dan ben ik om. Echt waar.

11. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zie geen verschil bij mijn kinderen bedoel ik :) Ze heeft geen spijt van het inenten en wil het ook niet ongedaan maken. Zij gebruikt het ontstoren om het lichaam te helpen de hulpstoffen van de enting sneller kwijt te raken.
    Zij ziet wel verschil, zij heeft kinderen met een afwijking, ze ziet een verschil in bijvoorbeeld hun tics, wat mij niet direct opvalt maar als ze het zegt zie ik het wel.

12. Moli

Moli Niet meer actief

jeetje zeg, voelt er ook een zich aangesproken...

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Freek. Zo heette die jongen ja 😊

Goed om een positief verhaal te lezen. Wetenschappelijk onderbouwd of niet, als je kinderen al problemen hebben, dan is het fijn te merken dat ze er baat bij hebben.

Laten we het fatsoenlijk houden. Ik heb mezelf een tijd terug beloofd dat als mensen elkaar in een topic niet fatsoenlijk in hun waarde kunnen laten, dat ik dan niet meer zou reageren. In dit geval zou ik dat jammer vinden omdat ik, ondanks dat ik medisch geschoold ben (dus gebaseerd op feiten) wel altijd erg benieuwd ben naar alles wat er nog meer te koop is.
    Het spijt mij in die zin dat ik een link heb gesuggereerd met homeopathie (al sta ik nog steeds achter mijn uitspraken). Dit (of homeopathie werkt of niet) heeft namelijk niets met de initiële vraag van TS te maken.

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fatsoenlijk? In hun waarde laten? Misschien zelf eerst even de hand in eigen boezem steken en niet mevrouwtje onschuld uit gaan hangen, daar heb ik zó'n hekel aan!:x

Ik zei alleen dat denken dat homeopathie onschuldig is een veel gemaakte denkfout is en jij begint meteen over 'veroordelen', kom-kom!

En ik ga geen energie stoppen in een topic waar je als je gewoon iets zegt, meteen door hoogdravertjes ('ik ben medisch geschoold') op het matje wordt geroepen.

Ik ga een potje dammen, ben dit soort gezever na ruim 6 jaar wel zat.

15. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Voor de mensen die kritisch zijn tegenover homeopathie, hoe verklaren jullie het volgende dan?
    Ryans story on Vimeo

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    :$
    Jammer hoor.

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

En terecht....

18. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat valt niet te verklaren.

Ik vind het heel sneu voor die ouders dat hun zoontje ziek is geweest. Maar echt übersneu dat ze denken dat het door de vaccinaties kwam.

19. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië

Dit! Ben het zó eens met jou!

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wauw. Ik kan me wel voorstellen dat er kinderen zijn die slecht reageren op vaccinaties. Maar dit betekent niet dat alle kinderen slecht op vaccinaties reageren. Net zoals homeopathie ook niet alles kan oplossen.
    Ik spreek uit ervaring.

Daarnaast weten we natuurlijk niet zeker of Ryan in het ziekenhuis kwam door de vaccinaties. wellicht een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Als ouder van 3 kindjes die erg ziek geweest zijn in hun eerste levensperiode, zoek ik ook naar antwoorden.. Waarom werden ze te vroeg geboren, waarom werd de een zo ontzettend ziek? Het is fijn om als ouder een antwoord te hebben.

Deel Deze Pagina