@ tesske, ik begrijp je zeker wel dat je de kinkhoest niet meer wilt laten enten, vind het heel erg voor je dochtertje dat ze er zo ziek van wordt.Ik denk dat ik jouw geval hetzelfde gedaan zou hebben. Maar ik kan er met mijn pet niet bij dat ouders besluiten om gewoon niet te enten, ok ieder zijn keuze, maar wat als je kind zo'n ziekte krijgt en gehandicapt raakt of overlijdt? Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om mijn kind zoiets aan te doen.
Misschien had ik het anders moeten verwoorden maar ik weet echt van geen een kindje hier in de buurt die door niet enten ziek of gehandicapt is geworden of erger nog is overleden. Kortom dan zeg ik het valt hier allemaal nogal mee . Snap je? En wat je zegt dat 1 kindje dat ziek word terwijl het door vaccinatie voorkomen had kunnen worden is er 1 teveel, dat kan jij vinden, maar wie zegt er dat dat het wel vaccineren op zo een jonge leeftijd niet dezelfde gevolgen heeft? Ik lees idd heel vaak hier dat er paracetamol gegeven word bij vaccinaties, dat kindjes heel veel gaan slapen, hangerig zijn, compleet overstuur zijn, ineens niet meer willen drinken, en dat allemaal door 'gewoon een prikje'. Nee daar beginnen wij echt niet aan. Buiten dat wij dus gewoon de ingredienten die in een vaccinatie zitten niet goed vinden voor zulke jonge kindjes die nog maar net geboren zijn. Dat mag jij vinden. Wij vinden wat anders. Weet jij mij ook te vertellen wat de eventuele gevolgen zijn van die baarmoederhalskanker vaccinatie? En dan dus gevolgen voor als mijn kleine meisjes grote meiden/vrouwen zijn van 40 jaar? Nee want dat weet nog niemand. En dat vaccin voor de mexicaanse griep, dat het van het bestaande griepvaccin gemaakt is, dat is dus voor mij dubbele rede om dat echt niet in me te laten spuiten, laat staan in mijn kindjes. Gewoon omdat wij dus vinden dat het echt troep is wat je in je laat spuiten. Maar oke , Ik houd erover op ! Het moge duidelijk zijn dat jullie wel het in mijn ogen almachtige schema volgen omdat jullie daarvan overtuigd zijn dat het goed is voor jullie kindjes. Ik denk daar iets anders over, maar zal jullie echt niet beschuldigen dat jullie niet het beste met je kindje(s) voor hebben dat jullie het volgens dat schema doen. En wat ik dus bedoel, veroordeel ook geen mensen die ook denken dat ze het goed doen, al is dat anders als jij denkt dat goed is !
Misschien heeft het dan wel gewoon zo moeten zijn? Of is dat heel gek gedacht? Alles wat je in je leven tegen komt en ook wanneer en hoe je zal sterven staat naar mijn mening al allemaal al vast als je besluit om op deze aarde te komen ! En of je kindje gehandicapt raakt (wel of niet gevaccineerd) heeft daar mi niks mee te maken. Kindjes die wel gevaccineerd zijn kunnen ook gehandicapt raken, misschien juist wel door het vaccineren, of misschien door heel iets anders, maar dan nog dan is het gewoon zoals hun leven zou moeten gaan, zoals het gemaakt is voor hen. En mocht een kindje overlijden, dan is/zijn zijn/haar taak/taken hier gewoon klaar geweest, hebben ze rust en kunnen weer verder. Misschien zijn ze dan klaar en misschien zullen ze opnieuw verder moeten, maar dat weten ze zelf op het moment dat het nodig is ! Kortom in mijn ogen doe je je kindje zoiets niet aan, maar mocht het zo gaan, dan is dat gewoon zoals het heeft moeten gaan.
Dat snap ik ook! Ik heb ook niet altijd zo gedacht hoor ! Maar wat geeft het mij een rust sinds ik zo kan en mag denken ! En of er iets tegen in te brengen is, vast wel, maar dat veranderd mijn manier van daarover denken toch niet ! Maar we zijn hier gelukkig ook niet om elkaar van iets te overtuigen ! Tenminste ik niet hoop alleen dat we van elkaar kunnen inzien dat we echt allemaal het beste met onze kindjes/ons kindje voor hebben ! Tenminste dat hoop ik wel !
Absloluut en ik wil ook niemand overtuigen van mijn mening, daar is het een mening voor. Iedereen probeert zijn kindje te behoeden voor ellende, alleen wordt er verschillend gedacht over de manier waarop. Het is je goed recht om je eigen programma te volgen mbt tot vaccineren, maar je hebt er wel voor gekozen om te vaccineren, wat zijn je redenen erachter om dat toch wel te doen?
