eigenlijk moet de lucht er ook helemaal niet van tevoren uitgehaald worden, anders zou de fabrikant de spuiten wel zonder lucht leveren. De lucht aan het eind zorgt dat alle vloeistof eruit "geduwd" wordt, zodat niets verloren gaat.
Ik vind het op zich al slecht geregeld dat je er 20 km voor moet rijden, dan kan een moeder die een ks heeft gehad de eerste 6 weken niet naar het CB, want auto rijden mag niet en de man kan niet altijd midden op de dag vrij krijgen... waardeloos georganiseerd.
mja maar tegen de tijd er geprikt moet worden.. moe tdat er wel uit zijn volgens mij. hier volgende week weer naar het cb ben benieuwd
Nou, dat is niet helemaal waar, hoor. Op mijn werk hebben we van die kant en klare spuiten met lucht en die moet je zeker laten zitten om de reden die cimbolu aangeeft. En dan nog, om ernstige gevolgen te hebben, bijv een embolie, moet je al minstens 7cc aan lucht inspuiten en ook nog eens per ongeluk in een ader zitten. Die kans is erg klein (wil niet zeggen dat het niet kan) Vaak zijn de spuitjes maar 2 of 5cc dus over die lucht maak ik me niet zo'n zorgen. Bij ons op het CB halen ze de vloeistof uit een flaconnetje, dus geen kant en klare spuitjes... @TS: Is er geen mogelijkheid om naar een ander Cb te gaan in de buurt, als je over deze niet tevreden bent? Ik bedoel, als je er nu toch al voor moet rijden, maakt dat ook niet meer uit..
@bluesky: hier ook kleine flaconnetjes so far geeft anne geen kik.. dus dan ga ik er toch vanuit dat het goed gaat