Ik be waarschijnlijk de enige die nu gaat toegeven dat ik me dr nooit in verdiept heb, en me nooit heb afgevraagt over het hoe of wat...ik weet absoluut waarvoor ze ingeent worden maar heb me nooit afgevraagt of dat nou goed of slecht is of dat nou schadelijk zou zijn... mischien heel fout... ik heb absoluut het beste met mn kids voor, maar ben mischien een beetje nuchter in dat soort dingen... ik ben er niet slecht op geworden, mijn ouders ook niet mn man niet, niemand in mijn omgevening dus denk dat ik ook niet echt een rede heb gehad om over dat soort dingen na te denken... maar waarom ik ze laat enten...omdat ik niet wil dat mn kids ziek worden...maar most of all...omdat dat nou eenmaal gebeurt...ik weet niet beter...als je jong bent word je ingeent...klaar...heb dr nooit zo diep over nagedacht... mischien stom, mischien niet.. zoals hier boven al gezegt is...ik denk dat iedereen het beste voor heeft mn zijn/haar kindje..en n iemand zal iets doen om in zijn/haar ogen het kindje te schade zo simpel is dat...dat de een er een adere mening over heeft dan de ander..tja....zou wel heeeeel saai worden als iedereen dezelfde mening zou hebben hoor...is toch ook niks aan..
Wij hebben gekozen om wel te vaccineren omdat wij dus wel denken dat het belangrijke ziektes zijn waar tegen gevaccineerd word ! Is het niet nu voor als ze klein zijn, dan wel voor als ze groot zijn straks ! Maar het gaat ons er dus vooral om dat er in een in onze ogen nog maar net geboren kindje al zo vroeg lichaamsvreemde stoffen gespoten worden en dan ook nogeens zoveel verschillende tegelijk. Wij doen dus bijv de DKTP1 in een vaccinatie, de Hib1 in een vaccinatie en de Pneu1 in een vacinatie. Jullie (als ik even over jullie mag praten, dus degende die het rvp volgen) gaan daarvoor 1x naar het cb en laten dit in een keer inspuiten. Wij gaan er 3 keer voor naar het cb en laten dit verdeeld over 3 keer inspuiten. Zodat dus het lichaampje minder lichaamsvreemde stoffen ingespoten krijgt en zich zo dus beter kan verweren ! Liefs, Hanneke!
Xociquetzal, Ik zal niet zeggen dat je stom bent dat je nergens naar kijkt maar gewoon 'de rest' volgt. Maar ik vind wel dat je er zelf naar zou moeten kijken. Maar oke das dus mijn mening, dat jij daar anders over denkt das jouw mening en ook gewoon prima. Maar ik vind ook dat je probeert te kijken wat de beste voeding is voor je kindje en die dan dus ook geeft, en je kijkt bijv wat een veilig bedje is en koopt die dan ook en niet een onveilig alternatief, en zo vind ik dus ook dat je naar vaccinatie's kijkt ! Maar oke, ik vind het prima als jij er geen problemen mee hebt ! Haha! Dan gewoon zo doen zoals jij het wil, volgens het rvp dus !
Deze opmerking schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat! :x Alsof het gros van de moeders maar als een stel dommeriken naar het cb loopt om hun kindjes te laten inenten omdat 'het zo hoort', niet wetende waarom ze hun kindjes laten inenten. Ik laat mijn kindje inenten omdat ik de kans zo klein mogelijk wil houden dat hij een ziekte krijgt waaraan hij mogelijk kan overlijden. Dan is hij maar ziek van die enting, so be it.....liever dat dan de ziekte waartegen ze ingeent worden. p.s. ik heb niet het hele topic gelezen.
Ben ik het wel mee eens idd. Larissa1982, als je gewoon even het topic door zou lezen zou je zien dat zo reageren echt niet nodig is. Ook trouwens heel jammer dat sommige mensen dus juist door zulke reacties hier dus gewoon hun kijk erop niet neer durven te zetten...(en ja weet dat dat niet alleen in dit topic is...)
Ik geef mijn mening, meer niet. Daarvoor hoef ik niet eerst een heel topic te lezen. Maar ik reageer in jullie ogen dus agressief, maar een opmerking als: 'Ik heb het idee dat iedereen laat inenten omdat het zo hoort' kan wel Vind ik persoonlijk erg neerbuigend overkomen en daardoor reageerde ik zo.....